  • 11. Data: 2018-08-08 10:27:01
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-08-08 o 08:56, Marcin Debowski pisze:

    > Ja zdecydowanie nie namawiam, ale z drugiej strony to chyba podłączenie
    > 2ch faz nie jest czynem zabronionym, więc rzecz sprowadzałby się do
    > tego, czy rozumując rozsądnie, podłączający może się spodziewac
    > wyrządzenia osobie trzeciej jakiejś szkody.

    To zależy od intencji. Kładzenie haczyków wędkarskich na siedzenie nie
    jest przestępstwem, ale uszkodzenie ciała złodzieja samochodów już
    (niestety) tak.

    > W dodatku sam wątkotwórca nie sugeruje, że ktoś mu się podczepił, więc
    > podłączając tę drugą fazę może spalić sobie samemu.

    Nie w tym rzecz co pisze wątkotwórca, tylko Robert.
    Wprost sugeruje, żeby sąsiadowi spalić sprzęt.

    > A jeśli się podczepił, to zdecydowanie lepszym pomysłem jest wykrycie
    > kto to, bo o ile się nic nie zmieniło, to kradzież dowolnej ilosci prądu
    > jest zdaje się przestpstwem.

    Zgadzam się, ale to już inny temat.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2018-08-08 11:05:51
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Znajdź zwykle na parterze budynku gablotę wspólnoty/spółdzielni z numerami telefonów
    do konserwatorów (elektryka) i zaproś człowieka żeby sprawdził instalację.
    To grupa prawo, nie technika, co do prawa to możesz poprosić o odpis protokołów
    ostatniego 5-letniego przeglądu instalacji elektrycznej w wynajmowanym przez Ciebie
    lokalu.
    Podstawą prawną takiej prośby może być ustawa o najmie lokali czy jak ona się tam
    obecnie nazywa + prawo budowlane, bo generalnie to najemców prywatnych
    spółdzielnie/wspólnoty mogą spuszczać na drzewo (partnerem dla nich jest właściciel
    lokalu), ale administracje/zarządcy już nie.

    -----

  • 13. Data: 2018-08-08 11:14:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 07-08-18 o 22:12, Shrek pisze:

    >Nie wiem, w jakim ty kraju żyjesz, ale zapewniam Cię, że w Polsce
    >zawsze
    >na dwa kable w mieszkaniu

    Dwa, trzy, piec ...

    >przypada jedno "0" :-)
    >I to "0", jak połączysz z fasą sąsiedniego bezpiecznika to ...

    Trzeba troche instalacji rozkrecic, bo "0" nie jest trywialnie
    odlaczalne.

    Ale jak podlaczysz z faza z bezpiecznika, to:
    -mozesz osiagnac pozadany skutek,
    -ktory sie moze zmienic w niepozadany, jak sasiad znajdzie winnego.
    Bo ktory art to bedzie - celowe uszkodzenie mienia ?
    -mozesz nic nie osiagnac, jak sasiad z tej samej fazy korzysta,
    -albo pociagnal tylko faze, a zero ma wlasne,
    -mozesz kogos zabic, jak tam jest gdzies bolec ochronny w gniazdku
    podlaczony pod "0".
    to ktory to bedzie art ?

    J.

  • 14. Data: 2018-08-08 18:25:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.08.2018 o 11:14, J.F. pisze:

    > Trzeba troche instalacji rozkrecic, bo "0" nie jest trywialnie odlaczalne.

    Skoro pisze "zero" to ma zapewne na myśli PEN w układzie TN-C.

    Rozpinanie PE lub PEN to gruby grzech. Podpinanie do niego fazy to
    usiłowanie zabójstwa.

    > Ale jak podlaczysz z faza z bezpiecznika, to:
    > -mozesz osiagnac pozadany skutek,

    NIekoniecznie - różnicówka wywali (jak jest)

    > -ktory sie moze zmienic w niepozadany, jak sasiad znajdzie winnego.

    Albo znajdą sąsiada martwego, albo sąsiadkę, albo ich dziecko. Podpięcie
    fazy pod PEN lub PE oznacza pojawienie się 230V na bolcach a co za tym
    idzie na obudowach pralek, lodówek, czajników itp.

    > Bo ktory art to bedzie - celowe uszkodzenie mienia ?

    Usiłowanie zabójstwa, albo conajmniej jakieś sprowadzenie zagrożenia
    życia lub zdrowia (gdyż wszystko wskazuje na to, że Robert po prostu z
    głupoty takie rzeczy pisze i nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji
    swojej głupoty). W razie zidentyfikowania sprawcy znikania prądu
    martwego nieumyślne spowodowanie śmierci - znów nieumuślne bo Robert
    jest po prostu nieogarnięty i nie zdaje sobie spawy z konsekwencji
    swoich głupich porad w interetach.

    Robert - na poważnie cię proszę, ty myśl zanim błyśniesz kolejną myślą
    narażającą kogoś na ciężki uszczerbek na zdrowiu bądź smierć.

    Shrek

  • 15. Data: 2018-08-08 19:38:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Skoro pisze "zero" to ma zapewne na myśli PEN w układzie TN-C.
    >Rozpinanie PE lub PEN to gruby grzech. Podpinanie do niego fazy to
    >usiłowanie zabójstwa.

    Na razie chcial podlaczyc do zera.

    >NIekoniecznie - różnicówka wywali (jak jest)

    Polaczyc z faza przed roznicowka :-)

    >Albo znajdą sąsiada martwego, albo sąsiadkę, albo ich dziecko.

    Na razie mowimy o celowym zniszczeniu sasiadowi jego sprzetu.
    To chyba karalne, nawet jak sasiad umyslnie prad kradnie :-)

    >Usiłowanie zabójstwa,

    Polemizowalbym, bo tego nie chcial. Ale niechcąco mogł wywołac.
    Czy wiec to mozna nazwac usilowaniem ?

    >albo conajmniej jakieś sprowadzenie zagrożenia życia lub zdrowia

    Cos w tym stylu, ale tu karalnosc ograniczona.

    J.

  • 16. Data: 2018-08-08 20:20:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.08.2018 o 19:38, J.F. pisze:

    > Na razie chcial podlaczyc do zera.

    "Zero" to właśnie PEN w instalacjach w układzie TN-C, a o takim układzie
    pisał "dwa kable, jeden zawsze zero".

    > Polaczyc z faza przed roznicowka :-)

    Własnie raczej za, choć w układzie dwużyłowym różnicówki nie będzie.
    Dodatkowo może się okazać, że sąsiad jest na tej samej fazie i nici z dymu.

    > Polemizowalbym, bo tego nie chcial. Ale niechcąco mogł wywołac.
    > Czy wiec to mozna nazwac usilowaniem ?

    > Cos w tym stylu, ale tu karalnosc ograniczona.

    Jak skutecznie to będzie nieumyślne spowodowanie śmierci. No chyba że
    znajdzie proka, co stwierdzi, że nie ma pewności, ze akurat rażenie
    prądem przyczyniło się do śmierci. Policjanci i prokuratorzy mają już
    doświadczenie w takich sprawach.

    Natomiast to co właśnie tu Robert zaprezentował to podrzeganie do w/w
    przestępstw. Jak teraz jeszcze raz potwierdzi, to będzie to już świadome
    działanie, gdyż wyjaśniono mu konsekwencje jego czynów.

    Shrek

  • 17. Data: 2018-08-08 20:27:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja zdecydowanie nie namawiam, ale z drugiej strony to chyba podłączenie
    > 2ch faz nie jest czynem zabronionym

    Odcięcie sobie ręki siekierą też nie, albo sprawdzenie czy jest napięcie
    w gniazdku językiem. Choć w sumie nie - po namyśle łączenie na krótko
    dwóch faz jets czynem zabronionym. Wynika to z rozporządzenia ministra o
    długiej nazwie o warunkach jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    usytuowanie, w którym powołane są różne normy. W tym o kolorach żył i
    sposobach ochrony przed porażeniem i o tym jak powinny wyglądać
    instalacje. Inna sprawa, że tak naprawdę to... rozporządzenie może sobie
    powoływać normy jakie chce, ale ustawa mówi, że normy są dobrowolne,
    więc teoretycznie minister może sobie pisać co chce, a ustawa jest
    wyżej, ale w Polsce to konstytucję obchodzi się ustawą, więc prok nie
    powinen mieć problemu. Co do sprawdzania językiem to musiałbym
    sprawdzić, ale pewnie jakaś norma pomiarowa też jest gdzieś powołana.

    Pamiętasz- kiedyś dyskutowaliśmy ile prawa się tworzy rocznie (że
    trzebaby 68 lat żeby to przeczytać). Właśnie okazuje się, że zwieranie
    dwóch faz jest czynem zabronionym;)

    Shrek

  • 18. Data: 2018-08-08 20:31:45
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2018-08-07 o 21:34, Queequeg pisze:
    > Wynajmuję mieszkanie i zaobserwowałem u siebie w domu dziwnie wysokie
    > zużycie prądu (po mruganiu diody na liczniku na klatce), które utrzymywało
    > się nawet po odłączeniu wszystkiego z gniazdek.

    pierwsza kwestia - czy licznik jest na Ciebie, czy na właściciela lokalu
    a Ty płacisz mu tzw "licznikowe"?

    --
    @foe_pl

  • 19. Data: 2018-08-08 20:37:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >"Zero" to właśnie PEN w instalacjach w układzie TN-C, a o takim
    >układzie pisał "dwa kable, jeden zawsze zero".

    Skoro to laczony PEN, to roznicowki nie ma

    >Własnie raczej za, choć w układzie dwużyłowym różnicówki nie będzie.

    Jak za, to zadziala i zabezpieczy sasiada.
    Choc elektrolity wybuchaja szybko :-)

    J.

  • 20. Data: 2018-08-08 20:44:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.08.2018 o 20:37, J.F. pisze:

    > Jak za, to zadziala i zabezpieczy sasiada.

    Racja. Choć w sumie, to obstawiam, że wywali tak czy inaczej:

    Jak przed to część popłynie przez obudowy do gleby i wywali,
    Jak za to z definicji suma pradów nie będzie się zgadzać - mój błąd,
    choć nigdy wcześniej nie zastanawiałem się jak różnicówk zachowa się w
    tak nietypowym układzie;)

    Poza tym i tak nie powinno jej tam być (choć czasem bywa - powodem
    niestosowania różnicówki w TN-C jest właśnie to że można przerwać PEN,
    co jest czynem surowo zabronionym.

    Shrek