  • 11. Data: 2019-01-06 16:40:34
    Temat: Re: Wieszak na telwizor
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 06 Jan 2019 15:00:00 GMT, Budzik napisał(a):

    > z drugiej
    > strony to uczciwy człowiek i jak widac umiał przyznac sie do błędu.
    Fakt, ładnie się znalazł. Rzadkość prawdziwa. Już choćby z tego powodu
    byłbym mu odpuścił, taka postawa domaga się nagrody :)

    > Moje pytanie było własnie o odpowiedzialnosc producenta.
    > Rozumiem, ze twoim zdaniem producent moze sie wypiąc bedac całkowicie w
    > prawie?
    No wiesz, analizy prawnej to ci nie zrobię. Zwłaszcza że wątpię czy
    znajdą się odpowiednie przepisy. Jeśli już to baaardzo ogólne. Z drugiej
    strony, powództwo cywilne IMO może być o cokolwiek przeciw komukolwiek
    więc jeśli ktoś gustuje w takiej rozrywce to wolna wola.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2019-01-06 16:41:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 06 Jan 2019 15:00:00 GMT, Budzik napisał(a):

    > Złosliwośc, brak umiejetnosci czytania ze zrozumieniem czy jeszcze coś
    > innego?

    Spoko, to tylko Radosław :) Uprasza się o ignorowanie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 13. Data: 2019-01-06 17:36:30
    Od: Marek Panek <m...@g...com>

    On 06.01.2019 16:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...

    > Najprawdopodobniej zwykłe plastikowe.
    > Osobiście nie widziałem, a majster jak przyjechał to powiedział, ze
    > zabiera bo mu wstyd :))))
    > Zapytam, moze zrobiono zdjecia.

    > Wyjechało ze sciany.

    Niemerytorycznie (bez odniesienia do aspektów prawnych): doświadczyłem
    podobnych trzech zdarzeń. Pierwsze: analogiczne z telewizorem - też
    odpadł, drugie - wieszak na płaszcze w przedpokoju i trzecie - uchwyt na
    papier toaletowy (sic!). W obydwu ostatnich nastąpiło samoistne
    obluzowanie mocowanych przedmiotów. Wszędzie były zastosowane typowe
    (załączane do kompletów) kołki plastikowe w ścianie z pełnej cegly. Moim
    zdaniem plastik pod obciążenien ulega po prostu odkształeniu
    niesprężystemu, czyli płynie i trwale się odkształca, dlatego w
    przyszłości rekomendowałbym właśnie rozprężne kotwy metalowe
    pzdrw
    M.

  • 14. Data: 2019-01-06 17:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Fakt, ładnie się znalazł. Rzadkość prawdziwa. Już choćby z tego
    > powodu byłbym mu odpuścił, taka postawa domaga się nagrody :)

    Umowilismy sie ze jak coś bedzie potrzeba to przyjedzie, zrobi i na razie
    tematu nie ma.

> [...]
    > drugiej strony, powództwo cywilne IMO może być o cokolwiek przeciw
    > komukolwiek więc jeśli ktoś gustuje w takiej rozrywce to wolna wola.

    Ja gustuje w tym sensie ze nie lubie takich sytuacji odpuszczac, bo potem
    jak sie znajdzie ktos taki jak ja i opisze temu sprzedawcy problem to on
    odpisze: sprzedałem tego 50 egzemplarzy a tylko panu spadło.
    A w rzeczywistosci 30 wymieniło kołki a 5 którym spadło olali temat.
    Innymi słowy - informacja zwrotna jest bardzo wazna, chociaz rozumiem, ze
    w dobie ograniczenia czasu komentarzy na allegro nieporzadana po stronie
    serwisu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 15. Data: 2019-01-06 18:18:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-01-06 o 17:36, Marek Panek pisze:
    > dlatego w przyszłości rekomendowałbym właśnie rozprężne kotwy metalowe
    Do czego? Do betonu tak, ale nie do ścian.
    Nie ta grupa, ale są tylko dwa rozwiązania dające max pewność.
    Kotwy chemiczne lub kołki ramowe Fischer-a, które na pozór wydają się
    gładkie.

    Robert

  • 16. Data: 2019-01-06 19:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Rzuciłbym okiem co w instrukcji, napisał do producenta i na wiele nei
    > liczył. Swoją drogą to niezły ten majster...

    W instrukcji jest napisane: zamontuj na 6 kołkow, w zestawieniu czesci sa
    narysowane 4 przy których nie podano zresztą wymiarów (pozostałe sruby są
    zwymiarowane).

    Majster zamontował na 5 ale sam mowił, ze jeden to juz prawie w ogole nie
    trzymał.

    A majster naprawde niezły zrobił na tip top remont całego domu i złego
    słowa nie dam powiedziec. No po prostu cos mu tego jednego dnia odwaliło.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 17. Data: 2019-01-06 19:58:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2019 11:42:42 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > Uwzgledniajac tynk na scianie, grubosc blachy - w scianie trzymało się
    > toto moze na 3 centymentrach...
    >
    > Oczywiście majster poczuwa sie do winy ze zastosował kołki z zestawu a
    > nie kupił sam jakichs wiekszych ale:
    > czy w takim przypadku mozna sie dopominac od sprzedawcy pokrycia
    > przynajmniej czesci kosztów?
    >
    > Koszty sa w sumie naprawde spore. Telewizor nowy kosztował 3k (to nie
    > wiem jak przeliczyc jego wartosc dzis, ale tak po prawdzie zeby kupic coś
    > podobnej jakosci to 3k trzeba znowu wydac)
    > Lekko uszkodzony mebel, uszkodzenie sciany...

    Temat bardzo dziwny bo tv 50 cali przy normalnym wieszaku to na kołkach 6 mm powinien
    wisieć. Dla spokojnego snu 8mm to przewymiarowanie
    Ale trzeba by obejrzeć co tam w chacie u Ciebie jak wygląda

  • 18. Data: 2019-01-06 20:21:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-01-06 o 19:58, Kris pisze:
    > Temat bardzo dziwny bo tv 50 cali przy normalnym wieszaku to na kołkach 6 mm
    powinien wisieć.
    Ale jak ma z ramieniem na zawiasie, tu 6 mm już nie wystarczy.

    Robert

  • 19. Data: 2019-01-06 21:11:52
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 06 Jan 2019 10:42:41 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Jak byście podeszli do takiego tematu?
    Zgłosiłbym do swojego ubezpieczyciela :) ubezpieczenie szklanych
    przedmiotów od stłuczenia (składowa ubezpieczenia mieszkania).

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 21. Data: 2019-01-06 23:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > kołkach 6 mm powinien wisieć. Dla spokojnego snu 8mm to
    > przewymiarowanie Ale trzeba by obejrzeć co tam w chacie u Ciebie jak

    TV to plazma wiec swoje wazy. Pewnie ze 30-40kg?
    Sam uchwyt ciezki i masywny wiec pewnie tez z 10-15kg.

    Ale uchwyt przeznaczony dla telewizorów do 75kg...

    I do tego wysuwane ramie nawet na metr...
    Samo rozkładanie tego ramienia daje spora siłe wyrywająca ze sciany bo
    ramiona chodzą dośc ciezko.
    To nie ma prawa trzymac sie na kołkach szóstkach...

    Ale po zamontowaniu nigdy nie rozsuwano tych ramion (szkoda, bo pewnie
    wtedy nastapiłoby wyrwanie), jak tv sie urwał to ramie było blisko sciany
    wiec moment sily niewielki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć