  • 21. Data: 2012-08-08 18:18:31
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gregor wrote:

    > Wykonywanie tych samych obowiązków służbowych
    > np. pracujesz sobie i zatrudniają kogoś nowego za większe pieniądze niż
    > ty zarabiasz od jakiegoś czasu ... a wykonujesz tą samą a nawet więcej
    > niż nowo zatrudniona osoba, która nie ma zielonego pojęcia o co chodzi
    > ... co prawda zna się ale na dzień dobry większe pobory to jest wg mnie
    > dyskryminacja płacowa

    jak ktos uwaza, ze zarabia za malo, to ma dwa wyjscia, albo poprosic o
    podwyzke, albo znalezc sobie lepiej platna prace.
    To ze ktos na tym samym stanowisku zarabia wiecej, oznacza tylko tyle,
    ze albo sie znaja, albo lepiej pracuje. i tyle.

  • 22. Data: 2012-08-08 20:28:24
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 08 Aug 2012 15:02:58 +0200, gregor napisał(a):

    > aha no tak jest konsekwencja w działaniu dzięki za uświadomienie :)

    Życie :)

    --
    marcin

  • 23. Data: 2012-08-09 00:02:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Aug 2012, ToMasz wrote:

    > Zastanów się. Załóżmy że pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o prace.

    Pytanie było inne!

    > co w przypadku gdy jego stan zdrowia nie pozwala na prowadzenie firmy?

    Zamyka DG i podaje przyczynę wypowiedzenia.

    > Co w przypadku plajty firmy?

    Likwidator podaje przyczynę wypowiedzenia.

    > Śmierci właściciela?

    Następca prawny podaje przyczynę...

    > Skąd Ci przyszło wogóle do głowy że pracownik może się rozwiązać umowę,
    > a pracodawca nie?

    Hm... przekręcasz, choć nie wiem czy pytanie czy odpowiedź.
    Pytanie dotyczyło wersji "bez podania przyczyn", a nie rozwiązania
    w ogóle.
    Tak właśnie jest - pracownik może wypowiedzieć umowę o pracę "bo tak",
    pracodawca ma obowiązek - poza wyjątkami - "mieć przyczynę".

    Oczywiście, ze względu na te wyjątki, prosta odpowiedź (że pracodawca
    *nigdy* nie może wypowiedzieć bez podania przyczyn) też nie będzie
    prawdziwa :)

    Ale dla typowej, bezterminowej umowy o pracę, z grubsza tak to wygląda.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2012-08-09 11:29:07
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    > Pytanie było inne!
    niby że racja.

    > Zamyka DG i podaje przyczynę wypowiedzenia.
    ale bez jaj. Co za różnica czy wypowiada pisząc, nie chce mi się
    pracować, czy czuje że niemam zdrowia, czy mam taki kaprys? Żadna. JEśli
    prawo wymaga podania jakiejkolwiek przyczyny, to niech pracodawca
    napisze "bo biedroneczki są w kropeczki"

    ToMasz

  • 25. Data: 2012-08-09 11:35:01
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-08-09 11:29, ToMasz pisze:

> [...]
    > prawo wymaga podania jakiejkolwiek przyczyny, to niech pracodawca
    > napisze "bo biedroneczki są w kropeczki"

    A wtedy sąd uzna że jest nieprawidłowe i nakaże nie tylko ponowne
    przyjęcie takiego pracownika ale i wypłatę stosownego wynagrodzenia za
    czas pozostawania bez pracy.

    --
    spp

  • 26. Data: 2012-08-09 12:06:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Aug 2012, ToMasz wrote:

    > ale bez jaj. Co za różnica czy wypowiada pisząc, nie chce mi się pracować,
    > czy czuje że niemam zdrowia, czy mam taki kaprys? Żadna.

    Żadna. Szczególnie jeśli (pracownik) nie musi jej podawać.
    Ale nie o takim przypadku mowa.
    Pracodawca ma do spełnienie określony wymóg, i w razie jego niedochowania
    wypowiedzenie, tak jak pisze spp, jest NIESKUTECZNE.

    > JEśli prawo wymaga
    > podania jakiejkolwiek przyczyny,

    Może zajrzysz do przepisu?
    Bo tak, jak będziesz sobie online i ad hoc wymyślał własne prawo,
    to do spójnych wniosków nie dojdziemy.

    > to niech pracodawca napisze "bo biedroneczki są w kropeczki"

    A nie przeoczysz słowa "uzasadniająca"?
    Art.30 § 4 dotyczy TYLKO pracodawcy...

    pzdr, Gotfryd