  • 1. Data: 2005-08-26 18:12:26
    Temat: Zagraniczny akt notarialny
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Witam.
    Czy pelnomocnictwo do sprzedazy nieruchomosci udzielone w formie aktu
    notarialnego sporzadzonego przez notariusza w innym panstwie (USA) wraz z
    tlumaczeniem na jezyk polski ma moc takigo pelnomocnictwa udzielonego przed
    polskim notariuszem ?

    Cezar

  • 2. Data: 2005-08-26 19:59:04
    Temat: Re: Zagraniczny akt notarialny
    Od: "ania " <a...@W...gazeta.pl>

    Cezar <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > tlumaczeniem na jezyk polski ma moc takigo pelnomocnictwa udzielonego przed

    Nie, nie ma.

  • 3. Data: 2005-08-26 20:13:50
    Od: Radzisz <m...@i...w.pl>

    Użytkownik ania napisał:

    > Nie, nie ma.
    jak nie, jak tak ;)
    pełnomocnictwo powinno być zrobione "zgodnie z prawem miejscowym".
    Podpis pod pełnomocnictwem do sprzedaży konkretnego mieszkania,
    potwierdzony przez "public notary", następnie pieczątka ambasady /
    konsulatu (że taka forma jest "zgodna z prawem miejscowym"), przesłanie
    oryginału do Polski, tłumaczenie przysięgłe i masz już w ręku
    pełnomocnictwo do sprzedaży mieszkania.

    Radzisz

  • 4. Data: 2005-08-26 23:34:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Radzisz wrote:

> [...]
    > konsulatu (że taka forma jest "zgodna z prawem miejscowym"), przesłanie
    > oryginału do Polski, tłumaczenie przysięgłe i masz już w ręku

    O dobrze, że dodałeś z pieczątką ambasady / konsulatu.
    Ale to i też już nie do końca jest prawdą.

    http://www.polishconsulatechicago.org/index.asp?page
    =ogloszenie

  • 5. Data: 2005-08-26 23:52:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <denlfi$cd2$1@atlantis.news.tpi.pl>, Cezar wrote:
> [...]
    > tlumaczeniem na jezyk polski ma moc takigo pelnomocnictwa udzielonego przed

    A ta nieruchomość to w jakim państwie?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2005-08-26 23:52:58
    Od: Radzisz <r...@n...lubi.spamerow.invalid.pl>

    Dnia 27-08-2005 o godzinie 01:34:59, witek w
    <deo8v9$9nf$2@inews.gazeta.pl> napisał:

    > O dobrze, że dodałeś z pieczątką ambasady / konsulatu.
    > Ale to i też już nie do końca jest prawdą.
    >
    > http://www.polishconsulatechicago.org/index.asp?page
    =ogloszenie

    człowiek uczy się całe życie :)
    wygląda na to, że będzie łatwiej ... chyba że Apostille będzie droższy i
    trudniej dostępny niż "pieczątka z ambasady / konsulatu", mam nadzieję że
    Apostille jednak ułatwi życie :)
    Radzisz

  • 7. Data: 2005-08-27 00:15:43
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Radzisz wrote:

    > człowiek uczy się całe życie :)
    > wygląda na to, że będzie łatwiej ... chyba że Apostille będzie droższy
    > i trudniej dostępny niż "pieczątka z ambasady / konsulatu", mam
    > nadzieję że Apostille jednak ułatwi życie :)

    A już nie pamiętam, ale gdzieś tam zajrzałem i znalazłem cenę 10$.

  • 8. Data: 2005-08-27 07:08:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dep2vb$kp4$1@nemesis.news.tpi.pl>, Cezar wrote:
    > w Polsce, a pelnomocnictwo moze byc udzielone tylko w USA, bo czlowiek jest
    > tam na nielegalu i przyjazd do Polski wykluczony.

    No to najprościej w ambasadzie (ma takie uprawnienia) i będzie od razu po
    polsku i dalej bez żadnych cyrków. Prawdę mówiąc mam wątpliwości czy
    zagraniczny notariusz może wystawić skuteczne pełnomocnictwo dot. polskiej
    nieruchomości - ambasada np. weryfikuje dane nieruchomosci z takiego
    pełnomocnictwa dlatego zwykle trochę to trwa.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2005-08-27 07:08:37
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

  • 10. Data: 2005-08-27 09:16:49
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > No to najprościej w ambasadzie (ma takie uprawnienia) i będzie od razu po
    > polsku i dalej bez żadnych cyrków.

    A czy takie pelnomocnictwo przed konsulem ma moc pelnomocnictwa notarialnego
    wymaganego do sprzedazy nieruchomosci?

    Cezar