    From: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zasiłek wychowawczy
    Date: Sat, 24 Jul 2004 20:04:31 +0200

    Dnia 04-07-24 17:50, Użytkownik RakS napisał :

    > To wyjasnienie z mojej strony moze byc takie ze skoro ide na urlop
    > wychowawczy to nie pracuje i moge przebywac z dzieckiem gdzie mi sie podoba?
    > Dziecko nie bedzie siedziec w domu z ojcem tylko bedzie podrozowac i nie
    > bedzie przebywalo w jednej, innej miejscowosci dluzej niz 7 dni (jakbym
    > przebywal tam dluzej to bym musial sie chyba zameldowac?).

    Art. 10. 1. Dodatek z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystania
    z urlopu wychowawczego przysługuje matce lub ojcu, opiekunowi
    faktycznemu dziecka albo opiekunowi prawnemu dziecka, jeżeli dziecko
    pozostaje pod jego faktyczną opieką [...]

    [...]

    5. Dodatek nie przysługuje osobie, o której mowa w ust. 1, jeżeli:

    [...]

    4) [...] lub w innych przypadkach zaprzestania sprawowania osobistej
    opieki nad dzieckiem;

    tutaj ich boli, chcesz "zasiłek wychowawczy" a dziecko nie mieszka z
    Tobą tylko z mamą i to w innym mieście, dla nich meldunek=zamieszkanie

    pkt 1. zameldować czasowo dziecko u siebie (czyli tam, gdzie jesteś
    zameldowany), wymagana jest do tego zgoda właściciela lokalu.

    pkt 2. wziąć od mamusi zgodę na wzięcie przez Ciebie urlopu na
    wychowanie dziecka (idiotyczne, ale ode mnie takiej zgody wręcz wymagali)

    andy_nek