    Date: Tue, 10 Jan 2023 18:07:34 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?

    W dniu 10.01.2023 o 08:30, Wiesiaczek pisze:

    > I stąd pytanie: Czy mogę złożyć takie wyjaśnienia, dołączyć je do akt i
    > w jakiej formie?
    >
    > Czy to ma być uzupełnienie złożonego zażalenia, wniosek dowodowy, czy
    > też jakaś inna forma pozwalająca na dołączenie do akt i wzięcie pod
    > uwagę przy rozpatrywaniu sprawy?

    Tytuł pisma nie ma żadnego znaczenia. Możesz go nie zatytułować.
    Krytycznie ważnym, by podać w piśmie sygnaturę akt, bo inaczej
    znalezienie akt, których pismo dotyczy zajmie lata. Zgodnie z prawem
    pismo powinno jeszcze zawierać Twoje dane osobowe (mogą być akurat bez
    adresu) oraz podpis.

    Reszta może być dowolna, ale staraj się krótko napisać. Jeśli ktoś uzna
    za stosowne, to dostaniesz wezwanie albo zadzwonią.

    Nie piszesz o co chodzi, więc tak trochę "w ciemno" wyjaśnię, ze
    najczęściej ludzie nie ogarniają, ze przestępstwo uszkodzenia mienia
    jest przestępstwem umyślnym. Nie wystarczy stwierdzenie, że dana osoba
    uszkodziła coś, ale koniecznym jest wykazanie, ze chciała to zrobić oraz
    że uczyniła to bezprawnie.

    --
    Robert Tomasik