  • 1. Data: 2004-07-23 11:40:58
    Temat: przetwarzanie danych w c.market. a firma
    Od: "Przemo P." <n...@n...pl>

    Witam,
    czy można formularz zamówienia aktualizacji oprogramowania obwarować
    koniecznością podpisania poniższej zgody na przetwarzanie danych w celach
    marketingowych (wiem, że dla osób prywatnych nie - było kiedyś o tym na
    forum) ale czy tak samo dotyczy to osób fizycznych prowadzących dział.
    gosp.?

    -początek cytatu-

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o charakterze marketingowo -
    handlowym na adres elektroniczny, którego jestem użytkownikiem oraz na
    przetwarzanie go przez xxxxxxxxxx z siedzibą w xxxxxxxxx przy xxxxxxxxxxx i
    przekazywanie go innym podmiotom na zasadach określonych w Ustawie o
    ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997r. i przepisach Ustawy z
    dnia 18 lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

    podpis składającego i pieczątka Firmy

    -koniec cytatu-

    Czy można to np. skreślić z dopiskiem nie wyrażam zgody i podpisać

    Pozdrawiam
    Przemo P.

  • 2. Data: 2004-07-23 14:21:53
    Temat: Re: przetwarzanie danych w c.market. a firma
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > podpis składającego i pieczątka Firmy
    >
    > -koniec cytatu-
    >
    > Czy można to np. skreślić z dopiskiem nie wyrażam zgody i podpisać

    Na przetwarzanie danych adresowych firmy nie potrzeba zgody zainteresowanego
    podmiotu.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2004-07-23 21:44:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na przetwarzanie danych adresowych firmy nie potrzeba zgody
    zainteresowanego
    > podmiotu.

    To też. Ale można im podać lipny adres mailowy albo wpisać, ze nie posiada i
    tyle.

  • 4. Data: 2004-07-23 21:49:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jul 2004, Liwiusz wrote:
    [...komuś...]
    >+ Na przetwarzanie danych adresowych firmy nie potrzeba zgody zainteresowanego
    >+ podmiotu.

    Szczera prawda. Ale "proponowana zgoda" wygląda na "zgodę ogólną",
    a IMHO przetwarzanie danych w celach naruszenia spokoju :) "osobistego"
    właściciela firmy nie jest przetwarzaniem danych "firmy" ale
    "osoby".
    Po polsku co mam na mysli: jak ktoś pośle na adres jego firmy
    informację "Proponujemy zakup 10000 arkuszy papieru do celów
    księgowych" to to będzie marketing "firmowy" i każdy może mu
    tak zatruwać życie ;)
    Ale "informacja marketingowa": załatwimy rewelacyjne zajęcia
    z angielskiego dla twoich dzieci" niewątpliwie NIE JEST powiązana
    z jego DG, czyli adresy można sobie "przetworzyć" - ale TAKIEJ
    informacji wysłać już nie.
    A z wzoru "papieru" mi wynika iz zgoda MA DOTYCZYĆ również
    przypadku "informacji marketingowej numer 2" :)
    Coś nie tak napisałem ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-07-24 07:23:29
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > z angielskiego dla twoich dzieci" niewątpliwie NIE JEST powiązana
    > z jego DG, czyli adresy można sobie "przetworzyć" - ale TAKIEJ

    Ciekawy temat, możemy podyskutować dalej :) Według mnie na adres firmy można
    wysyłać nawet "prywatne" oferty (nie słyszałem, żeby ktoś narzekał na to na
    jakimś forum, więc nie jest to chyba częste zjawisko :).

    Jeśli uznalibyśmy, że dane adresowe niewielkich firm, składających się
    głównie z osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą są bardziej
    chronione (ponieważ ich adres jest jednocześnie adresem prywatnym właściciela)
    i nie można do nich wysyłać "prywatnych" ofert reklamowych, to doszłoby do
    pewnej nierówności. W takim przypadku można bez ograniczeń wysyłać takie
    reklamy np. na adres siedziby spółki kapitałowej (niczyje prywatne dobro nie
    jest naruszone, bo nikt tam, zazwyczaj, "nie mieszka"), natomiast do osoby
    fizycznej prowadzącej działalność już nie.

    Poza tym o adresacie przesyłki powinien decydować podany na niej adres
    (firmowy/prywatny), a nie jej treść (oferta handlowa/prywatna).

    > A z wzoru "papieru" mi wynika iz zgoda MA DOTYCZYĆ również
    > przypadku "informacji marketingowej numer 2" :)
    > Coś nie tak napisałem ? :)

    Jak byś udowodnił, że Ustawa zabrania przesyłania takich ofert reklamowych do
    firm? Przy założeniu, że adres Jana Kowalskiego prowadzącego firmę X jest tak
    samo (nie) chroniony, jak adres sp. z o.o.?

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 6. Data: 2004-07-24 11:32:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > jest naruszone, bo nikt tam, zazwyczaj, "nie mieszka"), natomiast do osoby
    > fizycznej prowadzącej działalność już nie.

    No tu widzę kilka problemów. Na pierwszą linię wychodzi to, jak mam
    stwierdzić, czy to jednoosobowa firma, czy wielka fabryka. Nawet spółki z
    oo. bywają jednosobowe rejestrowane w miejscu zamieszkania właściciela.

    Po za tym mam wątpliwość, co w wypadku wysłania oferty zakupu rowerów, do
    hurtowni papierosów. Niby z ich działanością nie zwiazane. No ale co szkodzi
    na przeszkodzie, by się przeprofilowali?

    > Poza tym o adresacie przesyłki powinien decydować podany na niej adres
    > (firmowy/prywatny), a nie jej treść (oferta handlowa/prywatna).

    Tylko, że nadawca moze nie wiedzieć, kiedy podany adres jest prywatnym
    adresem.

  • 7. Data: 2004-07-24 13:08:32
    Od: "Przemo P." <p...@o...pl>

    > Na przetwarzanie danych adresowych firmy nie potrzeba zgody
    zainteresowanego
    > podmiotu.

    ogólnie - dziękuję Wszystkim za odpowiedzi
    Pozdrawiam
    Przemo P.