  • 11. Data: 2018-01-19 08:07:10
    Temat: Re: Wellman - Piekara
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Piekara nie mieszka.

    5409,pisarz-obrazal-dorote-wellman

    > E, nie wiem. Mam dużo większe watpliwości co do wysokości (de facto)
    > "kary", ale w kwestii doręcznia, to niby jak? Masz gdzieś jakiś adres
    > podany w sumie do wiadomości urzedów i nie interesuje cię co na ten
    > adres przychodzi? A potem też co? Nie zdajesz sobie sprawy, że jak się
    > cos twierdzi co ma pociągać za sobą istotne skutki prawne, to dobrze by
    > było takie twierdzenie czymś poprzeć? Jak to nazwać?

    Kwestia fikcji meldunkowej, którą przecież urzędy skarbowe np omijają.
    Obowiązek meldunku winien już dawno być zniesiony, w zamian adres
    doręczeń podawany do bazy urzędowej i wszystko.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 12. Data: 2018-01-19 10:36:56
    Temat: Re: Wellman - Piekara (zaocznie skazany na 500_000 PLN)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

> [...]
    > mec. Anna Kruszewska."
    >
    > za: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,2291
    5409,pisarz-obrazal-dorote-wellman-teraz-robi-z-sieb

    Sąd pouczył "zaocznie skazanego" czego brakuje w jego pisemkach a ten te
    pouczenia olał?

    IMHO Jak się skazuje człowieka na pół bańki PLN to owszem powinien
    znacząco zabulić za "brak staranności" ale nie _od razu_ pół banki.
    Jest prawo i jest "społeczne poczucie sprawiedliwości". Jak się za
    bardzo rozjadą to społeczeństwo się nie przykłada do bronienia sędziów.

    --
    A. Filip

  • 13. Data: 2018-01-19 10:39:21
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    KRZYZAK <k...@g...com> pisze:

    > Nie został. Korespondencja była wysłana na zły adres.

    W wersji sądu według gołosłownego oświadczenia zaocznie skazanego adres
    zameldowania nie jest adresem zamieszkania.

    --
    A. Filip

  • 14. Data: 2018-01-19 10:53:21
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.01.2018 o 08:07, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Obowiązek meldunku winien już dawno być zniesiony, w zamian adres
    > doręczeń podawany do bazy urzędowej i wszystko.

    I myślisz, że jak ktoś olewa odbieranie korespondencji kierowanej pod
    adres zameldowania, to poda aktualny adres do doręczeń i będzie pod nim
    odbierać?

    MJ

  • 15. Data: 2018-01-19 10:56:38
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.01.2018 o 01:19, Marcin Debowski pisze:

    > E, nie wiem. Mam dużo większe watpliwości co do wysokości (de facto)
    > "kary",

    Jak to właściwie jest? Nakładając obowiązek przeprosin w mediach sąd
    oczywiście kieruje się wagą sprawy i zasięgiem mediów.

    Czy może albo powinien kierować się również tym, ile te ogłoszenia kosztują?

    MJ

  • 16. Data: 2018-01-19 11:11:47
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 10:53:23 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:

    > I myślisz, że jak ktoś olewa odbieranie korespondencji kierowanej pod
    > adres zameldowania, to poda aktualny adres do doręczeń i będzie pod nim
    > odbierać?

    Dostarczaniem korespondencji sądowej powinni się zajmować komornicy. Oni nie mają
    problemu z ustaleniem właściwego adresu.

  • 17. Data: 2018-01-19 11:41:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    > I myślisz, że jak ktoś olewa odbieranie korespondencji kierowanej pod
    > adres zameldowania, to poda aktualny adres do doręczeń i będzie pod nim
    > odbierać?
    Ale jeśli nie odbierze pod adresem który wskazał do doręczeń to ponosi tego
    konsekwencje
    Nie ma przecież obowiązku odbierania korespondencji
    A teraz jest taka sytuacja że sądy korespondencję wysyłają tam gdzie im się zdaje że
    dłużnik powinien odbierać

  • 18. Data: 2018-01-19 11:42:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-19, Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Jak to właściwie jest? Nakładając obowiązek przeprosin w mediach sąd
    > oczywiście kieruje się wagą sprawy i zasięgiem mediów.
    >
    > Czy może albo powinien kierować się również tym, ile te ogłoszenia kosztują?

    Wydawałoby się, że powinien się kierować: wagą sprawy w tym wyrządzoną
    szkodą (jak to zwał) ale też sytuacją pozwanego. Kara powinna być dotkliwa
    ale nie powinna przecież kogoś wykończyć. Może facet jest po prostu bogaty?

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2018-01-19 11:49:16
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.01.2018 o 11:41, Kris pisze:

    > Ale jeśli nie odbierze pod adresem który wskazał do doręczeń to
    > ponosi tego konsekwencje Nie ma przecież obowiązku odbierania
    > korespondencji

    No a teraz jest tak samo, jeśli nie odbierze pod adresem zameldowania.
    Nie widzę wielkiej różnicy.

    > A teraz jest taka sytuacja że sądy korespondencję wysyłają tam gdzie
    > im się zdaje że dłużnik powinien odbierać

    Owszem, zdarza się - sam pisałem, że sąd wysyłał na adres nieruchomości,
    gdzie w ogóle nikt nie jest zameldowany i nikt nikomu nie podawał tego
    adresu jako do korespondencji.

    Ale akurat p. Piekara dostał na adres zameldowania, więc tutaj sąd
    postąpił prawidłowo.

    MJ

  • 20. Data: 2018-01-19 12:07:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-19 o 11:11, KRZYZAK pisze:

    > Dostarczaniem korespondencji sądowej powinni się zajmować komornicy. Oni nie mają
    problemu z ustaleniem właściwego adresu.

    Ależ też mają.
    Tylko częściej się do nich dłużnik zgłasza, na przykład po zajęciu konta
    lub pensji.

    --
    Liwiusz