  • 1. Data: 2012-08-07 08:23:04
    Temat: Zapis w regulaminie "nie możesz mnie pozwać"
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam,

    Czy jeżeli usługodawca wpisuje do regulaminu usługi zapisy sprzeczne z
    prawem terytorium na którym funkcjonuje, ale dopisuje "zgadzając się na
    powyższy regulamin... nie możesz mnie pozwać", to czy to jest zapis
    legalny?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2012-08-07 09:49:07
    Temat: Re: Zapis w regulaminie "nie możesz mnie pozwać"
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Tuesday, 7 August 2012 08:23:04 UTC+2, Karol Y wrote:
> [...]
    >
    > prawem terytorium na którym funkcjonuje, ale dopisuje "zgadzając się na
    >
    > powyższy regulamin... nie możesz mnie pozwać", to czy to jest zapis

    Zależy. Upraszczając, w obrocie konsumenckim obowiązuje prawo miejscowe konsumenta.
    Jeżeli jest to umowa pomiędzy firmami, to mogą się umówić dowolnie.

    AdamK

  • 3. Data: 2012-08-07 23:52:54
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    Użytkownik "Adam Klobukowski" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości news:3e597db5-66f4-4441-b12c-364ad801acce@googlegrou
    ps.com...
[...]

    ----------------------------------

    Mogą się umówić, ale pozwać i tak mogą. Kto zabroni?

  • 4. Data: 2012-08-08 08:30:25
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawem terytorium na którym funkcjonuje, ale dopisuje "zgadzając się na
    > powyższy regulamin... nie możesz mnie pozwać", to czy to jest zapis

    W przypadku gdy dotyczy to indywidualnych klientów obowiązuje Rejestr
    Klauzul Niedozowolonych zgodnie z którym takie zapisy z mocy prawa są
    nieważne od samego początku (tak jak by ich w tym regulamienie nie było).

    pozdr