  • 1. Data: 2023-01-10 08:30:26
    Temat: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    Złożyłem skargę dotyczącą uszkodzenia mienia na policję.
    Po wstępnych wyjaśnieniach sprawa trafiła do prokuratury, która skargę
    odrzuciła "z uwagi iż czyn nie zawiera znamion czynu zabronionego", co
    pewnie jest standardową procedurą:)

    Na zażalenie dostałem 7 dni, co nie pozwoliło mi na zapoznanie się z
    aktami i złożyłem je "w ciemno" bez podania konkretnych zarzutów.

    To jednak wystarczyło, żeby akta trafiły z powrotem na policję, potem do
    działu prewencji a w końcu z powrotem do prokuratury, nie pozwalając mi
    na zapoznanie się z nimi.

    W końcu, po ok. trzech tygodniach udało mi się zapoznać z aktami, z
    których wynika, że sprawca przyznał się do tego uszkodzenia jednak
    drastycznie minimalizując swój udział.

    Chciałbym teraz złożyć wyjaśnienia odnosząc się do jego zeznań.

    I stąd pytanie: Czy mogę złożyć takie wyjaśnienia, dołączyć je do akt i
    w jakiej formie?

    Czy to ma być uzupełnienie złożonego zażalenia, wniosek dowodowy, czy
    też jakaś inna forma pozwalająca na dołączenie do akt i wzięcie pod
    uwagę przy rozpatrywaniu sprawy?

  • 2. Data: 2023-01-10 13:02:37
    Temat: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 10.01.2023 o 08:30, Wiesiaczek pisze:
> [...]
    >
    > Czy to ma być uzupełnienie złożonego zażalenia, wniosek dowodowy, czy
    > też jakaś inna forma pozwalająca na dołączenie do akt i wzięcie pod

    Chyba najlepiej iść na Policje i na protokół.

  • 3. Data: 2023-01-10 15:29:48
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 10.01.2023 o 13:02, Monika Głowacka pisze:

    > Chyba najlepiej iść na Policje i na protokół.

    Napisałem pismo do prokuratury jako "Uzupełnienie zażalenia" z
    powołaniem się na niemożność dostępu do akt w terminie.
    Zawarłem tam moje uwagi i mam nadzieję, że przyjmą i wezmą pod uwagę.
    Pozdrawiam:)

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 4. Data: 2023-01-10 17:56:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.01.2023 o 13:02, Monika Głowacka pisze:

    > Chyba najlepiej iść na Policje i na protokół.

    Na policję się nie chodzi, bo będziesz czekała dwie godziny na kulsona,
    który nie rozumie co się do niego mówi a i zapisać tego nie potrafi
    poprawnie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2023-01-10 18:07:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]

    > Czy to ma być uzupełnienie złożonego zażalenia, wniosek dowodowy, czy
    > też jakaś inna forma pozwalająca na dołączenie do akt i wzięcie pod

    Tytuł pisma nie ma żadnego znaczenia. Możesz go nie zatytułować.
    Krytycznie ważnym, by podać w piśmie sygnaturę akt, bo inaczej
    znalezienie akt, których pismo dotyczy zajmie lata. Zgodnie z prawem
    pismo powinno jeszcze zawierać Twoje dane osobowe (mogą być akurat bez
    adresu) oraz podpis.

    Reszta może być dowolna, ale staraj się krótko napisać. Jeśli ktoś uzna
    za stosowne, to dostaniesz wezwanie albo zadzwonią.

    Nie piszesz o co chodzi, więc tak trochę "w ciemno" wyjaśnię, ze
    najczęściej ludzie nie ogarniają, ze przestępstwo uszkodzenia mienia
    jest przestępstwem umyślnym. Nie wystarczy stwierdzenie, że dana osoba
    uszkodziła coś, ale koniecznym jest wykazanie, ze chciała to zrobić oraz
    że uczyniła to bezprawnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2023-01-10 18:31:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 10 stycznia 2023 o 18:08:22 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > jest przestępstwem umyślnym. Nie wystarczy stwierdzenie, że dana osoba
    > uszkodziła coś, ale koniecznym jest wykazanie, ze chciała to zrobić oraz

    A jak można uszkodzić mienie "nie bezprawnie", pomijając stan wyższej konieczności,
    np. akcje ratowania życia niekoniecznie przez służby?

  • 7. Data: 2023-01-10 18:54:26
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    > jest przestępstwem umyślnym. Nie wystarczy stwierdzenie, że dana osoba
    > uszkodziła coś, ale koniecznym jest wykazanie, ze chciała to zrobić oraz

    Dzięki za info.
    Złożyłem odpowiedź w takiej właśnie formie z podaną sygnaturą, moimi
    danymi i podpisem.

    Sprawa powinna być prosta, bo delikwent przyznał się w zeznaniu do
    popełnienia czynu i to do tego umyślnie (używając bzdurnych uzasadnień).

    Cóż, pozostaje mi teraz czekać na orzeczenie.

    Przy okazji:
    Czy orzeczenie naprawy szkody jest orzekane obligatoryjnie/zwyczajowo
    czy też trzeba w tym celu zakładać nową sprawę w sądzie?

  • 8. Data: 2023-01-10 20:12:58
    Od: Lubelak <j...@o...es>

    Dawid Rutkowski pisze:

    > A jak można uszkodzić mienie "nie bezprawnie"

    Np odpalając granatnik przemycony od ukrów w siedzibie niszcząc przy okazji
    kilka stropów ...

    I nie pytaj czy mozna odpalic bo to już się stało

  • 9. Data: 2023-01-10 22:48:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-10, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > A jak można uszkodzić mienie "nie bezprawnie", pomijając stan
    > wyższej konieczności, np. akcje ratowania życia niekoniecznie przez
    > służby?

    Np. zarysowując sprzączką torby jak się przechodziło pomiędzy
    samochodami; wpadając na coś/kogoś bo się zagapiłeś; wylaniu agresywnego
    płynu na tapicerkę po pęknięciu pojemnika, który miałeś w siatce, etc etc.

    W atanie wyższej konieczności to raczej jest umyślnie, gdzie celowo
    poświęcasz mniejsze dobro.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2023-01-11 05:05:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A jak można uszkodzić mienie "nie bezprawnie", pomijając stan wyższej konieczności,
    > np. akcje ratowania życia niekoniecznie przez służby?

    Możesz się potknąć i wywracając wybić szybę. Może Ci spod koła kamień
    wyprysnąć. Możesz naprawiać komuś rower i go popsuć. Właściwszym słowem
    zamiast "bezprawnie" jest "celowo", ale takiego użyłem.

    --
    Robert Tomasik