  • 1. Data: 2014-01-07 17:05:39
    Temat: Wypadki a promile
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Dosyć dużo informacji statystycznych o wypadkach i pijanych kierowcach jest
    tu:
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Tragedia-w-Ka
    mieniu-Pomorskim-Ojciec-pasazerki-BMW-corka-chciala-
    odejsc-od-Mateusza-S,wid,16302517,wiadomosc.html?tic
    aid=111fb1

    Brakuje mi jednak informacji ile promili mają zazwyczaj pijani sprawcy
    wypadków drogowych?
    I czy 0.5 promila jest w związku z tym dobrą i jednoznaczną granicą
    nietrzeźwości, szczególnie gdy sankcje maja być bardzo zaostrzone?
    Czy nie powinno wprowadzić się dodatkowych badań stwierdzających
    jednoznacznie stan ograniczonej sprawności.
    Ostatni, sztandarowi przestępcy mieli raczej około 2 promili wzmocnionych
    narkotykami i nie były to zwietrzałe promile po odpoczynku.

  • 2. Data: 2014-01-07 17:12:33
    Temat: Re: Wypadki a promile
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 07 sty 2014 17:05, t-1 pisze:
> [...]
    > I czy 0.5 promila jest w związku z tym dobrą i jednoznaczną granicą
    > nietrzeźwości, szczególnie gdy sankcje maja być bardzo zaostrzone?

    W kwestii formalnej: granicą jest 0,2 promila.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2014-01-07 17:55:21
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "t-1" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ostatni, sztandarowi przestępcy mieli raczej około 2 promili wzmocnionych
    > narkotykami i nie były to zwietrzałe promile po odpoczynku.

    Zatem w momencie popełnienia przestępstwa byli niepoczytalni...
    Za to władza jedzie cały czas po pijaku...

    boukun

  • 4. Data: 2014-01-07 18:02:10
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-07 17:12, .B:artek. pisze:
    mieniu-Pomorskim-Ojciec-pasazerki-BMW-corka-chciala-
    odejsc-od-Mateusza-S,wid,16302517,wiadomosc.html?tic
    aid=111fb1

    > W kwestii formalnej: granicą jest 0,2 promila.

    od 0,2 d0 0,5 jest tzw. stan po użyciu alkoholu. Granicą nietrzeźwości
    jest 0,5. To tak w kwestii formalnej

    --
    Sonn

  • 5. Data: 2014-01-07 18:09:39
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > I czy 0.5 promila jest w związku z tym dobrą i jednoznaczną granicą
    > nietrzeźwości, szczególnie gdy sankcje maja być bardzo zaostrzone?

    Z pijanymi jest jak z "nadmierną prędkością". Pijanego, który "rozrabia"
    należy omijać nawet na trzeźwo. Jeśli kierowca potrafi prosto chodzić to
    praktyka pokazuje, że jazda jest bezpieczna, w miarę. Jest wiele innych
    przypadłości groźniejszych, pierwsze to niewyspanie. Tylko około 10 procent
    wypadków jest z użyciem pijanych. Czepianie się rozmawiających przez telefon
    może nawet przyczynić się do wypadku, telefon w każdej chwili można na
    przykład rzucić, a papieros albo butelkę z napojem... Jakby co to abstynent
    jestem.

  • 6. Data: 2014-01-07 18:15:17
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 2014-01-07 18:09, wt pisze:

> [...]
    > przykład rzucić, a papieros albo butelkę z napojem... Jakby co to abstynent

    poza tym trzeba jednak roznicowac, czy ktos jedzie po alkoholu, czy po
    narkotykach. czy jest wczorajszy, czy dopiero co wypil.

    niedawno tusk zlagodzil przepisy dotyczace nietrzezwych rowerzystow,
    slyusznie, choc argumentacja, ze sa bardziej dla sibie zagrozeniem mnie
    nie przekonuje.

    trzeba rowniez wziac pod uwage przepisy stosowane w innych
    cywilizowanych krajach n.p. w Niemczech. tam mozna miec do 0,8 promilla,
    ale nie oplaca sie popelniac przestepstw drogowych. dlatego jest tam ich
    zdecydowanie mniej.

    --
    "Żydów gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, że są narodem
    wybranym. Czują się oni upoważnieni do interpretowania wszystkiego,

  • 7. Data: 2014-01-07 19:40:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik wt s...@p...onet.pl ...

    > Tylko około 10 procent
    > wypadków jest z użyciem pijanych.

    Tylko?
    A ilu pijanych jezdzi po drogach?

  • 8. Data: 2014-01-07 19:45:03
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 2014-01-07 19:40, Budzik pisze:
    > Użytkownik wt s...@p...onet.pl ...

    > Tylko?
    > A ilu pijanych jezdzi po drogach?

    http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/liczba-pijany
    ch-kierowcow-spadla-po-raz-pierwszy-od-lat

    Prawie 6 mln kontroli trzeźwości rocznie i wysokie kary za prowadzenie
    po pijanemu przynoszą efekty - ujawnia "Rzeczpospolita".

    Po raz pierwszy od kilku lat zmalała liczba nietrzeźwych kierowców na
    drogach - wynika ze statystyk policji za pierwsze półrocze 2012 r., do
    jakich dotarła ,,Rz".

    Zobacz też: Sprawdź, jak organizm spala alkohol i co grozi pijanemu kierowcy

    Choć dwa lata temu liczba prowadzących po kieliszku jednorazowo spadła,
    od wielu lat trend był wzrostowy. Np. w ubiegłym roku policja zatrzymała
    ich na drogach 183 tys., czyli o 17 tys. więcej niż w 2010 r.

    Pierwszych sześć miesięcy tego roku stwarza nadzieję na odwrócenie
    niebezpiecznej tendencji. Od stycznia do czerwca policja zatrzymała 65
    tys. nietrzeźwych kierujących, czyli o blisko 4 tys. mniej niż w tym
    samym czasie ubiegłego roku (spadek o 5,7 proc.).

    Zobacz też: Piłeś alkohol? Sprawdź, ile masz promili za pomocą komórki

    Policja twierdzi, że to właśnie częste kontrole, ale też różne akcje
    prewencyjne przemawiają do wyobraźni kierowców i ich bliskich.

    - Bardzo powoli ale jednak maleje społeczne przyzwolenie na jazdę po
    pijaku - twierdzą policjanci.

  • 9. Data: 2014-01-07 21:55:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik u2 u...@o...pl ...

    > http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/liczba-pijany
    ch-kierowcow-spadla
    > -po-raz-pierwszy-od-lat

    Chodziło mi o to, ze taka statystyka jest o kant d... rozbic.
    bo to nie wazne ze tylko 10% wypadków jest z udziałem pijanych (i to jest
    nieprecyzyjne, bo przecież chodzi o winnych pijanych) ale wazne że pomimo
    tego, ze trzezwych jezdzi wielokrotnie wiecej na drogach to jednak AŻ 10%
    wypadków jest z udziałem pijanych.
    No chyba, ze co 10 jedzie pijany, wtedy moznaby wywnioskowac, że alkohol
    nie wpływa na sprawność za kierownica.

  • 10. Data: 2014-01-07 22:09:31
    Od: g672 <g...@g...pl>

> [...]
    > wypadków jest z udziałem pijanych.
    > No chyba, ze co 10 jedzie pijany, wtedy moznaby wywnioskowac, że alkohol

    Jest pretekst...
    Jest znowu okazja do kasy się dobrać... ;)
    Kontrole będą często i gęsto ;)
    pozdr.