  • 1. Data: 2007-09-08 15:34:06
    Temat: Zatajenie wykształcenia
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    Witam,

    załóżmy, że ktoś stara się o pracę, do której nie trzeba wszystkich
    posiadanych dyplomów... czy ujawnienie na CV tylko części wykształcenia
    jest zgodne z prawem?

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 2. Data: 2007-09-08 16:10:36
    Temat: Re: Zatajenie wykształcenia
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał
    > załóżmy, że ktoś stara się o pracę, do której nie trzeba wszystkich
    > posiadanych dyplomów... czy ujawnienie na CV tylko części wykształcenia
    > jest zgodne z prawem?

    A czy samemu tworzysz to CV czy wypełniasz formularz (zaznaczając,
    skreślając, deklarując co z tego masz a co nie i podpisujesz druk).
    W pierwszym przypadku nie wiem, w drugim rozważyłbym przestępstwo
    poświadczenia nieprawdy.

  • 3. Data: 2007-09-08 16:21:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr [trzykoty] wrote:
> [...]
    > skreślając, deklarując co z tego masz a co nie i podpisujesz druk).
    > W pierwszym przypadku nie wiem, w drugim rozważyłbym przestępstwo

    a moze jednak opcje są inne
    a) tak
    b) nic nie zaznaczyl

    skad przyjąłeś, że niezaznaczenie tak oznacza nie?

  • 4. Data: 2007-09-08 16:24:43
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > skad przyjąłeś, że niezaznaczenie tak oznacza nie?

    Fakt, niezaznaczenie nie musi oznaczać stwierdzenia stanu przeciwnego.
    Miałem na myśli raczej np. formularz gdzie z kilku opcji wykluczających się
    wzajemnie zaznaczasz inną niż prawdziwa, albo w pole wpisujesz stan inny niż
    prawdziwy.

  • 5. Data: 2007-09-08 16:25:01
    Od: "macso" <m...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > załóżmy, że ktoś stara się o pracę, do której nie trzeba wszystkich
    > posiadanych dyplomów... czy ujawnienie na CV tylko części wykształcenia
    > jest zgodne z prawem?

    tylko w przypadku jeśli w warynkach jest określone
    że szukając np grabarza nie zatrudniają absolwentow szkoły gastronomicznej
    a ty własnie oprch Harwardu masz w życiorysie 2 lata zawodowki
    gastronomicznej w Pcimiu

    macso

  • 6. Data: 2007-09-08 18:14:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fbufde$aae$1@news.onet.pl Wrak Tristana
    <n...@s...pl> pisze:

    > załóżmy, że ktoś stara się o pracę, do której nie trzeba wszystkich
    > posiadanych dyplomów... czy ujawnienie na CV tylko części wykształcenia
    > jest zgodne z prawem?
    Nie jest niezgodne.
    Niezgodne z prawem jest natomiast żądane przez pracodawcę podania informacji
    innych, niż wymienione w art. 22^1 KP.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-09-08 20:34:53
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 08 Sep 2007 20:14:09 +0200, Jotte napisał(a):

    > Nie jest niezgodne.

    Brawo! - dokładnie taka odpowiedź i mnie się nasunęła.

    > Niezgodne z prawem jest natomiast żądane przez pracodawcę podania
    > informacji innych, niż wymienione w art. 22^1 KP.

    Dokładnie tak! Mogą też być przepisy szczególne dla różnych branż/zawodów/
    służb - ale to już jakby inna para kaloszy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 8. Data: 2007-09-09 07:44:59
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):
    > załóżmy, że ktoś stara się o pracę, do której nie trzeba wszystkich
    > posiadanych dyplomów... czy ujawnienie na CV tylko części wykształcenia
    > jest zgodne z prawem?

    Czasem ujawnienie pełnego wykształcenia jest wykroczeniem :-)
    Szkoła służb specjalnych dla agentów na przykład ;-)

    Potem na konferencji prasowej minister Z oskarży o spalenie akcji

    WM

  • 9. Data: 2007-09-09 12:58:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fbv11c$nr9$3@inews.gazeta.pl Olgierd
    <n...@o...com> pisze:

    > Brawo! - dokładnie taka odpowiedź i mnie się nasunęła.
    No to brawo! ;))

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2007-09-09 21:13:11
    Od: "Szymon" <s...@g...pl>

    A co jeżeli wykształcenie rodzi dalsze skutki prawne? Np. wyższe u
    pracowników uczelni (nawet jak są na etatach technicznych) zmienia wynik
    jakichś algorytmów, od których zależy kasa z ministerstwa...
    I co? szukają na etat nienaukowy, wymagane średnie, zatajasz wyższe,
    przyjmują Cię i...?
    Pozdrawiam
    Szymon