  • 1. Data: 2007-09-08 10:08:32
    Temat: Dokumenty rejestrowe firmy
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Witam!

    czy jest jakiś przepis traktujący o dostępności do dokumentów rejestrowych
    (zaświadczenie o wpisie do ewidencji, KRS, regon) przez kontrahentów.
    Czy kupując na fakturę w jakiejś firmie produkt o wartości kilku tysięcy zł
    mam prawo rządać okazania dokumentów firmy-sprzedawcy? Głównie chodzi o wpis
    do ewidencji. (konkretny paragraf)

    pozdr.
    Tomek

  • 2. Data: 2007-09-08 10:47:27
    Temat: Re: Dokumenty rejestrowe firmy
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 08.09.2007 Tomek <t...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > mam prawo rządać okazania dokumentów firmy-sprzedawcy? Głównie chodzi o wpis

    To wszystko jest jawne. VAT-R i zaświadczenie o NIP okazać musisz
    obligatoryjnie, jeśli sobie nabywca zażyczy, bo tak jest w ustawie o VAT
    i o ewidencji podatników. Podobnie musisz okazać rejestr sprzedaży z wpisaną
    fakturą (tak, wiem, że to idiotyczne, niemożliwe do realizacji w praktyce i
    nikt tego nie robi).

    Wpis do ewidencji jest jawny, w moim mieście można sobie sprawdzić przez
    Internet, ale chyba nic nie zmusza do jego okazania.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/