  • 1. Data: 2023-01-07 19:25:03
    Temat: Dzieci mogą korzystać z boiska tylko w określonych godzinach. Muzykowi przeszkadza hałas.
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    "W 2016 r. mężczyzna złożył sprawę do sądu. W 2020 r. zapadło
    postanowienie o zabezpieczenie powództwa, gdzie sąd ustalił zasady
    korzystania z boiska: zakaz wejścia po godz. 17, oraz całkowity zakaz w
    soboty, niedziele i inne pory roku. Jednak jak się okazuje, ze względu
    m.in. na popołudniowe zajęcia dodatkowe w szkole, nakaz ten nie był
    egzekwowany.

    Pan Tomasz postanowił wówczas działać i udokumentował łamanie wydanego
    przez sąd postanowienia. Ze zdjęciami i dowodami udał się do sądu, a sąd
    nakazał gminie wypłacić muzykowi 57 tys. zł tytułem naruszenia nakazu.

    Po tym nakazie gmina zaczęła pilnować, by popołudniami i w weekendy nikt
    nie wchodził na teren boiska..."

    https://wiadomosci.onet.pl/krakow/dzieci-nie-moga-ko
    rzystac-z-boiska-muzykowi-przeszkadza-halas/74ktpsv

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2023-01-07 21:34:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Po tym nakazie gmina zaczęła pilnować, by popołudniami i w weekendy nikt
    > nie wchodził na teren boiska..."

    To częsty i trudny do ogarnięcia problem. Strzelnica, dzwony na
    kościele, czy dzieci na boisku. Dla mnie problemem jest to, że wygląda
    na to, ze od 7 lat sąd nie może ustalić, czy te dzieci nadzwyczajnie
    przeszkadzają, czy jednak w normie, a muzyk jest nadwrażliwy.

    Ponieważ normalnym sposobem użytkowania boiska jest gra w piłkę, to albo
    boisko postawiono zbyt blisko budynków mieszkalnych i należy ścigać
    projektanta, bo może powinien jakieś zabezpieczenia zrobić. Albo muzyk
    postawił dom za blisko boiska i na swój koszt powinien jakieś
    zabezpieczenie postawić. Ewentualnie muzyk jest nadwrażliwy i należy
    jego roszczenia odrzucić.

    Tak, czy siak sytuacja, w której w normalny sposób nie można korzystać
    ze zbudowanego najpewniej z publicznych środków boiska nie jest
    normalna. Nie jest również normalne, ze przez 7 lat trwa zarządzenie
    tymczasowe. To niby kiedy zamierzają ten spór rozstrzygnąć? Ile lat ma
    upłynąć, aż sąd to rozpatrzy?

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2023-01-07 21:37:47
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > normalna. Nie jest również normalne, ze przez 7 lat trwa zarządzenie
    > tymczasowe. To niby kiedy zamierzają ten spór rozstrzygnąć? Ile lat ma

    W linkowanym artykule jest napisane, że zabezpieczenie pochodzi z 2020.
    Do 7 lat trochę brakuje, ale to jest jest znacznie za długo. Takie
    tymczasowe zarządzenia mają sens na miesiąc, no, trzy.

    MJ

  • 4. Data: 2023-01-07 21:38:28
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > nie wchodził na teren boiska..."
    >
    > https://wiadomosci.onet.pl/krakow/dzieci-nie-moga-ko
    rzystac-z-boiska-muzykowi-przeszkadza-halas/74ktpsv

    A jak rzympoli na skrzypcach czy bębni na pianinie to sąsiedzi powinni
    go podać do sądu za hałas od któego można pierdolca dostać. Też powinno
    być zasądzone odszkodowanie dla pokrzywdzonych.

    --
    animka

  • 5. Data: 2023-01-07 21:41:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.01.2023 o 21:37, Michał Jankowski pisze:

    > W linkowanym artykule jest napisane, że zabezpieczenie pochodzi z 2020.
    > Do 7 lat trochę brakuje, ale to jest jest znacznie za długo. Takie
    > tymczasowe zarządzenia mają sens na miesiąc, no, trzy.

    Ale powództwo jest z 2016 roku. I stąd mi wyszło tyle.

    Co więcej znalazłem to boisko: https://goo.gl/maps/7YUFZMAaZ8Zsk77q6 .
    Najbliższy dom jest blisko 100 metrów. No chyba, że o inne boisko
    chodzi, albo czegoś na tej fotce nie ma.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2023-01-07 22:06:12
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > Najbliższy dom jest blisko 100 metrów. No chyba, że o inne boisko
    > chodzi, albo czegoś na tej fotce nie ma.

    Kiepsko ci idzie szukanie.

    To jest to boisko i jest oddzielone od domów tylko wąską ulicą:
    https://goo.gl/maps/PY599DqAqzoyrVEe6

    Gdyby zbudowali boisko za szkołą, to problemu by nie było.

    MJ

  • 7. Data: 2023-01-08 00:29:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.01.2023 o 22:06, Michał Jankowski pisze:

    > Kiepsko ci idzie szukanie.
    > To jest to boisko i jest oddzielone od domów tylko wąską ulicą:
    > https://goo.gl/maps/PY599DqAqzoyrVEe6
    > Gdyby zbudowali boisko za szkołą, to problemu by nie było.

    Może nie był to teren gminy i nie mogli. Ale faktycznie tu bliżej domów.
    Natomiast w ciągu 7 lat powinni jakoś jednak to rozwiązać i ustalić, czy
    za blisko, czy jednak OK! Albo coś wymyślić. Bo to bez sensu, że jak
    kopią dzieci ze szkoły, to jest cicho, a jak z miasta, to głośno.
    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2023-01-08 06:42:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > za blisko, czy jednak OK! Albo coś wymyślić. Bo to bez sensu, że jak
    > kopią dzieci ze szkoły, to jest cicho, a jak z miasta, to głośno.

    Wbrew pozorom nie bardzo. Na lekcaiach jest pewnie w miarę spokój bo
    nauczyciel od wfu pilnuje. Po godzinach jest penie darcie ryja
    przekleństwa itp.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2023-01-08 10:55:38
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

> [...]
    > nie wchodził na teren boiska..."
    >
    > https://wiadomosci.onet.pl/krakow/dzieci-nie-moga-ko
    rzystac-z-boiska-muzykowi-przeszkadza-halas/74ktpsv

    Ktoś wytłumaczy, dlaczego w tekście nie ma nazwiska tego muzyka, a
    jedynie "z powództwa Tomasza H i Ewy C"? Wstydzą się swoich nazwisk?

    Kamil

  • 10. Data: 2023-01-08 11:56:32
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.01.2023 06:42, Shrek wrote:
    > Wbrew pozorom nie bardzo. Na lekcaiach jest pewnie w miarę spokój bo
    > nauczyciel od wfu pilnuje. Po godzinach jest penie darcie ryja
    > przekleństwa itp.

    Jakiś czas temu wszyscy słyszeliśmy o zabezpieczeniu w postaci usunięcia
    WIBOR-u z umowy na czas rozprawy, z zastrzeżeniem że jeżeli powód
    przegra to będziemy musiał zwrócić nie tylko WIBOR ale i odsetki od niego.

    Czy jeżeli omawiany muzyk przegra sprawę, to będzie musiał zwrócić
    gminie te 57tys + odsetki - jeżeli okaże się że boisko mogło by użytkowane?

    Jeżeli np. gmina zarabiała na wynajmnie boiska w godzinach
    popołudniowych, to czy dostanie odszkodowanie za to za utracone korzyści?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz