  • 61. Data: 2014-01-08 18:46:01
    Temat: Re: Wypadki a promile
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 08.01.2014 18:22, u2 wrote:

    > zle zalozenia, wiec wnioski do bani.

    dobre zalozenia.
    wniosek dobry.

    pomijajac, ze dotyczylo to pytania "wzroslo czy spadlo"

    piles, nie pisz!!!

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 62. Data: 2014-01-08 18:48:12
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 08.01.2014 18:36, J.F wrote:

    > U nich co stan to inne prawo drogowe i w wielu maja juz alkomaty oraz
    > limit BAC okreslony.

    a w jednym stanie to marycha na legalu i mozna prowadzic

  • 63. Data: 2014-01-08 18:54:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w
    >Z drugiej strony była tu kiedyś dyskusja na temat dokładności
    >alkomatów i ich wrażliwości na inne produkty przemiany materii np.
    >aceton, co szczególnie przy pewnych chorobach może mocno zafałszować
    >wynik. Kiedyś wynik alkomatu nie był przesądzający i należało go
    >potwierdzić badaniem krwi.
    >Później zrównano w przepisach oba pomiary. Przy niskich stosunkowo
    >karach
    >było to nawet uzasadnione. Ale obecnie żarty się kończą.
    >Sądzę, że należało by powrócić obligatoryjnie do badania krwi.

    W kwestii formalnej:
    a) w KK zapisano "stan nietrzezwosci ... po przekroczeniu ... we krwi
    LUB ... mg/l w wydychanym powietrzu",

    b) kierowca ma prawo sie domagac badania krwi ... w razie uczestnictwa
    w wypadku. Przy zwyklej kontroli nie.

    c) domagac sie ... to nie znaczy dokonac :-)

    >Lub w Polsce nie było by tylu pijanych kierowców na drogach. Może
    >nawet problem by zniknął.

    Akurat w Polsce cos 75% zlapanych ma ponad 0.5 promila

    J.

  • 64. Data: 2014-01-08 19:00:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bartolomeo n...@n...com ...

    > Zgadza się, dzisiaj słuchałem PR1 i pan rzecznik główny policji chwalił
    > się, że jedna na 55 kontroli kończy się złapaniem pijanego kierowcy co
    > oznacza około 1,8% pijanych.
    > Biorąc pod uwagę, że jednocześnie na drogach jest około 2 milionów
    > samochodów to mamy w każdej chwili na drogach 36 tysięcy pijanych.
    > Módlmy się, żeby wszystkich nie złapali bo więzienia zapchane a jak
    > wybudują nowe to będą musieli znów podnieść podatki.

    Takie prognozowanie musiałby oznaczac, ze kontrole są "jak leci" bez
    "typowania" a tak raczej nie jest. Przynajmniej częsciowo nie jest.

    Ale może pan rzecznik, skoro juz podaje takie dokładne dane, podałby
    dodatkowo:
    - ile z tego to rowerzysci
    - jak wyglądają te procenty z uwzględnieniem stopnia upicia. Czyli ilu było
    do 0,5 i potem np. co 0,2%%.

  • 65. Data: 2014-01-08 19:10:59
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 2014-01-08 18:46, hikikomorisan pisze:

    > dobre zalozenia.
    > wniosek dobry.
    >
    > pomijajac, ze dotyczylo to pytania "wzroslo czy spadlo"

    posilkujesz sie danymi wzietymi z bani, wiec i wnioski musza byc do
    bani. prosta logika, moze miales logike w szkole, ale zapomniales, albo
    nie zrozumiales.

    > piles, nie pisz!!!

    u2

    --
    "Żydów gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, że są narodem
    wybranym. Czują się oni upoważnieni do interpretowania wszystkiego,

  • 66. Data: 2014-01-08 19:14:06
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 2014-01-08 18:40, J.F pisze:
    > Cos mi chodzi po glowie ze juz wprowadzono. A moze to tylko projekt byl.
    >
    > Dzieci odblaski musza miec od lat

    o projektach tej cudownej wladzy ciagle slysze i czytam. tylko
    rzeczywistosc skrzeczy.

    > Samochodow bym bardzo nie winil - i najgorszym szrotem daje sie
    > bezpiecznie pojechac.
    > Tylko tylko ze te gwiazdki cos chyba daja i w starym aucie jest wypadek,
    > a w nowym tylko kosztowna naprawa.
    >
    > Na zlych drogach tez mozna bezpiecznie jechac, wystarczy zwolnic

    mam w tym wzgledzie poniekad wieksze doswiadczenie od ciebie. wolno
    jadacy stwarzaja czesto duzo wieksze zagrozenie od tych jadacych
    przepisowo, ale szybciej.

    a stare graty dobre sa pod warunkeim odpowiedniego tuningu.

  • 67. Data: 2014-01-08 19:28:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:XnsA2AF29F49A8BAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Przeciez czesto ribą łapanki z tym urzedzeniem do wkładają ci przez okno.
    > Kontrolują każdego bo badanie trwa kilka sekund.

    I ile procent kierujących jesteś w stanie w ten sposób zbadać?

  • 68. Data: 2014-01-08 19:39:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A to mi się nie pokrywa z uwagą niżej.
    > Zapodajesz przecież "same liczby", a jest proste pytanie: czy
    > aby wypadkowość nie jest efektem KORELACJI pewnych zachowań
    > z pijaństwem?
    >
    > Konkretnie, statystyka wypadkowości z podziałem na przyczyny
    > wypadków na to wskazuje.
    > "Nadmierna prędkość" wykazuje dużą nadreprezentację wobec
    > średniej wypadkowości stwierdzonej u pijanych.

    Tylko,, że owo "nadmierna" jest kwestią ocenną.Co do zasady większość
    zdarzeń drogowych jest spowodowana niedostosowaniem prędkości do warunków,
    bo zawsze daje się wywieść (niemal),ze jakby jechali wolniej, to by się nic
    nie stało. I nikt nie zauważa, że facet przez ten zakręt codzienie jeździł
    60 km/h i nic się nie działo.

    > Wniosek, że oddzielenie "agresywnych pijanych", których podczas
    > jazdy WIDAĆ (oraz "słychać i czuć" :>) prawdopodobnie odsieje
    > tę istotną część, która najprawdopodobniej faktycznie powoduje
    > dużo więcej wypadków, niż:
    > - trzeźwi
    > - pijani (! - tu na pewno, bo to wynika z gołej statystyki)
    > - trzeźwi przekraczający prędkość

    Do tego ma teoretycznie służyć system punktowy. Odsiania kierowców, którym
    po prostu się zdarzyło od tych,którym zdarza się często.

  • 69. Data: 2014-01-08 20:00:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > I ile procent kierujących jesteś w stanie w ten sposób zbadać?

    W danym miejscu i czasie - 100%

  • 70. Data: 2014-01-08 20:09:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:XnsA2AFCAD74B046budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > W danym miejscu i czasie - 100%

    No ale problem nie jest w danym miejscu i czasie, a w ogóle. Ile procent
    kierujących w danej chwili w ten sposób zbadamy?