  • 1. Data: 2004-07-23 12:02:36
    Temat: Komornik - US - zaległości
    Od: lamer <l...@U...gazeta.pl>

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040723/p
    rawo/prawo_a_8.html

    Zgodnie z tym artykulem, komornicy i sady musza zglaszac do US wszelkie
    ich dzialania, które wplywaja na obowiazki podatkowe ich "petentow"...
    Maja także nadrobic zaleglosci, gdyz przez rok nie obowiazywalo żadne
    rozporzadzenie odnosnie powyzszego.

    W zwiazku z tym jak najlepiej zalatwic sprawe takiej zaleglosci z US,
    aby jak najmniej to obiazylo?
    Na chwile obecna o ile mi się wydaje, także samodzielnie zgloszona
    korekta nie chroni podatnika przez kara, wiec czy w ogole jest sens
    skladania jej?

    Dziękuję serdecznie za informacje,

    Pozdrawiam
    lamer

  • 2. Data: 2004-07-23 17:22:02
    Temat: Re: Komornik - US - zaległości
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 23 Jul 2004 14:02:36 +0200, lamer naskrobał(a):

    mozna jaśniej?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-07-23 21:54:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jul 2004, lamer wrote:
    [...]
    > + Na chwile obecna o ile mi się wydaje, także samodzielnie zgloszona korekta
    > + nie chroni podatnika przez kara, wiec czy w ogole jest sens skladania jej?

    *SAMA KOREKTA* rzeczywiście nie chroni. Ale jednoczesne bądź zaczęte
    od "uregulowania":
    - uregulowanie zaległości podatkowej
    - złożenie korekty *z wyjaśnieniem*
    - złożenie czynnego żalu (z powołaniem się na "wyrównanie uszczerbku
    w Skarbie")
    ...powinno chronić !

    A poza tym... przecież artykuł nawiązuje do szukania przypadków
    kiedy podatnik mógł *w ogóle* nie złożyć deklaracji, więc
    o korekce mowy chyba nie ma...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-07-24 11:57:02
    Od: lamer <l...@U...gazeta.pl>

    > A poza tym... przecież artykuł nawiązuje do szukania przypadków
    > kiedy podatnik mógł *w ogóle* nie złożyć deklaracji, więc
    > o korekce mowy chyba nie ma...

    No właśnie... Złożyłem zeznanie, ale zapomniałem uwzględnić dochodu,
    który odzyskał komornik na początku tego roku od byłego pracodawcy. Boję
    się teraz, że US się do tego doczepi i zastanawiam się czy powinienem
    teraz złożyc korekte z wyjaśnieniem i czynnym żalem i liczyć na "brak
    kary" lub nic nie składać. Może powinienem jednak złożyć korekte i
    "błagać o litość" w US? Co mi radzicie?
    Pozdrawiam
    lamer