  • 1. Data: 2022-04-16 10:56:44
    Temat: Wynajęcie pokoju w hotelu z nieletnią
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Czy recepcja ma prawo, a może obowiązek, a może ze zwykłej obywatelskiej
    czujności zweryfikować z dokumentu wynajmujących pokój hotelowy ?
    Chłopak, miesiąc temu skończył 18 lat wynajmuje pokój z koleżanką, która
    za 3 tygodnie skończy 18 lat.

    Czy tekst: przyjedźcie za 3 tygodnie, wtedy nie będzie żadnego problemu.

    Chodzi mi o formalizm prawny w takiej sytuacji.

  • 2. Data: 2022-04-16 11:08:53
    Temat: Re: Wynajęcie pokoju w hotelu z nieletnią
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 16.04.2022 o 10:56, Monika Głowacka pisze:
> [...]
    >
    > Czy tekst: przyjedźcie za 3 tygodnie, wtedy nie będzie żadnego problemu.
    >
    > Chodzi mi o formalizm prawny w takiej sytuacji.

    Chyba nie ma zakazu (jeszcze) uprawiania seksu po 16-ym roku życia?
    Jeśli tak, to jest to bezprawie i tyle.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 3. Data: 2022-04-16 11:20:31
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.04.2022 o 11:08, Wiesiaczek pisze:

    > Chyba nie ma zakazu (jeszcze) uprawiania seksu po 16-ym roku życia?
    > Jeśli tak, to jest to bezprawie i tyle.

    Po piętnastym roku.

    Natomiast nie jestem pewien, czy ktoś nie ma prawa sprawdzić (ale to nie
    recepcjonista raczej), czy nieletni ma zgodę rodzica/opiekuna prawnego
    na taką wycieczkę.

    MJ

  • 4. Data: 2022-04-16 12:42:38
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 16.04.2022 o 11:20, Michał Jankowski pisze:

    > Po piętnastym roku.

    Sorry, faktycznie :)

    Ale zgoda rodziców to chyba przesada?

  • 5. Data: 2022-04-16 13:00:43
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2022.04.16 o 12:42, Wiesiaczek pisze:

    > Sorry, faktycznie :)
    >
    > Ale zgoda rodziców to chyba przesada?

    kodeks rodzinny i opiekuńczy
    Art. 92. Dziecko pozostaje aż do pełnoletności pod władzą rodzicielską.

    Art. 96. § 1. Rodzice wychowują dziecko pozostające pod ich władzą
    rodzicielską i kierują nim. Obowiązani są
    troszczyć się o fizyczny i duchowy rozwój dziecka i przygotować je
    należycie do pracy dla dobra społeczeństwa odpowiednio do jego uzdolnień.

    Czyli jeśli władza, to zgoda w tej czy innej formie wymagana. Tylko
    jakoś nie przyjęło się aby dziecko nosiło przy sobie jakąś zgodę
    rodziców, jeśli rodzic na coś nie wyraża zgody, to chyba robi tak, aby
    mieć kontrolę na d tym, czy dziecko przestrzega zakazu.

  • 6. Data: 2022-04-16 15:34:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.04.2022 o 10:56, Monika Głowacka pisze:

    > Chodzi mi o formalizm prawny w takiej sytuacji.
    Nie znam przepisu, który by coś takiego nakazywał. Zacznijmy od tego, że
    hotel legitymuje tylko osobę wynajmująca pokój. Gdyby jeszcze chodziło o
    dziewczynkę w wieku do 15-tu lat, to jeszcze można by kombinować w
    stronę zakazu innych czynności seksualnych - choć co do zasady spanie w
    jednym pokoju akurat niekoniecznie musi się z tym łączyć. Po za tym
    dziewczyna może oświadczyć, ze nie ma żadnego dokumentu i już
    stwierdzenie, że brakuje jej trzech miesięcy do pełnoletniości będzie
    trudne.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2022-04-19 12:26:00
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Krzysztof kw1618 pisze:
    > kodeks rodzinny i opiekuńczy
    > Art. 92. Dziecko pozostaje aż do pełnoletności pod władzą rodzicielską.

    W polskim systemie prawnym u kobiety/dziewczyny pełnoletność nie jest
    tożsama ze skończeniem 18 lat.

  • 8. Data: 2022-04-19 13:57:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 19 kwietnia 2022 o 12:25:33 UTC+2 Andrzej Kłos napisał(a):
    > W polskim systemie prawnym u kobiety/dziewczyny pełnoletność nie jest
    > tożsama ze skończeniem 18 lat.

    O, a to ciekawe.
    Ale jak to działa? Może być uznana za "pełnoletnią" jakaś poniżej 18?
    Czy nie każda powyżej 18 jest pełnoletnia (nie licząc upośledzonych czy
    bezwłasnowolnionych, bo to tak samo z facetami)?

    Z drugiej strony jeszcze niedawno facet nie mógł bez doatkowego pozwolenia wziąć
    ślubu, jak nie skończył 21 lat, mimo że od 18-stki był już "pełnoletni".

    A co to w ogóle znaczy "pełnoletni"? Coś w ogóle konkretnie znaczy?

  • 9. Data: 2022-04-19 14:02:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 19.04.2022 o 13:57, Dawid Rutkowski napisał:

    > O, a to ciekawe.
    > Ale jak to działa? Może być uznana za "pełnoletnią" jakaś poniżej 18?

    tak, w pewnych sytuacjach tak.
    --
    http://zrzeda.pl

  • 10. Data: 2022-04-19 14:28:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 19 kwietnia 2022 o 14:02:35 UTC+2 Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > tak, w pewnych sytuacjach tak.

    Miło, a w jakich?
    A czy to działa też w drugą stronę, czy jednak skończenie 18 lat oznacza zawsze
    pełnoletność?
    I czy facet młodszy niż 18 może być pełnoletni?