  • 21. Data: 2017-11-17 03:37:49
    Temat: Re: Wymiana zasilania ciepłą wodą Spółdzielnia / Właściciele / Bojkotujący
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-16 o 01:21, Marcin Debowski pisze:

    > W pewnych sytuacjach pewnie i kominiarze i straż miejska nie pomogą.
    > Może być wada lub założenie projektowe, lub nawet coś po prostu trudnego
    > na etapie budowy bydynku do przewidzenia.
    >
    > jakie jest ciśnienie w różnych miejscach może np. zalezeć od takich
    > rzeczy jak nasłonecznienie czy układ innych budynków w okolicy.

    Oraz gniazda wron czy gołębi w kominach lub zagruzowanie złośkiwe przez
    murarza administracyjbego.

    --
    animka

  • 22. Data: 2017-11-17 03:42:29
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-16 o 08:55, Danusia pisze:

    > Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości
    >>
    > W moim bloku na pewno we wszystkich mieszkaniach kominiarze którzy
    > przychodzą sprawdzają ciąg takim wentylatorkiem na rączce, przy
    > lokatorze. Sprawdzają w łazience, ubikacji i kuchni we wszystkich
    > kratkach wentylacyjnych. Widać jak szybko się kręci i w którą stronę.
    > Często proszą aby uchylić okno w celu sprawdzenia różnicy ciągu. Potem
    > piszą protokół który podpisuje lokator. Kopia jest dla lokatora, można
    > sobie porównać ciągi z lat poprzednich.
    > Uważam że pod tym względem jest w porządku tak jak być powinno.

    Tu jednak nie jest w porządku, bo nie chca pokazać mi wyniku pomiaru,
    wykłócaja się oraz już 2 lata nie dają tych wpisanych wypocin do
    podpisania. Na pisanie protokołów to raczej nie mają już czasu, bo chcą
    szybko oblecieć wszystkie mieszkania. Sami coś tam sobie gryzmolą w tych
    księgach.

    --
    animka

  • 23. Data: 2017-11-17 23:56:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-17, Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

    > Oraz gniazda wron czy gołębi w kominach lub zagruzowanie złośkiwe przez
    > murarza administracyjbego.

    No nie bardzo, chyba że to olbrzymie kominy (mylisz cisnienie z procesem
    wyruwnania ciśnień, czyli tzw. ciagiem).

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2017-11-18 01:25:52
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-17 o 23:56, Marcin Debowski pisze:

    > No nie bardzo, chyba że to olbrzymie kominy (mylisz cisnienie z procesem
    > wyruwnania ciśnień, czyli tzw. ciagiem).

    Jak ktoś nawrzucał na dachu jakiegoś gruzu do komina lub miały tam
    gniazda dołębie i wrony to powietrza nie ma. Jak powietrza nie ma to
    smród z całego pionu wpada mi do mieszkania i nie kręci sie wiatrak, bo
    nie ma nic a nic powietrza. Mozna sie udusis smrodami. Lepiej taki
    wywietrznik z (wiatrakiem nawet, bo stoi) zasłonić papierem czy folią i
    oczuwiście po bokach przykleic. Wtedy jest swoje własne powietrze czy
    tylko własne opary z gotowania, ale otwiera się okno i wylatują. Jak nie
    miałam wietraka (takiego specjalnego do kominów i kratek wentylacyjnych)
    to mi mole żywnościowe właziły do kuchni przez kratkę i trzeba było
    szybko zasłonić i te mole szybko wytępić.
    Mam okap, ale nie podłączony rurą do komina, bo to nie ma w tym
    przypadku żadnego sensu.
    Ktos z Administracji powiniem BEKNĄĆ za trucie ludzi, To trwa już ze 2
    lata. Wynagrodzenia biorą i za mahlojki wynagrodzenia biorą. W kuchni
    jest gaz, licznik gazowy i miałam juz sytuację, że pijany hydraulik przy
    sprawdzaniu czy się gaz nie ulatniał odkręcił śrubę przy liczniku.
    Pogotowie gazowe się za to wzięło! Nie masz pojęcia jakie miałam
    straszne bóle głowy i kichałam!

    --
    animka

  • 25. Data: 2017-11-18 01:39:40
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-18 o 01:25, Animka pisze:

> [...]
    > przy liczniku. Pogotowie gazowe się za to wzięło! Nie masz pojęcia
    > jakie miałam straszne bóle głowy i kichałam!

    Sorry za literówki. Miało być gołębie i jeszcze jakieś niepoprawione
    błędy-literówki.

    --
    animka

  • 26. Data: 2017-11-18 08:34:50
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > sprawdzaniu czy się gaz nie ulatniał odkręcił śrubę przy liczniku.
    > Pogotowie gazowe się za to wzięło! Nie masz pojęcia jakie miałam straszne

    Zgłoś to do prokuratury. Nieważne że pewnie umorzą ale administracji i
    kominiarzom przetrzepią papiery. To się przyda na przyszłość.

  • 27. Data: 2017-11-18 09:07:38
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > podpisania. Na pisanie protokołów to raczej nie mają już czasu, bo chcą
    > szybko oblecieć wszystkie mieszkania. Sami coś tam sobie gryzmolą w tych

    Nie wiem czy wiesz że to nie kominiarze wybierają Spółdzielnię Mieszkaniową,
    lecz Spółdzielnia wybiera firmę kominiarską i podpisuje z nią umowę. Umowę
    można rozwiązać bez problemów. Przejdź się na dyżur Rady Nadzorczej i zrób
    aferę (przecież nie ma Twoich podpisów na protokołach z dwóch lat).
    Jak nie pomoże to spróbuj znaleźć 10 członków Spółdzielni (nie ich
    współmałżonków) i napiszcie wniosek o umieszczenie w porządku obrad
    najbliższego Walnego Zebrania punktów:
    - Wniosek o odwołanie Rady Nadzorczej wraz z dyskusją.
    - Głosowanie nad odwołaniem Rady Nadzorczej.
    Za odwołaniem to pewnie potrzebna jest większość kwalifikowana, ale do
    dyskusji nie jest to potrzebne (to jak wniosek opozycji o wotum nieufności
    dla Rządu, wiadomo że nie ma większości i upadnie, ale dyskusja odbędzie
    się).

  • 28. Data: 2017-11-18 13:07:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2017 o 15:22, Liwiusz pisze:

    > Woda jest cieplejsza.

    Ale wiesz, że rury dostarczające ciepło w sieci miejskiej są dość dobrze
    izolowane termicznie i poza jakimiś zadupiami zakopywane jakieś 6 stóp
    pod ziemią?

    > U mnie zimna woda kosztuje 4,53zł, podgrzanie 16,50zł, czyli w sumie
    > 21,03zł. Jak kiedyś liczyłem ile kosztuje podgrzanie wody gazem
    > (odkręcałem na ustalony czas, liczyłem ile zużyło gazu i wody), to gaz
    > wychodził znacznie drożej.

    Też mi się wydaje, że sieć miejska będzie tańsza niż indywidualne
    piecyki gazowe. Chyba że sporo ciepłej wody ucieka między głównym
    wodomierzem, a lokalami;)

    Shrek

  • 29. Data: 2017-11-18 13:13:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2017 o 16:11, nadir pisze:

    > Jak się uprzesz, to bez prawomocnego wyroku sądu, o ile taki zapadnie,
    > nikt Ci nic w mieszkaniu nie zrobi.

    Ale tylko tyle o ile się po prostu w tym mieszkaniu zabarykaduje i
    nikogo nie wpuści. Bo OIDP UoWL nakłada obowiązek udostępnienia lokalu w
    celu rmontu itd instalacji wspólnych

    Art. 13.
    2. Na żądanie zarządu właściciel lokalu jest obowiązany zezwalać na
    wstęp do lokalu, ilekroć jest to niezbędne do przeprowadzenia
    konserwacji, remontu albo usunięcia awarii w nieruchomości wspólnej, a
    także w celu wyposażenia budynku, jego części lub innych lokali w
    dodatkowe instalacje.

    Więc owszem może nie udostępnić, ale mu nie wolno - z wyrokiem sądu czy bez.

    Shrek

  • 30. Data: 2017-11-18 13:18:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.11.2017 o 08:55, Danusia pisze:

> [...]
    > sobie porównać ciągi z lat poprzednich.
    > Uważam że pod tym względem jest w porządku tak jak być powinno.

    NIe jest tak jak być powinno, bo pomiary powinny wychodzić bez względu
    na to czy okno jest otwarte czy zamknięte. Szczególnie jak masz
    podgrzewacz gazowy lub kuchenkę gazową, bo wtedy to już nie tylko sprawa
    grzyba czy chorób, ale czasem życia i śmierci.

    Shrek