  • 1. Data: 2012-08-08 01:34:43
    Temat: Wypowiedzenie umowy o pracę
    Od: "Vince" <w...@o...pl>

    Witam!

    Mam następujące pytanie. Czy pracodawca ma prawo wypowiedzieć pracownikowi
    umowę o pracę bez podania jakiejkolwiek przyczyny (zasłaniając sie Art 33
    KP)? Innymi slowy czy można zwolnić pracownika bez jakiegokolwiek
    uzasadnienia i jak w takiej sytuacji powinien zachować się pracownik. Czy
    miałby w Sądzie Pracy jakieś szanse? Jesli tak to na co? Czy istnieje jakiś
    inny sposób w miarę rozsądnego i sensownego zachowania się w takiej
    sytuacji, aby dochodzić swoich praw i domagać się zadośćuczynienia lub
    bezzasadnego (moim zdaniem) zwolnienia z pracy

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za okazaną pomoc, VNC

  • 2. Data: 2012-08-08 07:33:46
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 8 Aug 2012 01:34:43 +0200, Vince napisał(a):

> [...]
    > bezzasadnego (moim zdaniem) zwolnienia z pracy
    >
    > Pozdrawiam i z góry dziękuję za okazaną pomoc, VNC

    za mało szczegółów.
    jaka umowa o pracę ? na czas niekoreslony ? określony ? jeśli okreslony to
    na jaki okres, bo wtedy powoływanie sie na art 33 ma sens.

    jeśli czas nieokreslony, to art. 36-43 kp jest chyba sformuowany w miare
    jasno.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/u2012/Pruszkow/index6.php

  • 3. Data: 2012-08-08 10:03:50
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Vince napisał(a) :
> [...]
    > umowę o pracę bez podania jakiejkolwiek przyczyny (zasłaniając sie Art 33

    Tak.
    Przecież nie zwalnia w trybie natychmiastowym, ani dyscyplinarnie.

    > Innymi slowy czy można zwolnić pracownika bez jakiegokolwiek
    > uzasadnienia

    Tak.

    > i jak w takiej sytuacji powinien zachować się pracownik.

    Przyjąć wypowiedzenie.

    > Czy
    > miałby w Sądzie Pracy jakieś szanse?

    Tak.

    > Jesli tak to na co?

    Na przegraną.

    > Czy istnieje jakiś
    > inny sposób w miarę rozsądnego i sensownego zachowania się w takiej
    > sytuacji, aby dochodzić swoich praw i domagać się zadośćuczynienia

    Za co niby to zadośćuczynienie???

    > lub
    > bezzasadnego (moim zdaniem) zwolnienia z pracy

    Zwolnienie zasadne - zgodne z KP.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 4. Data: 2012-08-08 10:33:28
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Wed, 08 Aug 2012 10:03:50 +0200, Zbynek Ltd. wrote:

    > Tak.

    > Na przegraną.

    Natomiast dodać można, że całkiem możliwe jest powództwo w przypadku
    naruszenia *formalnych* wymogów rozwiązania umowy zawartej na czas
    określony. Zwłaszcza dotyczy to (nie)istnienia klauzuli w umowie oraz
    terminu, na jaki została zawarta taka umowa.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 5. Data: 2012-08-08 12:23:47
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2012-08-08 01:34, Vince pisze:
> [...]
    > z pracy
    >
    > Pozdrawiam i z góry dziękuję za okazaną pomoc, VNC

    Podepnę się pod wątek czy pracownik może wypowiedzieć umowę ze skutkiem
    natychmiastowym w związku z dyskryminacją płacową

    mam taki zamiar złożyć wypowiedzenie w najbardziej odpowiednim momencie
    i się zastanawiam czy zrobić taki myk by odejść z dnia na dzień

    gregor

  • 6. Data: 2012-08-08 12:33:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gregor wrote:
    > w związku z dyskryminacją płacową

    a co to jest?

  • 7. Data: 2012-08-08 12:39:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.08.2012 12:33, witek pisze:

    > a co to jest?

    "Ja zarabiam mniej niż on" ;)

  • 8. Data: 2012-08-08 12:45:31
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > "Ja zarabiam mniej niż on" ;)

    He He
    pamiętam jakiś reportaż:
    Dwóch mechaników lotniczych, wylecieli "ja" i "on"
    dyscyplinarnie po tym jak "ja" zapytał pracodawcy dlaczego zarabia mniej niż
    "on".

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 9. Data: 2012-08-08 12:59:17
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 8 Aug 2012 12:45:31 +0200, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

    > Dwóch mechaników lotniczych, wylecieli "ja" i "on"
    > dyscyplinarnie po tym jak "ja" zapytał pracodawcy dlaczego zarabia mniej niż
    > "on".

    Jaki jest 'legalny' sposób na udowodnienie pracodawcy nierówne pensje przy
    pozostałych warunkach jednakowych?
    --
    marcin

  • 10. Data: 2012-08-08 13:25:25
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2012-08-08 12:59, zly pisze:

    > Jaki jest 'legalny' sposób na udowodnienie pracodawcy nierówne pensje przy
    > pozostałych warunkach jednakowych?

    zapytanie na które musi odpowiedzieć ile zarabia się na danym stanowisku
    (bez podawania nazwisk)

    gregor