  • 71. Data: 2023-09-18 10:31:35
    Temat: Re: "Wawrzyk wymuszał na polskich dyplomatach wydawanie wiz"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.09.2023 o 08:19, Jacek pisze:
> [...]
    > spełniającym warunków. A wszystko to mogło mieć jeden tylko cel -
    > zwiększenie dochodów. Nie jesteś chyba aż tak głupi żeby przyjąć że
    > ministerstwu zależało na zwiększeniu przychodów pośrednika tak z dobroci
    > serca?
    > Nic co się działo w służbie dyplomatycznej, MSZecie czy rządzie, nie mogło
    > się dziać bez wiedzy i aprobaty Kaczyńskiego bo tak jest skonstruowana ta
    > ekipa. Więc odpowiedź jest prosta - nadmiarowy zarobek trafiał do krewnych
    > i znajomych królika, po odpaleniu doli pośrednikowi.

    Boję się, że absolutnie nie masz racji. W każdym razie ja się z Twoim
    stanowiskiem nie zgadzam. Przy czym nie twierdzę, że Prezes nie
    wiedział, a jedynie zwracam uwagę, że trudno, by ogarniał wszelkie
    aspekty w szczegółach. Zresztą on jest prezesem partii. Większość
    prawdziwych afer gospodarczych opiera się na tym, że osoby bezpośrednio
    w terenie to realizujące znajdują obejście obowiązujących przepisów,
    które na pierwszy rzut oka jest legalne. W papierach wszystko się
    przeważnie zgadza.

    Dla mnie dyskredytującym tę informację jest przede wszystkim to, że
    system działa od nastu lat, "nielegalne polecenia" podobno od wielu lat
    padały, zaś akurat ujawniono je tuż przed wyborami. Na tyle daleko, by
    można było wszystkich o tym powiadomić i na tyle blisko, by nie zdołano
    tego wyjaśnić. A gdyby nawet wyjaśniono, to można powiedzieć, że temat
    spłycono. To na początku w jaki sposób przekazywano konsulom te
    polecenia? Bo przecież konsulaty w tych krajach zlikwidowano i jakoś to
    musiało być zorganizowane.

    Przede wszystkim chciałbym wiedzieć, ilu osób ten proceder dotyczył oraz
    czy nastąpiła istotna zmiana wpuszczonych względem poprzednich lat. Dla
    nas zagrożeniem jest niekontrolowany przepływ imigrantów, nie zaś
    płacone przez nich w obcych krajach "łapówki" czy kilku wpuszczonych "na
    lewo". Zwróć uwagę, że nawet ciężko będzie sądzić tych ludzi, bo czyn
    dokonany w obcym kraju na szkodę obywatela tamtego państwa. Ja tu pisze
    o stronie technicznej. Czy popełniony za granicą jest w Polsce
    przestępstwem, tylko o ile jest nim tam. Jest kilka wyjątków, ale chyba
    akurat tego aspektu nie dotyczą.

    Moim zdaniem pomysł, by do realizacji czynności urzędowych powoływać
    jakieś quasi przedsiębiorstwa jest w założeniu wątpliwy. No bo
    automatycznie te firmy muszą się powoływać na wpływy. Muszą pobierać
    opłaty za czynności administracyjne, a to jest łapówka. O ile rozumiem
    usługę realizowaną równolegle, czyli jak w Polsce, że możesz sobie sam
    jechać do obcej ambasady, albo zlecić to komuś za opłatą - i to jeszcze
    masz tych firm wiele, więc możesz wybrać w trójkącie dobrze / szybko /
    tanio. No to jeśli - a na to obecnie wygląda obraz tej afery w mediach -
    była jedynie słuszna firma, to mamy aferę podobną do tej z bankami i
    kredytami we frankach.

    Od początku co bardziej myślący zwracali uwagę na to, że to nielegalne.
    Potem wiele lat ludzie byli zostawieni samymi sobie z tym problemem.
    Teraz się okazuje, że było to nielegalnie. Podobnie może być i w wypadku
    tej afery. Nie zadziałało coś na samym początku. Jakby zamknięto
    pomysłodawców przy pierwszym takim wniosku wizowym, to by żadnej afery
    nie było. Potem każdy kolejny przychodzący do pracy stawał przed
    dylematem, że z jednej strony to wątpliwy etycznie i prawnie proceder, a
    z drugiej strony czepia się czegoś, co od lat funkcjonuje przecież.

    Wiele lat temu było takie grube zatrzymanie strażników granicznych na
    wschodniej flance za łapówki. Nie chcę pisać o szczegółach, choć chyba w
    mediach to było opisywane. W każdym razie jednym z zatrzymanych był taki
    funkcjonariusz, którego przyłapano na łapówce w 6 dniu jego służby na
    granicy. I na pytanie, że jak to się stało, "że już" odparł: "A co
    miałem robić, jak wszyscy brali" :-)

    Reasumując: W mojej ocenie, o wiele bardziej ten system obciąża
    pomysłodawców, niż obecne władze. Z faktu, że sprawa wypływa tuż przed
    wyborami wnioskuję, że pomysłodawcy wiedzieli o wątpliwym etycznie i
    prawnie procederze, ale nic z tym nie robili. Może się oczywiście mylę i
    akurat teraz to wyszło, ale byłby to szczególny zbieg okoliczności.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 72. Data: 2023-09-18 10:42:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.09.2023 o 10:05, Kviat pisze:

    > Ile czasu trwa szkolenie rozwoziciela warzyw na producenta filmowego?

    Nie mam zielonego pojęcia. Studia na filmówce trwają chyba 5 lat. Ale
    trzeba mieć maturę.

    > Dają jakiś dyplom na koniec?

    W czym problem. Możemy we dwóch zrobić takie szkolenie i wydać dyplom w
    imieniu pl.soc.prawo. To, że bedzie miał niewielkie znaczenie prawne, to
    osobna sprawa. Nie wiem, czy dla tego zawodu obowiązują jakieś
    standardy. Pewnie trzeba mieć masę wolnej kasy.

    > Pewnie zaraz zaczniesz "spekulować", że on te warzywa rozwoził 200
    > tirami, a producentem filmowym został z zamiłowania, bo miał fchuj
    > szmalu i nie wiedział co z nim robić, ale mi się wydaje, że nie o
    > takiego rozwoziciela warzyw chodziło.

    Jakbyś zgadł. Producent filmowy to osoba, która odpowiada za wszystkie
    aspekty produkcji filmu, od pomysłu na scenariusz po dystrybucję. Jest
    to praca wymagająca wielu umiejętności i kompetencji, takich jak: Zmysł
    biznesowy i znajomość rynku filmowego (producent musi być w stanie
    ocenić potencjał komercyjny filmu i znaleźć źródła finansowania),
    Umiejętność pracy z ludźmi (roducent musi współpracować z reżyserem,
    scenarzystą, aktorami i innymi członkami ekipy filmowej) oraz
    Organizatorskie zdolności (producent musi umieć zarządzać budżetem,
    harmonogramem i innymi aspektami produkcji.

    Jest wiele rodzajów producentów filmowych:
    - Producent wykonawczy - jest odpowiedzialny za ogólną koordynację
    produkcji i odpowiada za jej sukces komercyjny.
    - Producent liniowy - jest odpowiedzialny za codzienne zarządzanie
    produkcją i odpowiada za jej zgodność z budżetem i harmonogramem.
    - Producent niezależny - jest odpowiedzialny za produkcję filmu bez
    udziału dużych studiów filmowych.

    Aby zostać producentem filmowym, można:
    - Ukończyć studia filmowe
    - Zdobyć doświadczenie w branży filmowej, pracując jako asystent
    producenta lub na innym stanowisku
    - Stworzyć własny film

    Ja kilka filmików stworzyłem. Może Ci producenci to są od filmików na
    YouTube :-)

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 73. Data: 2023-09-18 11:01:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 17 Sep 2023 13:20:42 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > A opłat 5 k$ wynikała z normalnej
    > stawki?

    No to już ziobrotura w pocie czoła ustala, ile z tego brał pośrednik, a ile
    odpalał misiewiczom z MSZ.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 74. Data: 2023-09-18 11:04:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 17 Sep 2023 02:27:37 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Przepraszam Cię Robert, ale czy Ciebie posrało? Serio sądzisz, że ktoś
    > (kilka tys. osób ++) może nie wiedzieć, iż zapłacenie 5k EUR to normalna
    > cena za wizę?

    Dramat polega na tym, że on to pisze całkowicie świadomie i na trzeźwo.
    Po prostu taki jest.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 75. Data: 2023-09-18 11:12:59
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 18 Sep 2023 10:31:35 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > prawnie procederze, ale nic z tym nie robili. Może się oczywiście mylę i
    > akurat teraz to wyszło, ale byłby to szczególny zbieg okoliczności.

    Bronisz jak lew władzy ludowej, a ubecką emeryturę zabrali i nie chcą
    oddać.
    Podłość ludzka nie ma granic.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 76. Data: 2023-09-18 11:14:09
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 18 Sep 2023 09:24:35 +0200, użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > No właśnie w tym rzecz, ze niekoniecznie. Jak mamy radcę prawnego, który
    > w imieniu przedsiębiorcy ma uzyskać wyrok, to przecież nie sąd to zleca,
    > a przedsiębiorca.

    Nie widzę analogii.

    --
    Jacek

  • 77. Data: 2023-09-18 11:20:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 17 Sep 2023 23:47:00 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Nie ma się co rozdrabniać MZ na detale, ale 5k$ nie jest normalną kwotą,
    > za żadną typową wizę, czy z pośrednictwem czy bez.

    Z nudów dodam, że ci słynni filmowcy z Bolyłud płacili od 25 do 40 tys.
    dolarów, bo dostali wizy wielokrotnego użytku, które umożliwiały dotarcie
    do Meksyku. Wawrzyk wymuszał na dyplomatach ekspresowe wydawanie wiz.

    Tu można przeczytać, jak to działało:
    https://www.rp.pl/dyplomacja/art39109861-za-co-piotr
    -wawrzyk-stracil-stanowisko-wiceszefa-msz-w-tle-fals
    zywi-filmowcy-z-indii

    Naturalnie nie mam złudzeń, że ormowcy dobrej zmiany będą nadal klepać
    swoje i dla nich winny będzie Sikorski.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 78. Data: 2023-09-18 11:32:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.09.2023 o 11:14, Jacek pisze:
    > Nie widzę analogii.

    A ja widzę dużą. Jesteś przedsiębiorcą. Zlecasz kancelarii adwokackiej w
    Wielkiej Brytanii windykację faktury wystawionej na brytyjskiego
    kontrahenta. Oni biorą za to odpłatność. Uważasz, ze to łapówka dla
    brytyjskiego wymiaru sprawiedliwości?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 79. Data: 2023-09-18 11:37:47
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 18 Sep 2023 10:31:35 +0200, użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Zresztą on jest prezesem partii.
    Nie, on jest decydentem. Jedynowładcą.

    > Większość prawdziwych afer
    > gospodarczych
    Przecież to nie jest afera gospodarcza. Nie podmioty gospodarcze są
    uwikłane ale organy państwa.

    > zaś akurat ujawniono je tuż przed wyborami.
    Żałosna pretensja, a było nie kraść i nie oszukiwać wówczas nie było by co
    ujawniać.

> [...]
    > nas zagrożeniem jest niekontrolowany przepływ imigrantów, nie zaś
    > płacone przez nich w obcych krajach "łapówki" czy kilku wpuszczonych "na
    Podzielam twoje chęci - też chciałbym wiedzieć ilu i kto konkretnie. I
    zgłaszam sprzeciw - państwo polskie wg. danych samego MSZ wydało setki
    tysięcy wiz i zezwoleń na pracę. Nie kilka, jak sugerujesz kłamliwie :)

> [...]
    > technicznej. Czy popełniony za granicą jest w Polsce przestępstwem,
    > tylko o ile jest nim tam. Jest kilka wyjątków, ale chyba akurat tego
    A kto chce ich sądzić?? Skąd taki głupi pomysł? My chcemy osądzić
    decydentów.

    > Moim zdaniem pomysł, by do realizacji czynności urzędowych powoływać
    > jakieś quasi przedsiębiorstwa jest w założeniu wątpliwy.
    Całkiem słusznie. Jak konsulat się nie wyrabia to niech zwiększy
    zatrudnienie. W końcu ci zatrudnieni przyniosą spory zysk państwu.

> [...]
    > prawnie procederze, ale nic z tym nie robili. Może się oczywiście mylę i
    > akurat teraz to wyszło, ale byłby to szczególny zbieg okoliczności.
    Przecież pomysłodawcą przekrętu był aparat państwowy - funkcjonariusze
    rządzącej partii. I nie mówię tu o ludziach z PO którzy pierwsi wynajęli
    obcych do obsługi wiz. Mówię tu o ludziach z PIS którzy zastany mechanizm
    wykorzystali do swoich nielegalnych zysków. W końcu młotek może służyć do
    wbicia gwoździa jak i walnięcia kogoś w głowę. I nie należy wynalazcy
    młotka oskarżać o zabójstwo :) Jak chcesz polemizować to najpierw wykop
    dane o ilości wydanych w tym trybie wiz za PO i za PIS :) bo mi się nie
    chce.

    --
    Jacek

  • 80. Data: 2023-09-18 11:44:20
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    >
    > Aby zostać producentem filmowym, można:
    > - Ukończyć studia filmowe
    > - Zdobyć doświadczenie w branży filmowej, pracując jako asystent

    Albo rozwozić warzywa i uzbierać $5000

    > Ja kilka filmików stworzyłem. Może Ci producenci to są od filmików na
    > YouTube :-)

    Ojessssuuu...
    Zapomniałeś napisałeś jaki film wyprodukował ten producent filmowy
    rozwożący warzywa.

    Nie zauważasz sarkazmu nawet gdy kopie cię w dupę.
    Niesamowite.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr