  • 1. Data: 2005-08-26 13:30:35
    Temat: pytanie o głosowanie
    Od: "G." <g...@p...onet.pl>

    Witam.
    Chcę głosować w innej gminie, niż jestem zameldowany.
    Czytając ustawy z www.pkw.gov.pl wiem, że muszę złożyć
    wniosek co najmniej 10 dni przed wyborami. Jak rozumiem
    do urzędu tej gminy w której chcę głosować?
    (art 31.1 u. z dn. 27.09.1990 o wyborze Prezydenta RP i
    art. 19.1 u. z dn. 12.04.2001 Ordynacji wyborczej do
    Sejmi u Senatu RP)
    W art 19.1 (u.prez) jest napisane, że wniosek ma być do
    urzędu gminy, ale nie piszą której. w art 31.1 (u.sis)
    wogóle nie piszą gdzie kierować wniosek. Czy przeoczyłem
    coś, czy w urzedzie mogą robić problemy odsyłając od
    Annasza do Kajfasza?

    Co gorsza art. 32a (u.prez) i art. 22 (u.sis) mówią o tym,
    że o dopisaniu do spisu wyborców "zawiadamia się urząd gminy
    właściwy ze względu na miejsce stałego zamieszkania".
    KTO zawiadamia? "Się"=nie wiadomo, czyli ja? Mam nadzieje,
    że nie każą mi jeździć z zaswiadczeniami tam i z powrotem
    od jednej gminy do drugiej?

    Podczas referendum poszło gładko, ale jestem pewien, że
    mieli przykaz z góry, żeby nie robić problemów.

    Zanim pójdę się wykłócać chciałbym się troszkę przygotować,
    uprzejmie wiec proszę o pomoc w tej kwestii. Z góry dzieki.

    Pozdraiwam
    G.

  • 2. Data: 2005-08-26 16:28:26
    Temat: Re: pytanie o głosowanie
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "G." <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Zanim pójdę się wykłócać chciałbym się troszkę przygotować,
    > uprzejmie wiec proszę o pomoc w tej kwestii. Z góry dzieki.

    Było tak, że jeśli ktoś w czasie wyborów miał zamiar przebywać na innym
    terenie, to w miejscu swego zameldowania pobierał zaświadczenie i zgłaszał
    się do komisji wyborczej na terenie której przebywał z tym zaświadczeniem, a
    tam go dopisywano i dawano kartki do zagłosowania.