eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZastrzezenie komorniczne w ksiedze wieczystej a podpisanie aktu notarialnego › Re: Zastrzezenie komorniczne w ksiedze wieczystej a podpisanie aktu notarialnego
  • Data: 2015-05-31 14:50:34
    Temat: Re: Zastrzezenie komorniczne w ksiedze wieczystej a podpisanie aktu notarialnego
    Od: Mruk <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-05-25 o 15:13, BUNIEK pisze:
    > Witam
    >
    > Kilka lat temu (8) kupiłem mieszkanie wraz z miejscem garażowym, w tej
    > inwestycji były oddzielne akty notarialne jeden na mieszkanie a drugi na
    > garaż.
    > Umowa deweloperska dotyczy obu nieruchomości, mam potwierdzenie ze za
    > obie nieruchomości zapłaciłem. Na mieszkanie Akt podpisałem, na garaż
    > zwlekałem aż zaistniała poniższa sytuacja:

    1. ciekawe czy po 8 latach masz jakies prawo do tego miejsca, ciekawe
    tez czy jezeli jeszcze masz to czy sie nie przedawnia niebawem
    (roszcznie z umowy przedwstępnej przedawnia się po roku od umownego
    terminu wydania, a wydanie nie tamuje biegu przedawnienia)

    2. jezeli nie masz praw to wlasciciel (spolka/syndyk) moze zaczac
    oczekiwac zaplaty za bezumowne korzystanie

    3. Ja bym probowal doprowadzic do notarialnego przeniesienia wlasnosci
    jak masz taka opcje, sama wzmianka nie czyni z ciebie dluznika, w
    najgorszym razie stracisz garaz ktorego narazie nie masz

    4. zapewne nie kupujesz odrebnego lokalu jaki jest miejsce postojowe
    tylko kupujesz ulamkowa czesc w jednym samodzielnym lokalu jakim jest
    garaz wielostanowiskowy - to zasadnicza roznica

    5. Jakiekolwiek kwity ktore masz z przed 8 lat sa g**no warte. Cokolwiek
    zaplaciles czy podpisales nie spowodowalo, ze stales sie wlascicielem
    nieruchomosci chyba, ze Twoje dane (pesel, imie, nazwisko) widnieja w
    ksiedze wieczystej