  • 11. Data: 2019-12-03 05:03:57
    Temat: Re: Weksel [na 2 mln CHF]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.12.2019 o 00:11, Animka pisze:

    > To po co te weksle. Traktowane jak papier toaletowy?

    W praktyce przy takiej kwocie w zasadzie tak. I tak bank musi z tym iść
    do sądu, a posiadając umowę z poręczeniem i tak dostanie tytuł wykonawczy.

    Wątpię. Jest to nieprawdopodobne.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2019-12-03 05:04:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.12.2019 o 00:05, Animka pisze:

    > Powiedziała, że zadnych weksli nie widziała i nie podpisywała.
    > Grafolodzy już to sprawdzą.

    Niekoniecznie. Przy samej parafce grafolog może nie wydać jednoznacznej
    opinii.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2019-12-03 08:41:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-12-03 o 00:11, Animka pisze:

    > To po co te weksle. Traktowane jak papier toaletowy?
    > Znam osobę z której wekslem wierzyciel poleciał od razu do komornika i
    > nawet sprawy w Sądzie nie było.

    Bzdura. Ale w końcu animkowatość zobowiązuje.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2019-12-03 12:48:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Bzdura. Ale w końcu animkowatość zobowiązuje.

    Czekaj czekaj - czy nie o to wlasnie z tymi wekslami chodzi ?
    "Sprawa" w sadzie jakas tam niby jest, ale uproszczona bardzo, dluznik
    chyba nawet nie musi wiedziec.

    Wez tez pod uwage, ze Animka moze znac sprawe sprzed kilkunastu lat,
    na innych przepisach.

    Tak czy inaczej - banki jakos wymagaja tego weksla, wiec chyba nie
    jest to warte tyle, co papier toaletowy ...

    J.

  • 15. Data: 2019-12-03 20:02:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.12.2019 o 12:48, J.F. pisze:

    > Czekaj czekaj - czy nie o to wlasnie z tymi wekslami chodzi ?
    > "Sprawa" w sadzie jakas tam niby jest, ale uproszczona bardzo, dluznik
    > chyba nawet nie musi wiedziec.

    Kiedyś tak było, ale to już nie jest prawda. Weksel, to taki wynalazek,
    że oddziela meritum sprawy od zapłaty. Czyli zamiast Ci zapłacić za
    samochód, przyrzekam, że zapłacę. I później już nie ma tłumaczenia, ze
    samochód był popsuty - mam zapłacić i mogę sobie dochodzić roszczenia o
    naprawę.

    > Wez tez pod uwage, ze Animka moze znac sprawe sprzed kilkunastu  lat, na
    > innych przepisach.

    Nigdy tak nie było, że bez wiedzy dłużnika można było przepchnąć weksel.
    Wiele lat temu bank mógł sam wydawać nakazy zapłaty, ale i tak klauzulą
    musiał sąd je opatrywać. Procedura była mocno uproszczona, bowiem
    uznawano banki za instytucje zaufania publicznego. Ale później się
    okazało, że banki nadużywały tych uprawnień.

    Nie dość, że miewał bajzel w dokumentach i wydawały tytuły na
    nieistniejące zobowiązania, to jeszcze zaczęły skupować wątpliwe
    wierzytelności i te dochodzić na uproszczonych procedurach.

    > Tak czy inaczej - banki jakos wymagaja tego weksla, wiec chyba nie jest
    > to warte tyle, co papier toaletowy ...

    Weksel powoduje, że jak go wypełnią, to musisz zapłacić i możesz się z
    nimi sądzić, że nieprawidłowo wypełnili. Tyle, że ostatnio banki zaczęły
    te procesy przegrywać i to już mocno ostudza zapał do wypełniania. Po za
    tym wypełnienie weksla in blanco niezgodnie z wolą wystawcy jest samow
    sobie przestępstwem, zaś te umowy bankowe bywają tak konstruowane, że w
    sumie nie wiadomo, jak go prawidłowo wypełnić. To studzi zapał
    prowekslowy :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2019-12-03 20:21:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >naprawę.

    >Nigdy tak nie było, że bez wiedzy dłużnika można było przepchnąć

    Ale to chyba postepowanie uproszczone/nakazowe.
    Jak dluznik nie zaprotestuje w terminie, to w pare tygodni komornik
    moze zaczac dzialac ?

    A bez weksla to sprawa cywilna to potrwa dwa lata co najmniej ?

> [...]
    >sobie przestępstwem, zaś te umowy bankowe bywają tak konstruowane, że
    >sumie nie wiadomo, jak go prawidłowo wypełnić. To studzi zapał

    lepiej miec niz nie miec :-)

    A tu jeszcze przyszlo nowe
    http://biznesprawnik.pl/2019/01/14/mozliwosc-wydania
    -nakazu-zaplaty-z-weksla-w-swietle-nowego-orzeczenia
    -tsue/

    J.

  • 17. Data: 2019-12-03 21:22:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.12.2019 o 20:21, J.F. pisze:

    > Ale to chyba postepowanie uproszczone/nakazowe.
    > Jak dluznik nie zaprotestuje w terminie, to w pare tygodni komornik moze
    > zaczac dzialac ?

    Tak, ale to nadal nie jest "bez wiedzy".

    > A bez weksla to sprawa cywilna to potrwa dwa lata co najmniej ?

    Też nie. Też można w postępowaniu nakazowym, tylko musi udowodnić kwotę.
    Z weksla długo sobie wpisywali "po uważaniu", aż ktoś zauwazył, ze to
    może być przestępstwo.

    > lepiej miec niz nie miec :-)
    >
    > A tu jeszcze przyszlo nowe
    > http://biznesprawnik.pl/2019/01/14/mozliwosc-wydania
    -nakazu-zaplaty-z-weksla-w-swietle-nowego-orzeczenia
    -tsue/

    No właśnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2019-12-03 22:30:22
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Niekoniecznie. Przy samej parafce grafolog może nie wydać jednoznacznej
    > opinii.

    Durczok podobno się przyznał. Jest już w areszcie. Grozi mu 25 lat
    więzienia.

    --
    animka

  • 19. Data: 2019-12-03 22:32:12
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > W praktyce przy takiej kwocie w zasadzie tak. I tak bank musi z tym iść
    > do sądu, a posiadając umowę z poręczeniem i tak dostanie tytuł wykonawczy.

    > Wątpię. Jest to nieprawdopodobne.

    Ja nie wątpię. Ja to znam.

    --
    animka

  • 20. Data: 2019-12-03 22:33:24
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2019-12-03 o 08:41, Liwiusz pisze:

    > Bzdura. Ale w końcu animkowatość zobowiązuje.

    Dla Ciebie bzdura. Dla kogoś innego NIE.

    --
    animka