  • 1. Data: 2004-07-23 14:51:18
    Temat: Zasiłek wychowawczy
    Od: "RakS" <0...@0...pl>

    2 tygodnie temu zlozylem wszystkie wymagane dokumenty do urzedu miasta aby
    otrzymac zasilek wychowawczy.
    W podpowiedzi otrzymalem pismo, ze musze udokumentowac jeszcze zameldowanie
    dziecka i zony w Bydgoszczy (tam jestem zameldowany, zona i dziecko gdzie
    indziej) aby otrzymac zasilek wychowawczy.

    Na jakiej podstawie urzednicy moga zadac odemnie takich dokumentow?

    Zapoznalem sie z ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach
    rodzinnych (Dz. U. nr 228, poz. 2255) i komentarzem do tej ustawy
    Departamentu Świadczeń Krótkoterminowych ZUS aktualizowanym w dniu 8 czerwca
    2004 roku i nic nie pisze o udokumentowaniu zameldowaniu wspolmalzonki i
    dziecka w tym samym miescie co osoba ubiegajaca sie o zasilek wychowawczy..

    Moze cos przeoczylem.

    Prosze o pomoc!!!

    RakS

    --
    U W A G A !
    Usun z adresu email wszystkie: 007

  • 2. Data: 2004-07-23 15:41:05
    Temat: Re: Zasiłek wychowawczy
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-07-23 16:51, Użytkownik RakS napisał :

    > Na jakiej podstawie urzednicy moga zadac odemnie takich dokumentow?

    paragraf 22, jest w prawie każdej ustawie ;)

    w wyżej wzmiankowanej są to:

    Art. 25.

    [...]

    3. Osoby otrzymujące świadczenia rodzinne, instytucje publiczne i
    organizacje pozarządowe są obowiązane do udzielania, na żądanie organu
    właściwego, wyjaśnień oraz informacji co do okoliczności mających wpływ
    na prawo do świadczeń rodzinnych.

    Art. 55.

    [...]

    2. W razie powzięcia wątpliwości organ uprawniony do wydania decyzji
    może wezwać osobę, której przyznano świadczenia rodzinne, do złożenia
    dodatkowych wyjaśnień i udokumentowania dochodów.

    andy_nek

  • 3. Data: 2004-07-24 15:50:57
    Od: "RakS" <0...@0...pl>

> [...]
    > organizacje pozarządowe są obowiązane do udzielania, na żądanie organu
    > właściwego, wyjaśnień oraz informacji co do okoliczności mających wpływ

    To wyjasnienie z mojej strony moze byc takie ze skoro ide na urlop
    wychowawczy to nie pracuje i moge przebywac z dzieckiem gdzie mi sie podoba?
    Dziecko nie bedzie siedziec w domu z ojcem tylko bedzie podrozowac i nie
    bedzie przebywalo w jednej, innej miejscowosci dluzej niz 7 dni (jakbym
    przebywal tam dluzej to bym musial sie chyba zameldowac?).

    RakS

  • 4. Data: 2004-07-24 18:04:31
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-07-24 17:50, Użytkownik RakS napisał :

> [...]
    > bedzie przebywalo w jednej, innej miejscowosci dluzej niz 7 dni (jakbym
    > przebywal tam dluzej to bym musial sie chyba zameldowac?).

    Art. 10. 1. Dodatek z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystania
    z urlopu wychowawczego przysługuje matce lub ojcu, opiekunowi
    faktycznemu dziecka albo opiekunowi prawnemu dziecka, jeżeli dziecko
    pozostaje pod jego faktyczną opieką [...]

    [...]

    5. Dodatek nie przysługuje osobie, o której mowa w ust. 1, jeżeli:

    [...]

    4) [...] lub w innych przypadkach zaprzestania sprawowania osobistej
    opieki nad dzieckiem;

    tutaj ich boli, chcesz "zasiłek wychowawczy" a dziecko nie mieszka z
    Tobą tylko z mamą i to w innym mieście, dla nich meldunek=zamieszkanie

    pkt 1. zameldować czasowo dziecko u siebie (czyli tam, gdzie jesteś
    zameldowany), wymagana jest do tego zgoda właściciela lokalu.

    pkt 2. wziąć od mamusi zgodę na wzięcie przez Ciebie urlopu na
    wychowanie dziecka (idiotyczne, ale ode mnie takiej zgody wręcz wymagali)

    andy_nek

  • 5. Data: 2004-07-26 13:23:36
    Od: "RakS" <0...@0...pl>

> [...]
    >
    > pkt 2. wziąć od mamusi zgodę na wzięcie przez Ciebie urlopu na
    > wychowanie dziecka (idiotyczne, ale ode mnie takiej zgody wręcz wymagali)

    Jak zamelduje czasowo dziecko np. na 3 miesiace to Urzad Miasta wyplacac
    bedzie mi zasilek wychowawczy przez 3 miesiace czy juz nie zwroca uwagi na
    zameldowanie dziecka i bede mogl liczycz na 24 miesieczne swiadczenie?

    RakS

  • 6. Data: 2004-07-26 16:31:34
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-07-26 15:23, Użytkownik RakS napisał :

    > Jak zamelduje czasowo dziecko np. na 3 miesiace to Urzad Miasta wyplacac
    > bedzie mi zasilek wychowawczy przez 3 miesiace czy juz nie zwroca uwagi na
    > zameldowanie dziecka i bede mogl liczycz na 24 miesieczne swiadczenie?

    tzw. "zasiłek wychowawczy" czyli dodatek do zasiłku rodzinnego na
    wychowanie dziecka jest przyznawany na taki czas, na jaki przyznawany
    jest zasiłek rodzinny. Zasiłek rodzinny obecnie jest (niezależnie od
    daty zgłoszenia) przyznawany do 31.08.2005. Potem należy powtórzyć
    zgłoszenie ale z nowymi danymi o dochodzie (nie za 2002 ale za 2004).
    Czas otrzymywania "zasiłku wychowawczego" nie może przekroczyć 24
    miesięcy. Czyli jeżeli dopiero teraz występujesz o "zasiłek wychowawczy"
    i będzie Ci on przyznany to tylko do 31.08.2005. I to chyba nie UM ale
    Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.

    a dzieciak będzie z Tobą czy tylko tak "bajerujesz"?

    andy_nek

  • 7. Data: 2004-07-27 15:44:51
    Od: "RakS" <0...@0...pl>

    > Czyli jeżeli dopiero teraz występujesz o "zasiłek wychowawczy"
    > i będzie Ci on przyznany to tylko do 31.08.2005. I to chyba nie UM ale
    > Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.

    Urzad Miasta wyplaca. Tam tez sklada sie wniosek o dodatek do zasilku
    rodzinnego kiedy korzysta sie z urlopu wychowawczego (dodatek wychowawczy
    wyplaca UM i przejmuje wyplacanie wszystkich swiadczen zwiazanych z
    zasilkiem rodzinnym).
    Do tej pory (1 miesiac) otrzymywalem zasilek rodzinny (plus dodatek na
    urodzenie dziecka) z zakladu pracy. Cale szczescie ze wystapilem o dodatek
    na urodzenie dziecka do zakladu pracy. Teraz to nawet nie chca mi wyplacic
    tych 43 zl zasilku rodzinnego.

    Otrzymalem odpowiedz od nich.
    Wyszukali art. 27 ustawy o swiadczeniach rodzinnych, ze jezeli dziecko nie
    pozostaje we spolnym gospodarstwie domowym z obojgiem rodzicow, swiadczenie
    rodzinne wyplaca sie temu z rodzicow, pod ktorego opieka dziecko sie
    znajduje.

    > a dzieciak będzie z Tobą czy tylko tak "bajerujesz"?

    Ja pojade do dziecka. Lepiej jak przebywa na wsi z dala od spalin
    samochodowych.

    Jutro melduje zone i dziecko.
    I niech zaczna wrescie wyplacac te 400 zl (wychowawczy) + 43 zl (rodzinny).

    I zaczynam starac sie o dodatek mieszkaniowy.

    RakS

  • 8. Data: 2004-07-27 20:11:10
    Od: joser<j...@p...fm>

    witam
    przepraszam komu przysluguje zasilek wychowawczy jezeli
    jeden rodzic pracuje a drugi studiuje , czym sie rozni od zasilku
    rodzinnego. mam dziecko ktore ma 4 miesiace a o zasilku takim nie
    slyszalam . z gory dziekuje za odpowiedz

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-07-28 08:35:13
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-07-27 22:11, Użytkownik joser napisał :
> [...]
    > rodzinnego. mam dziecko ktore ma 4 miesiace a o zasilku takim nie
    > slyszalam . z gory dziekuje za odpowiedz

    jeżeli rodzinie przysługuje zasiłek rodzinny to w przypadku gdy opiekun
    dziecka udaje się na *urlop wychowawczy* przysługuje mu dodatek do
    zasiłku rodzinnego z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z
    urlopu wychowawczego (w skrócie mówi się na to "zasiłek wychowawczy").
    Urlop wychowawczy można "dostać" z umowy o pracę.

    andy_nek

  • 10. Data: 2004-07-28 08:40:40
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-07-27 17:44, Użytkownik RakS napisał :
> [...]
    > pozostaje we spolnym gospodarstwie domowym z obojgiem rodzicow, swiadczenie
    > rodzinne wyplaca sie temu z rodzicow, pod ktorego opieka dziecko sie

    ano

    Art. 27.

    [...]

    2. Jeżeli dziecko nie pozostaje we wspólnym gospodarstwie domowym z
    obojgiem rodziców, świadczenia rodzinne wypłaca się temu z rodziców, pod
    którego opieką dziecko się znajduje.

    > Jutro melduje zone i dziecko.

    Tak jak pisałem, pewnie dla UM zameldowanie=zamieszkanie, można by się
    wykłócać ale prościej jest domeldować dzieciaka i ew. żonę.

    powodzenia

    andy_nek