  • 1. Data: 2022-04-15 23:36:32
    Temat: Mandat za jazdę w stanie po spożyciu alkoholu
    Od: Sebastian Dziarmaga-Działyński <s...@g...com>

    Według taryfikatora 2500.

    Czy to oznacza, że - zgodnie i ideą postępowania mandatowego płacę 2500 i koniec
    postępowania, czy może -o zgrozo - że dostaje i mandat i sprawę w sądzie z kw?
    Oznaczałoby to DWUKROTNE karanie za to samo...

    Jak to wygląda?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2022-04-17 16:55:18
    Temat: Re: Mandat za jazdę w stanie po spożyciu alkoholu
    Od: Sebastian Dziarmaga-Działyński <s...@g...com>

    piątek, 15 kwietnia 2022 o 23:36:34 UTC+2 Sebastian Dziarmaga-Działyński napisał(a):
    > Według taryfikatora 2500.

    Nikt nie wie, jaki sens i cel ma umieszczenie w taryfikatorze MANDATÓW wykroczenia
    kierowania pojazdem mechanicznym w stanie po spożyciu alkoholu?

  • 3. Data: 2022-04-18 21:56:55
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 17.04.2022 o 16:55, Sebastian Dziarmaga-Działyński pisze:
    > Nikt nie wie, jaki sens i cel ma umieszczenie w taryfikatorze MANDATÓW wykroczenia
    kierowania pojazdem mechanicznym w stanie po spożyciu alkoholu?

    Jak ktoś ma problem z alkoholem to zapis o mandacie go nie powstrzyma. Reszta nie
    jeździ
    po wypiciu, ew. robi to w stanie wyższej konieczności.

    Ja na przykład piję mało i okazjonalnie, i jeżeli już mi się zdarzy to po prostu nie
    wsiadam za kółko tego dnia i nie muszę się nad tym zastanawiać...

    Co do zasady mandat kończy postępowanie, ale raz że trzeba go dostać i przyjąć, a
    dwa,
    dalej nie pojedziesz dopóki nie będziesz spełniał norm emisji, więc nie wiem czy w
    każdej
    sytuacji będą chcieli wystawić mandat.

    http://katowice.szkolapolicji.gov.pl/download/363/17
    3687/52mandatowe.pdf

  • 4. Data: 2022-04-18 22:42:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.04.2022 o 21:56, m4rkiz pisze:
    > Jak ktoś ma problem z alkoholem to zapis o mandacie go nie powstrzyma.
    > Reszta nie jeździ po wypiciu, ew. robi to w stanie wyższej konieczności.

    Masa ludzi wsiada nieświadoma, że ma jeszcze powyżej normy po wypiciu
    dzień wcześniej. Opierają się na różnych "mądrościach" z przeliczaniem,
    które są uśrednieniem i nie uwzględniają wielu aspektów.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2022-04-19 15:17:21
    Od: Sebastian Dziarmaga-Działyński <s...@g...com>

    poniedziałek, 18 kwietnia 2022 o 21:56:58 UTC+2 m4rkiz napisał(a):
> [...]

    dwa,
    > dalej nie pojedziesz dopóki nie będziesz spełniał norm emisji, więc nie wiem czy w

    No tak, ale to by oznaczało, że jest szansa, że mając np. 0,22 o/oo w wydychanym
    dostaję do podpisania kwitek na 2500 i jestem w tym momencie rozliczony z
    Rzeczpospolitą Polską i pozostaje mi tylko dzwonić po posiłki w postaci trzeźwego
    obywatela z uprawnieniami - albo czekać aż mi spadnie stężenie.

    Świadczenia na rzecz fundacji, ani zatrzymania uprawnień przecież w postępowaniu
    mandatowym nałożyć nie można. Czy to nie zbyt piękne, żeby mogło być prawdziwe?

  • 6. Data: 2022-04-19 16:44:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Apr 2022 06:17:21 -0700 (PDT), Sebastian
    Dziarmaga-Działyński wrote:

> [...]
    > momencie rozliczony z Rzeczpospolitą Polską i pozostaje mi tylko
    > dzwonić po posiłki w postaci trzeźwego obywatela z uprawnieniami -

    Bywa, ze trzezwy uprawniony jedzie obok, albo nie ma warunków do
    postoju, wiec jeszcze laweta ... na policyjny parking.

    > Świadczenia na rzecz fundacji, ani zatrzymania uprawnień przecież w
    > postępowaniu mandatowym nałożyć nie można. Czy to nie zbyt piękne,
    > żeby mogło być prawdziwe?

    No coz, wersja a) - sad potraktuje mandat jak grzywne, ale dołozy kare
    dodatkową :-)

    Dalej masz tam rozdział 4
    Zasadą jest, że ten sam czyn stanowi jedno przestępstwo (art. 11 § 1
    k.k.). Zbieg przepisów ustawy polega na tym, iż jeden czyn sprawcy
    wyczerpuje znamiona określone w dwóch lub więcej przepisach ustawy.
    Powstaje wówczas problem, który z tych przepisów zastosować.
    Podstawowe zasady postępowania w przypadku, kiedy czyn będący
    wykroczeniem wyczerpuje zarazem znamiona przestępstwa reguluje art. 10
    k.w. i tak:
    § 1. Jeżeli czyn będący wykroczeniem wyczerpuje zarazem znamiona
    przestępstwa, orzeka się za przestępstwo i za wykroczenie, z tym że
    jeżeli orzeczono za przestępstwo i za wykroczenie karę lub środek
    karny tego samego rodzaju, wykonuje się surowszą karę lub środek
    karny.
    W razie uprzedniego wykonania łagodniejszej kary lub środka
    karnego zalicza się je na poczet surowszych.

    No ale 0.22 promila to tylko wykroczenie, więc nie wiem czy można
    zastosować :-)

    Tylko to opracowanie z 2018r, powolują sie na rozporzadzenie z
    2003r, ktorego jakas wersja jest np tu
    https://police.policja.gov.pl/download/211/35215/Wyk
    roczenia-grzywny-mandaty-karne.pdf

    i nie było tam pozycji za jazde pojazdem mechanicznym.

    Wersja aktualna jest tu
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20210002484

    i tez nie widzę.

    Tzn jest

    "Niezachowanie należytej ostrożności na drodze publicznej, w strefie
    zamieszkania lub strefie ruchu i spowodowanie zagrożenia
    bezpieczeństwa w ruchu drogowym przez osobę znajdującą się w stanie po
    użyciu alkoholu lub podobnie działającego środka"

    spowodowanie zagrozenia = kolizja?
    I chodzi o pieszego czy kierujacego pojazdem niemechanicznym?

    J.