  • 11. Data: 2022-04-19 14:41:43
    Temat: Re: Wynajęcie pokoju w hotelu z nieletnią
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Apr 2022 10:56:44 +0200, Monika Głowacka wrote:
    > Czy recepcja ma prawo, a może obowiązek, a może ze zwykłej obywatelskiej
    > czujności zweryfikować z dokumentu wynajmujących pokój hotelowy ?
    > Chłopak, miesiąc temu skończył 18 lat wynajmuje pokój z koleżanką, która
    > za 3 tygodnie skończy 18 lat.
    >
    > Czy tekst: przyjedźcie za 3 tygodnie, wtedy nie będzie żadnego problemu.
    >
    > Chodzi mi o formalizm prawny w takiej sytuacji.

    Formalizm moze być taki, ze chlopak wynajmuje,
    i nikogo nie interesuje jakich gosci przyjmuje i kiedy :-)

    J.

  • 12. Data: 2022-04-19 14:43:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Apr 2022 15:34:18 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Nie znam przepisu, który by coś takiego nakazywał. Zacznijmy od tego, że
    > hotel legitymuje tylko osobę wynajmująca pokój. Gdyby jeszcze chodziło o
    > dziewczynkę w wieku do 15-tu lat, to jeszcze można by kombinować w
    > stronę zakazu innych czynności seksualnych - choć co do zasady spanie w
    > jednym pokoju akurat niekoniecznie musi się z tym łączyć. Po za tym
    > dziewczyna może oświadczyć, ze nie ma żadnego dokumentu i już
    > stwierdzenie, że brakuje jej trzech miesięcy do pełnoletniości będzie
    > trudne.

    Pesel dla potrzeb meldunkowych niech poda :-)

    J.

  • 13. Data: 2022-04-19 16:33:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 19.04.2022 o 14:28, Dawid Rutkowski napisał:

    > Miło, a w jakich?
    > A czy to działa też w drugą stronę, czy jednak skończenie 18 lat oznacza zawsze
    pełnoletność?
    > I czy facet młodszy niż 18 może być pełnoletni?

    Czy później - nie wiem, ale wcześniej tak - znany mi prawny przykład, to
    kobieta, która po ukończeniu 16 roku życia za zgodą sądu wychodzi za mąż
    uzyskuje pełnoletność. Nawet jeśli się rozwiedzie i tak juz tą
    pełnoletność ma. Możliwe, że są jeszcze inne kazusy pozwalające na to -
    prawnikiem nie jestem, by znać wszelkie możliwe przypadki - ten
    nagłaśnianiu był wielokrotnie, to go mogę przytoczyć.
    --
    http://zrzeda.pl