  • 1. Data: 2004-07-23 15:00:21
    Temat: rozpoznanie pod nieobecność obwinionego
    Od: "09091 " <k...@N...gazeta.pl>

    witam,
    mam sprawę z ąsiadem o zakłócenie ciszy nocnej. Nie chcę iść na rozprawę.
    czy jest możliwość wystąpienia z wnioskiem o rozpoznanie sprawy i ewentualne
    ukaranie pod nieobecność obwinionego (czyli mnie)? Jeśli tak, to jaka jest
    procedura, terminy, co napisać i w ogóle proszę o poradę. pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-24 16:01:15
    Temat: Re: rozpoznanie pod nieobecność obwinionego
    Od: "Indalo" <i...@p...fm>

> [...]
    > ukaranie pod nieobecność obwinionego (czyli mnie)? Jeśli tak, to jaka jest
    > procedura, terminy, co napisać i w ogóle proszę o poradę. pozdrawiam

    1. było sąsiada nei denerwować...
    2. zaesze niekorzystnie jest postrzegane niestawienie się... chyba że stac
    cię na dobrego adwokata

    pzdr

    MArcin

  • 3. Data: 2004-07-24 19:48:16
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    jaka jest
    > procedura, terminy, co napisać i w ogóle proszę o poradę.

    Jest możłiwość. Kodeks postępowania w sprawie o wykroczenia
    umożliwia orzekanie pod nieobecność obwinionego o ile został on
    prawidłowo zawiadomiony o terminie rozprawy.

    Możesz wysłać Sądowi pismo, że się nie stawisz i wnosisz o
    rozpoznanie sprawy pod Twoją nieobecność i już.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-07-24 22:10:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Możesz wysłać Sądowi pismo, że się nie stawisz i wnosisz o
    > rozpoznanie sprawy pod Twoją nieobecność i już.

    Zastanawiam się, czy na etapie skierowania już sprawy do Sądu można się
    dobrowolnie poddać karze. nie przerabiałem tego, ale kpow taki sposób
    przewiduje.

  • 5. Data: 2004-07-25 01:22:14
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    można się
    > dobrowolnie poddać karze. nie przerabiałem tego, ale kpow taki

    Tak. Art. 58 kpw

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-07-25 18:45:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tak. Art. 58 kpw

    Sposób przewiduje, ale na etapie postępowania prowadzonego przez policję
    zgłaszasz to do protokołu przesłuchania obwinionego. Nie mam pojęcia, jak
    tego formalnie dokonać na etapie postępowania sądowego. Ze znanych mi
    sposobów, to zgłoszenie tego na początku rozprawy. No ale naszemu pytającemu
    chodzi o uniknięcie wzięcia udziału w niej.

  • 7. Data: 2004-07-25 19:51:05
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > sposobów, to zgłoszenie tego na początku rozprawy. No ale naszemu pytającemu
    > chodzi o uniknięcie wzięcia udziału w niej.

    Najbardziej banalnie będzie po prostu nie przyjść. Nie trzeba nic pisać. Sąd
    sobie poradzi sam.

    --
    JOHNSON :)

  • 8. Data: 2004-07-25 20:40:37
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Najbardziej banalnie będzie po prostu nie przyjść. Nie trzeba nic
    pisać. Sąd
    > sobie poradzi sam.

    Tak... Np uzna obecność obwinionego za konieczną (z punktu widzenia
    Sądu), zarządzi nowy termin i nadal będzie ścigać obwinionego
    Proponuje jednak napisać, żeby Sąd miał jasność, że obwiniony wnosi
    o rozpoznanie sprawy bez jego udziału

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-07-25 20:47:32
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    pojęcia, jak
    > tego formalnie dokonać na etapie postępowania sądowego.

    Trochę za bardzo myślisz schematami z kpk
    Cytuję k.p.w.

    Art. 58. § 1. Oskarżyciel publiczny może, za zgodą obwinionego,
    przesłuchanego uprzednio w toku czynności wyjaśniających w trybie art.
    54 § 6, umieścić we wniosku o ukaranie wniosek o skazanie
    obwinionego za zarzucany mu czyn bez przeprowadzania rozprawy i
    wymierzenie mu określonej kary lub środka karnego albo odstąpienie
    od wymierzenia kary lub środka karnego.
    § 2. Wniosek o skazanie, o którym mowa w § 1, jest możliwy tylko
    wówczas, gdy w świetle zebranych dowodów wyjaśnienia obwinionego
    oraz okoliczności popełnienia wykroczenia nie budzą wątpliwości, a cele
    postępowania zostaną osiągnięte mimo nieprzeprowadzenia rozprawy.
    § 3. Obwiniony, jeżeli nie dotyczy go wniosek o skazanie, może po
    wezwaniu na rozprawę lub zawiadomieniu o jej terminie wystąpić z
    wnioskiem o skazanie w określony sposób bez przeprowadzania
    rozprawy.

    paragraf 3 powyższego przepisu sugeruje, że po prodtu obwiniony
    składa stosowny wniosek do sądu i tyle a Sąd go rozpoznaje stosując
    odpowiednio te same przepisy co przy analogicznym wniosku
    prokuratora (tym bardziej, że przed wszczęciem postępowania przez
    prezesa sądu mamy w k.p.w. tylko czynności wyjaśniające).

    Art. 64. § 1. Przy rozpoznawaniu wniosku obwinionego o skazanie go w
    określony sposób bez przeprowadzania rozprawy, zgłoszonego przed
    jej rozpoczęciem, sąd stosuje odpowiednio art. 63.
    § 2. Sąd może uwzględnić wniosek, o którym mowa w § 1, jeżeli nie
    zgłosił wobec niego sprzeciwu oskarżyciel publiczny, a także
    oskarżyciel posiłkowy, gdy występuje w sprawie i jedynie wtedy, gdy
    okoliczności popełnienia czynu oraz wyjaśnienia obwinionego w świetle
    ujawnionego materiału dowodowego nie budzą wątpliwości.
    § 3. Jeżeli obwiniony nie był przesłuchany w toku czynności
    wyjaśniających, sąd przesłuchuje go na posiedzeniu, chyba że
    obwiniony bez usprawiedliwienia nie stawił się na posiedzenie albo
    nadesłał swoje wyjaśnienia na piśmie w trybie określonym w art. 67 § 3.
    § 4. Brak stanowiska oskarżyciela w przedmiocie sprzeciwu, o którym
    mowa w § 2, nie stoi na przeszkodzie uwzględnieniu wniosku, jeżeli
    oskarżyciel prawidłowo powiadomiony o terminie posiedzenia nie stawił
    się bez usprawiedliwienia.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2004-07-25 21:38:05
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Dredd napisał(a):

> [...]
    > Sądu), zarządzi nowy termin i nadal będzie ścigać obwinionego
    > Proponuje jednak napisać, żeby Sąd miał jasność, że obwiniony wnosi

    A Ty myślisz, że sąd nie ma co robić tylko uznawać obecność obwinionego za
    konieczną. Zresztą to może zrobić również gdy obwiniony wnosi o rozpoznanie
    sprawy pod jego nieobecność.
    Łatwiej jest odczytać wyjaśnienia niż słuchać obwinionego na "żywo". Nie trzeba
    słuchać pokrętnych tłumaczeń, czy też bezsensownego usprawiedliwiania się. Nie
    trzeba wygłaszać szeregu pouczeń.
    Napisać do sądu jest jedynie grzeczniej. Ale myślę, ze wymiaru kary i tak to nie
    zmieni.

    --
    JOHNSON :)