  • 1. Data: 2005-08-26 16:38:54
    Temat: NFZ
    Od: "dominik" <d...@i...pl>

    Czy lekarz stomatolog powinien mnie "skasowac" za wizyte lekarska,
    jezeli jestem ubezpieczony?
    Czy moze miec wplyw na ta okolicznosc sytuacja, a sytuacja byla taka, ze
    przyszedlem do gabinetu (gabinet nie prywatny) bez uprzedniej
    rejestracji z bolem zeba?
    dzieki za odpowiedzi. pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-08-26 16:49:38
    Temat: Re: NFZ
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    dominik napisał(a):
    > Czy lekarz stomatolog powinien mnie "skasowac" za wizyte lekarska,
    > jezeli jestem ubezpieczony?

    jeśli korzystasz ze świadczenia w ramach NFZ - oczywiscie nie,
    o ile on ma podpisaną umowę z NFZ

    > Czy moze miec wplyw na ta okolicznosc sytuacja, a sytuacja byla taka, ze
    > przyszedlem do gabinetu (gabinet nie prywatny) bez uprzedniej
    > rejestracji z bolem zeba?

    to też nie powinno mieć znaczenia.
    Ale NFZ każe pacjentom płacić w całości za wizytę, jeżel lekarz używa
    materiałów nie refundowanych przez NFZ.
    Być może lekarz dla twego dobra wrzucił ci w ząb coś lepszego.

    Ale oczywiście powinien był poinformować

    > dzieki za odpowiedzi. pozdrawiam

    proszę

    --
    Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
    Ci rację. ;-)

    W adresie e-mail zamień wodę na tlen.
    GG: 4494911 Tlen: stern75

  • 3. Data: 2005-08-26 17:01:05
    Od: "dominik" <d...@i...pl>

> [...]
    > materiałów nie refundowanych przez NFZ.
    > Być może lekarz dla twego dobra wrzucił ci w ząb coś lepszego.
    >
    > Ale oczywiście powinien był poinformować

    Oczywiscie jak najbardziej, lekarz ktory mnie przyjal mial podpisaną
    umowę z NFZ, malo tego, pracowal w godzinach swojej pracy, a o tym ze
    wrzucil mi do zeba cos lepszego nie poinformowal mnie...malo tego, nie
    interesowalo go czy jestem ubezpieczony oraz czy mam swoja karte
    zalozona w owej przychodni...
    P.S. Ja to tlumaczylem tym, ze moze lekarze maja jakies limity
    przyjmowanych pacjentow dziennie, i dlatego mnie skasowal za wizyte...bo
    w rejestracji owej przychodni wisi sobie informacja: "rejestrujemy
    dziennie tylko 3 pacjentow".

  • 4. Data: 2005-08-26 17:12:07
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    dominik napisał(a):

    > Oczywiscie jak najbardziej, lekarz ktory mnie przyjal mial podpisaną
    > umowę z NFZ, malo tego, pracowal w godzinach swojej pracy,

    o ile pamiętam z rozmów z zparzyjażnioną p. stomatolog, oni połowę czasu
    pracy winni poświęcać pacjentom z NFZ, więc nie zawsze w czasie otwarcia
    gabinetu, przyjmują bezpłatnie.

    > a o tym ze
    > wrzucil mi do zeba cos lepszego nie poinformowal mnie...malo tego, nie
    > interesowalo go czy jestem ubezpieczony oraz czy mam swoja karte
    > zalozona w owej przychodni...

    ???

    Może zadzwoń do NFZ i opisz sytuację, bo to nie tak powinno wyglądać.

> [...]
    > przyjmowanych pacjentow dziennie, i dlatego mnie skasowal za wizyte...bo
    > w rejestracji owej przychodni wisi sobie informacja: "rejestrujemy

    Jak dla mnie to i tak powinien informowac

  • 5. Data: 2005-08-26 17:22:41
    Od: "dominik" <d...@i...pl>

    > Jak dla mnie to i tak powinien informowac

    Czyli delikatnie mowiac, zostalem "okradziony" za wizyte...?

  • 6. Data: 2005-08-26 17:24:15
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    dominik napisał(a):

    > Czyli delikatnie mowiac, zostalem "okradziony" za wizyte...?

    NIe używałbym tego słowa, ale ... :)

    BTW: nie pytałeś, czy masz zapłacić czy nie ?

  • 7. Data: 2005-08-26 19:01:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    dominik wrote:
> [...]
    > Czy moze miec wplyw na ta okolicznosc sytuacja, a sytuacja byla taka, ze
    > przyszedlem do gabinetu (gabinet nie prywatny) bez uprzedniej

    Dlatego ja NFZ nie płacę i nie mam takich wątpliwości ;)

    A stomatolog też zadowolony, bo dostaje pieniądze do ręki, a nie musi
    się użerać i martwić, czy czasem jakiegoś limitu nie przekroczył.

    Kurcze, czy jakieś normy unijne nie nakazują demonopolizacji rynku
    ubezpieczeń kosztów leczenia?!?

    Niech nawet będzie obowiązkowe, jak OC na pojazdy, ale niech będzie
    jakiś wybór!

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 8. Data: 2005-08-29 06:59:35
    Od: Schwester <j...@c...com>

    dominik napisał(a):

    > Czyli delikatnie mowiac, zostalem "okradziony" za wizyte...?
    Nie koniecznie
    Ja też byłem jakiś czas temu u stomatologa w ramach NFZ. Przed gabinetem
    jednak był wykaz co jest refundowane a co nie (np. plomby, leczenie
    kanałowe, wyrwanie) i dla jakich zębów (np. tylko od 1 do 4).

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 9. Data: 2005-09-01 17:16:29
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    dominik wrote:
> [...]
    > przyjmowanych pacjentow dziennie, i dlatego mnie skasowal za wizyte...bo
    > w rejestracji owej przychodni wisi sobie informacja: "rejestrujemy

    To oznacza, że NFZ refunduje im dziennie tylko 3 pacjentów.
    Czyli że na więcej się z tym gabinetem nie umówił w kontrakcie, który z
    nim zawarł.
    To taka fikcja, dzięki której NFZ oszczędza pieniądze. Umawiają się z
    przychodnią obsługującą np. 30 pacjentów dziennie. Ale umawiają się
    tylko na 3. Tam i tak przyjdzie 30. Będą ubezpieczeni i mają prawo do
    bezpłatnej wizyty. Tylko że NFZ za nich nie zapłaci, bo sobie inaczej
    wyliczył. Lekarze najpierw rejestrowali wszystkich pacjentów i potem
    zgłaszali się po zwrot pieniędzy od NFZ. W końcu pieniądze miały "iść za
    pacjentem" i najpierw mgliście im obiecywano zwroty w takich sytuacjach.
    Ale zwrotów nie było. W tym czasie sporo szpitali stanęło na granicy
    bankructwa. Żeby tego uniknąć państwo gwarantuje ich długi. W ten sposób
    długi szpitali znakomicie się sprzedają, a za wszystko i tak płacimy my,
    tylko że z odsetkami. Przychodnie też zrozumiały, że nie mogą przejmować
    na siebie długów NFZ wobec pacjentów i skoro mają umowę na 3 osoby, to
    przyjmują z NFZ 3, a resztę prywatnie. Gdyby powstały prywatne kasy
    chorych zamiast NFZ-u, to problem sam by się rozwiązał, a tak to jest
    jak jest.
    Jeśli masz rachunek, to możesz próbować zażądać zwrotu pieniędzy od NFZ.
    --
    MArta
    m...@N...pl