eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZastrzezenie komorniczne w ksiedze wieczystej a podpisanie aktu notarialnego › Zastrzezenie komorniczne w ksiedze wieczystej a podpisanie aktu notarialnego
    From: "BUNIEK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zastrzezenie komorniczne w ksiedze wieczystej a podpisanie aktu notarialnego
    Date: Mon, 25 May 2015 15:13:31 +0200

    Witam

    Kilka lat temu (8) kupiłem mieszkanie wraz z miejscem garażowym, w tej
    inwestycji były oddzielne akty notarialne jeden na mieszkanie a drugi na
    garaż.
    Umowa deweloperska dotyczy obu nieruchomości, mam potwierdzenie ze za obie
    nieruchomości zapłaciłem. Na mieszkanie Akt podpisałem, na garaż zwlekałem
    aż zaistniała poniższa sytuacja:

    Problem - deweloper padł (szczęście ze zakończył inwestycje) i ma długi w
    stosunku wspólnoty mieszkaniowej, co skutkowało zastrzeżeniem w księdze
    wieczystej o długu(posiadał jakieś miejsca garażowe). Zwróciłem się do
    wspólnoty o zdjęciu zastrzeżenia komorniczego , w odpowiedzi usłyszałem ze
    nie mogą tego zrobić gdyż robiąc to dla mnie, nie mogliby postąpić inaczej w
    stosunku do innych mieszkańców z podobna sytuacją. A to w/g nich spowoduje
    ze deweloper będzie mogli zamknąć działalność nie płacąc długu wspólnocie.

    Co ja mogę teraz zrobić z tym fantem, jeżeli podpisze akt w obecnej sytuacji
    komornik może kazać mi spłacić zadłużenie dewelopera(zastrzeżenie przejdzie
    na moją cześć udziału w garażu).
    Czy wspólnota/komornik może mi odmówić zdjęcia zastrzeżenia komorniczego
    mimo ze posiadam wszystkie dokumenty świadczące o nabyciu i zapłaceniu za
    nieruchomość ?

    Buniek.