  • 11. Data: 2012-08-08 13:38:01
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 08 Aug 2012 13:25:25 +0200, gregor napisał(a):

    > zapytanie na które musi odpowiedzieć ile zarabia się na danym stanowisku
    > (bez podawania nazwisk)

    No i pracodawca odpowie, że tyle ile pan akurat zarabia. A w rzeczywistości
    jest inaczej. Dalej nie mam jak tego udowodnić.

    --
    marcin

  • 12. Data: 2012-08-08 14:05:51
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2012-08-08 13:38, zly pisze:

    > No i pracodawca odpowie, że tyle ile pan akurat zarabia. A w rzeczywistości
    > jest inaczej. Dalej nie mam jak tego udowodnić.

    to już jakaś fantasmagoria jakim prawem może podać nieprawdziwe dane ??

    gregor

  • 13. Data: 2012-08-08 14:14:35
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    zly wrote:

    > Jaki jest 'legalny' sposób na udowodnienie pracodawcy nierówne pensje
    > przy pozostałych warunkach jednakowych?

    Jaka jest podstawa do tego aby były równe?

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 14. Data: 2012-08-08 14:27:57
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2012-08-08 14:14, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Jaka jest podstawa do tego aby były równe?

    Wykonywanie tych samych obowiązków służbowych
    np. pracujesz sobie i zatrudniają kogoś nowego za większe pieniądze niż
    ty zarabiasz od jakiegoś czasu ... a wykonujesz tą samą a nawet więcej
    niż nowo zatrudniona osoba, która nie ma zielonego pojęcia o co chodzi
    ... co prawda zna się ale na dzień dobry większe pobory to jest wg mnie
    dyskryminacja płacowa

    gregor

  • 15. Data: 2012-08-08 14:47:50
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 08 Aug 2012 14:05:51 +0200, gregor napisał(a):

    > to już jakaś fantasmagoria jakim prawem może podać nieprawdziwe dane ??

    Takim samym jakim nie stosuje się do kodeksu.

    --
    marcin

  • 16. Data: 2012-08-08 14:53:14
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 8 Aug 2012 14:14:35 +0200, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

    > Jaka jest podstawa do tego aby były równe?

    Art. 183c.
    § 1. Pracownicy mają prawo do jednakowego wynagrodzenia za jednakową pracę
    lub za pracę o jednakowej wartości.
    --
    marcin

  • 17. Data: 2012-08-08 15:02:58
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2012-08-08 14:47, zly pisze:

    > Takim samym jakim nie stosuje się do kodeksu.

    aha no tak jest konsekwencja w działaniu dzięki za uświadomienie :)

    gregor

  • 18. Data: 2012-08-08 15:25:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-08 14:53, zly pisze:

    > Art. 183c.
    > § 1. Pracownicy mają prawo do jednakowego wynagrodzenia za jednakową pracę
    > lub za pracę o jednakowej wartości.

    http://www.prawo.egospodarka.pl/25987,Rozne-wynagrod
    zenie-za-taka-sama-prace,1,34,3.html

    szczególnie fragment:

    "Powyższe potwierdza także orzecznictwo Europejskiego Trybunału
    Sprawiedliwości. Wskazuje on, że zróżnicowane traktowanie pracowników ze
    względu na różnorodne uwarunkowania jest zgodne z prawem. Tym samym ETS
    nie nakazuje pracodawcom, aby bezwzględnie przestrzegali zasady równego
    wynagradzania pracowników. Różnicowanie wynagrodzeń jest jak najbardziej
    dozwolone prawnie. Pamiętać jednak należy, iż pracodawca powinien taką
    decyzję obiektywnie uzasadnić (wyrok ETS z 17.10.1989 r., C-109/88).
    Przykładowymi argumentami przemawiającymi za takim postępowaniem, które
    występują w orzecznictwie ETS-u są: kwalifikacje poszczególnych
    pracowników, ich dyspozycyjność, mobilność, umiejętność dostosowania się
    pracownika do pracy w różnych miejscach i w nienormowanym czasie pracy,
    czy czynnik ekonomiczny."

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 19. Data: 2012-08-08 17:11:57
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 08.08.2012 01:34, Vince pisze:
    > Witam!
    >
    > Mam następujące pytanie. Czy pracodawca ma prawo wypowiedzieć
    > pracownikowi umowę o pracę bez podania jakiejkolwiek przyczyny
    Zastanów się. Załóżmy że pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o prace.
    co w przypadku gdy jego stan zdrowia nie pozwala na prowadzenie firmy?
    Co w przypadku plajty firmy? Śmierci właściciela?
    Skąd Ci przyszło wogóle do głowy że pracownik może się rozwiązać umowę,
    a pracodawca nie?
    ToMasz

  • 20. Data: 2012-08-08 18:07:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-08-08 14:27, Użytkownik gregor napisał:

> [...]
    > niż nowo zatrudniona osoba, która nie ma zielonego pojęcia o co chodzi
    > ... co prawda zna się ale na dzień dobry większe pobory to jest wg mnie

    Ale pamiętasz że niekoniecznie te same obowiązki mogą wykonywać
    tak samo czyli lepiej lub gorzej.
    Nawet w czasach komuny gdzie pracodawca był praktycznie
    zawsze państwowy częstym zjawiskiem było że nowo przyjęty
    pracownik dostawał więcej od już pracującego a powód był
    prozaiczny, za mniejsze pieniądze nie przyszedł by do
    takiej pracy.