    From: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zasiłek wychowawczy
    Date: Mon, 26 Jul 2004 18:31:34 +0200

    Dnia 04-07-26 15:23, Użytkownik RakS napisał :

    > Jak zamelduje czasowo dziecko np. na 3 miesiace to Urzad Miasta wyplacac
    > bedzie mi zasilek wychowawczy przez 3 miesiace czy juz nie zwroca uwagi na
    > zameldowanie dziecka i bede mogl liczycz na 24 miesieczne swiadczenie?

    tzw. "zasiłek wychowawczy" czyli dodatek do zasiłku rodzinnego na
    wychowanie dziecka jest przyznawany na taki czas, na jaki przyznawany
    jest zasiłek rodzinny. Zasiłek rodzinny obecnie jest (niezależnie od
    daty zgłoszenia) przyznawany do 31.08.2005. Potem należy powtórzyć
    zgłoszenie ale z nowymi danymi o dochodzie (nie za 2002 ale za 2004).
    Czas otrzymywania "zasiłku wychowawczego" nie może przekroczyć 24
    miesięcy. Czyli jeżeli dopiero teraz występujesz o "zasiłek wychowawczy"
    i będzie Ci on przyznany to tylko do 31.08.2005. I to chyba nie UM ale
    Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.

    a dzieciak będzie z Tobą czy tylko tak "bajerujesz"?

    andy_nek