  • 21. Data: 2018-08-08 21:09:57
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: Kviat

    W dniu 2018-08-08 o 19:38, J.F. pisze:

    > Polemizowalbym, bo tego nie chcial. Ale niechcąco mogł wywołac.
    > Czy wiec to mozna nazwac usilowaniem ?

    Nieumyślne spowodowanie śmierci.
    To też jest karalne.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 22. Data: 2018-08-08 22:33:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 8 Aug 2018 21:09:57 +0200, Kviat napisał(a):

    > Nieumyślne spowodowanie śmierci.
    > To też jest karalne.

    A jesli szczesliwie nikt nie zmarl ?

    Mozna nieumyslnie usilowac ?

    J.

  • 23. Data: 2018-08-08 23:51:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > (...)
    > Ja zdecydowanie nie namawiam, ale z drugiej strony to chyba podłączenie
    > 2ch faz nie jest czynem zabronionym, więc rzecz sprowadzałby się do
    > tego, czy rozumując rozsądnie, podłączający może się spodziewac
    > wyrządzenia osobie trzeciej jakiejś szkody.

    Idąc dalej, w aspekcie czysto technicznym - może podpinał międzyfazowe
    (używając starego przewodu N) aby np. zasilić spawarkę transformatorową
    380V (miałem taką, "zrobiła" m.in. dwie szklarnie), albo jakąś kuchenkę
    indukcyjną ;)

    Chociaż kuchenki w Polsce najczęściej chyba potrzebują dwóch faz oraz zera.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 24. Data: 2018-08-08 23:53:57
    Temat: pów nigdy od czegoś takiego nie widziałem. Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-08-18 o 22:33, J.F. pisze:

    > A jesli szczesliwie nikt nie zmarl ?
    > Mozna nieumyslnie usilowac ?

    Raz na czas elektrykom się takie sztuczki udają w skutek błędu i jak
    dotąd nikt nie ginął. Kilka lat temu, to cały blok u nas tak przepięli i
    potem TAURON zwracał za popalone lodówki, pralki itd. Trupów nigdy od
    czegoś takiego nie widziałem.

    Zresztą nie wiem, od czego niby by miały być. Przecież pralka zerowanie
    ma osobno od fazy. W razie przebicia wywali po prostu zabezpieczenie. Po
    za tym jakby co niektórym piana nie przesłaniała oczek, to by zobaczyli
    taki znaczek tam ":-)".

  • 25. Data: 2018-08-09 04:46:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-08, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > w gniazdku językiem. Choć w sumie nie - po namyśle łączenie na krótko
    > dwóch faz jets czynem zabronionym. Wynika to z rozporządzenia ministra o
    > długiej nazwie o warunkach jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    > usytuowanie, w którym powołane są różne normy. W tym o kolorach żył i
    > sposobach ochrony przed porażeniem i o tym jak powinny wyglądać
    > instalacje. Inna sprawa, że tak naprawdę to... rozporządzenie może sobie
    > powoływać normy jakie chce, ale ustawa mówi, że normy są dobrowolne,

    No ale odstępstwo od norm nie jest czynem zabronionym :)

    > więc teoretycznie minister może sobie pisać co chce, a ustawa jest
    > wyżej, ale w Polsce to konstytucję obchodzi się ustawą, więc prok nie
    > powinen mieć problemu. Co do sprawdzania językiem to musiałbym

    Prourator to się może pojawić jak wyjdzie, że ktoś kogoś zabił,
    okaleczył, a przynajmniej naraził. To są czyny zabronione, a nie
    podłączenie kabelków.

    No właśnie chyba nie :)

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2018-08-09 07:12:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > ma osobno od fazy. W razie przebicia wywali po prostu zabezpieczenie. Po
    > za tym jakby co niektórym piana nie przesłaniała oczek, to by zobaczyli

    Jak nie wiesz, to pochuj piszesz głupoty. Proponowałeś podpięcie "zera"
    PEN do fazy.

    Przeczytaj sobie co to jest przewód PEN i PE i dlaczego jest kurewsko
    ważne, żeby był ciągły nie mówiąc już o tym, zeby nie był podłączony do
    żadnej fazy.

    Jeszcze raz cię proszę - przestań udzielać idiotycznych porad, bo
    jeszcze ktoś cię posłucha i żle to się skończy. Widzę, że zaczynasz się
    specjalizować w kierunku elektryczności - AED, podpinanie zera pod fazę,
    paralizatory;)

    Shrek

  • 27. Data: 2018-08-09 07:17:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No ale odstępstwo od norm nie jest czynem zabronionym :)

    Odstępstwo wydaje minister.

    > Prourator to się może pojawić jak wyjdzie, że ktoś kogoś zabił,
    > okaleczył, a przynajmniej naraził.

    Podłaczając potencjał na przewód PEN niewątpliwie naraził.

    > To są czyny zabronione, a nie
    > podłączenie kabelków.

    Owszem podłączenie potencjały na PEN jest czynem zabronionym.

    > No właśnie chyba nie :)

    Zapewnieam cię, ze nie jest to zgodne z normą powołaną przez
    rozporządzenie, na podstawie ustawy Prawo Budowlane, więc w tej
    konkretnej sutuacji (zwarcie dwóch faz albo fazy z PEN) jest czynem
    zabronionym. Nawert bez tych norm bedzie sprowadzenie zagrożenia.

    Shrek

  • 28. Data: 2018-08-09 10:13:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 sierpnia 2018 21:34:16 UTC+2 użytkownik Queequeg napisał:

    > Ktoś z Was przez to przechodził?

    Zaczynasz od dupy strony
    Piszesz o rzeczoznawcach, odszkodowaniach itp a nie masz wcale pewności że ktoś ten
    prąd Tobie kradnie
    Jak sam nie potrafisz dojść co jest nie tak to wezwij jakiegoś lokalnego elektryka i
    on szybko określi czy faktycznie coś jest nie w porządku z instalacją
    A ew pieniactwo to dopiero później jak będziesz pewny że coś było nie tak.

  • 29. Data: 2018-08-09 10:15:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-08-18 o 07:12, Shrek pisze:

    > Jak nie wiesz, to pochuj piszesz głupoty. Proponowałeś podpięcie "zera"
    > PEN do fazy.

    Nie mogłem, bo nawet nie wiem, co to PEN.

    > Przeczytaj sobie co to jest przewód PEN i PE i dlaczego jest kurewsko
    > ważne, żeby był ciągły nie mówiąc już o tym, zeby nie był podłączony do
    > żadnej fazy.

    Toteż do żadnego PEN-a nic podłączać nie próbowałem.

> [...]
    > jeszcze ktoś cię posłucha i żle to się skończy. Widzę, że zaczynasz się
    > specjalizować w kierunku elektryczności - AED, podpinanie zera pod fazę,

    Możesz mnie łaskawie do KF wsadzić? Ulży to Tobie, a i ja nie będę
    musiał na Twoje kretynizmy patrzeć.

  • 30. Data: 2018-08-09 10:54:35
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-09 o 07:17, Shrek pisze:

> [...]
    > konkretnej sutuacji (zwarcie dwóch faz albo fazy z PEN) jest czynem
    > zabronionym. Nawert bez tych norm bedzie sprowadzenie zagrożenia.

    Jeśli dotkniesz przewód fazowy do zerowego, to wywali bezpiecznik na klatce.
    Jeśli w mieszkaniu masz zasilanie jednofazowe i rozetniesz przewody
    zerowe, żeby w to miejsce podłączyć fazę bez wywalenia bezpieczników na
    klatce, to uzyskasz efekt podobny do wyłączenia bezpieczników. Nic nie
    będzie działało - brak zamknięcia obwodu.
    Jeśli w mieszkaniu masz instalację trójfazową, to możesz sobie odciąć
    przewód zerowy idący z klatki schodowej i przewody zerowe w mieszkaniu
    podłączyć do jednej z faz. Dopiero wtedy w części instalacji będziesz
    mieć dwie fazy a w części nic, żadnej różnicy potencjałów.

    A to, w jaki sposób puścisz sobie prąd w *swojej* instalacji, to jest
    tylko twoja wola i nic nikomu do tego.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/