  • 1. Data: 2005-08-26 16:59:08
    Temat: prawo rodzinne - alimenty
    Od: "AmRat max" <a...@a...kernel.pl>

    Witam

    mam pytanie,,, czekam na odpowiedz wraz z paragrafami do tej sprawy - z gory
    dziekuje za pomoc.

    mam 20lat, sad zasadzil alimenty wiec ojciec ma obowiazek mi je placic chyba do
    25 roku zycia jesli sie nie myle...

    skonczylem szkole w lutym tego roku,,,, dokladniej technikum po zasadniczej
    szkole zawodowej... szkola dzienna,, po prostu technikum ma 2,5 roku i tak w
    styczniu, lutym koncza sie wszelkie egzaminy. I pojawil sie problem poniewaz od
    lutego ojciec przestal placic mi alimenty wiedzac o tym ze od wrzesnia badz
    pazdziernika bde dalej sie uczyl. czyli teraz powinienem wziasc zaswiadczenie z
    uczelni ze jestem uczniem, studentem i wyslac ojcu,,, a on ma obowiazek pokryc
    zaleglosci finansowe ktore nazbieraly sie od lutego??? jezeli tak to jakie
    paragrafy o tym mowia, gdzie mozna znalesc cos na ten temat??

    czekam na odp. - pozdrawiam
    Max

  • 2. Data: 2005-08-26 17:30:57
    Temat: Re: prawo rodzinne - alimenty
    Od: "stef" <s...@j...pl>

    Użytkownik "AmRat max" <a...@a...kernel.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaleglosci finansowe ktore nazbieraly sie od lutego??? jezeli tak to jakie
    > paragrafy o tym mowia, gdzie mozna znalesc cos na ten temat??

    Witam
    Sąd zasądził alimenty na Twoją rzecz i ojciec samowolnie nie może
    przestać płacić. Jedynie może wnieść pozew do sądu o ustanie obowiązku
    alimentacyjnego.Wówczas to sąd ustali czy nadal istnieje obowiązek
    alimentacyjny
    czy też nie. Sąd zasądził - do chwili ponownego ustalenia ojciec nie może
    dokonywać samowoli.
    Wyślij ojcu zaświadczenie o dalszej kontynuacji nauki.Jeśli nie, to:
    Wyrok z klauzulą wykonalności i do komornika.
    Obowiązek alimentacyjny - do uzyskania zdolności samoutrzymania
    nie dłużej jednak jak do 25 -go roku ,
    pod warunkiem,że dalej się uczysz w szkole dziennej- studia.
    No chyba ,że jesteś osobą niepełnosprawną z grupą inwalidzką.

    Stef

  • 3. Data: 2005-08-26 19:29:04
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > mam 20lat, sad zasadzil alimenty wiec ojciec ma obowiazek mi je placic
    > chyba do
    > 25 roku zycia jesli sie nie myle...

    Mylisz się. Ma obowiązek płacić, dopóki nie możesz sam się utrzymać i nie
    masz możliwości podjęcia pracy. W praktyce można przyjąć, że ma płacić do
    skończenia studiów.

    Niech komornik ściąga alimenty.

  • 4. Data: 2005-08-26 20:40:50
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 26/08/2005 19:30, stef wrote :
> [...]
    > pod warunkiem,że dalej się uczysz w szkole dziennej- studia.
    > No chyba ,że jesteś osobą niepełnosprawną z grupą inwalidzką.

    Nie przepisu w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym który by tak dokładnie
    wskazywał wiek, albo wymagał czegoś takiego jak grupa inwalidzka.
    (Pominę, że grupę inwalidzką to i ja mam, a jakoś jestem samodzielny...)
    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 5. Data: 2005-08-27 07:54:44
    Od: "stef" <s...@j...pl>

    Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name> napisał w
    wiadomości news:430f7e52$1@news.home.net.pl...

    > Nie przepisu w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym który by tak dokładnie
    > wskazywał wiek, albo wymagał czegoś takiego jak grupa inwalidzka. (Pominę,
    > że grupę inwalidzką to i ja mam, a jakoś jestem samodzielny...)

    Zgadza się , dlatego parę wierszy wcześniej w moim poście zostało ujęte,
    że to sąd ustala obowiązek alimentacyjny.
    Ustala możliwości i potrzeby.
    Odnośnie grupy inwalidzkiej
    - to również zależy od sądu, inwalidztwo inwalidztwu nie jest równe.
    Zawsze ustala się możliwości samoutrzymania nawet osoby niepełnosprawnej.
    I tak osoba wymagająca ciągłej opieki - zawsze istnieje obowiązek
    alimentacyjny.

    Stef

  • 6. Data: 2005-08-28 21:36:40
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    AmRat max napisał(a):

> [...]
    > zaleglosci finansowe ktore nazbieraly sie od lutego??? jezeli tak to jakie
    > paragrafy o tym mowia, gdzie mozna znalesc cos na ten temat??

    A czemu nie możesz zarobkować między marcem a wrześniem?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 7. Data: 2005-09-01 17:18:49
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Johnson wrote:

    > A czemu nie możesz zarobkować między marcem a wrześniem?
    Może się przygotowywał do egzaminów na studia, żeby móc dalej studiować
    dziennie?

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 8. Data: 2005-09-01 17:30:06
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Jeżeli ojciec zalega Ci z alimentami od kilku miesięcy, to zadzwoń od
    razu do komornika, dowiedz się, co musisz mu dostarczyć i on już zajmie
    się resztą. Jeśli Twój tata ma stałe źródło utrzymania - najlepiej etat,
    to komornik niezwykle się nawet ucieszy, ponieważ ściągnie Twoje
    pieniądze bez wysiłku razem z "prowizją" za swoją "pracę".
    Oczywiście koszty komornicze też ściągnie sobie z tej samej pensji
    Twojego taty, Ty nic płacić nie będziesz musiał.

    Tak jak już Ci napisali, jeśli masz zasądzone alimenty, to tata nie może
    przestać ich płacić. O tym może zdecydować najwyżej sąd. A Twój tata do
    sądu z tym nie poszedł. Tylko samowolnie wstrzymał sobie wypłatę
    należnych Ci alimentów. Jeśli miał jakieś argumenty, to mógł je
    przedstawić sądowi. Skoro tego nie zrobił, to trudno. Komornik go
    słuchać nie będzie.

    Teoretycznie możesz powiedzieć tacie, że zmusza Cię do oddania sprawy do
    komornika, przez co naraża się na większe koszty. I że sam będzie sobie
    winny.

    Żadne "paragrafy" nie są Ci potrzebne. Jak zaniesiesz komornikowi wyrok,
    to on już sobie poradzi. Ty musisz tylko zaczekać na pieniądze na koncie.