  • 1. Data: 2023-01-07 14:05:42
    Temat: Ceny na półkach
    Od: cef <c...@i...pl>

    W sklepie samoobsługowym
    gdzie raz w tygodniu robię zakupy
    zauważyłem ostatnio inną cenę na kasie samoobsługowej
    niż na półce, ale nie miałem czasu na wołanie
    obsługi i dochodzenie swoich praw więc nie reagowałem.
    Ale przy kolejnych zakupach znowu trafiłem na niezgodność
    (zupełnie przypadkiem, bo nie analizuję jakoś szczegółowo cen
    przy zakupie/kasowaniu) i postanowiłem wezwać obsługę, żeby odzyskać
    te niecałe 2zł, bo miałem chwilę czasu.
    Przemiła kierowniczka osobiście oddała pieniądze,
    przy okazji podyskutowaliśmy trochę o galopujących cenach
    i problemach technicznych sklepu z tego tytułu. I pani zupełnie bez cienia
    zakłopotania poinformowała mnie, że zmieniają ceny co chwilę
    i ona nie wie ile w tej chwili jest cen prawidłowych
    a ile zaniżonych na cenówkach. Ja nie robię tam podstawowych
    zakupów, bo ceny są wyższe niż w moim osiedlowym sklepie,
    ale jeśli tak incydentalny klient jak ja zauważa taką rozbieżność dwa
    razy w miesiącu,
    to chyba jest tam niezły cenowy burdel i obsługa niewiele sobie z tego robi.
    Temat praw klienta dotyczący rozbieżności cen jest znany i opisany w sieci,
    ale dotyczy głównie samego pojedynczego aktu zakupu i obowiązku
    realizacji umowy
    po cenie z ekspozycji. Ale nie natknąłem się na programy naprawcze w
    przypadku recydywy. W ramach testowania sklepu mogę w trakcie albo po
    zakupach
    (z reguły kupuję tam 5-6 produktów) dokonać 100% sprawdzenia
    i wołać za każdym razem kierownika i odbierać te parę groszy,
    ale nie sądzę, żeby to dało jakiś długofalowy efekt.
    Czy oprócz jakiegoś meldowania w Inspekcji czy innym urzędzie
    ochrony/kontroli
    są jakieś skuteczne metody wymuszenia zgodnych cen na kasie z ofertą?

  • 2. Data: 2023-01-07 15:45:23
    Temat: Re: Ceny na półkach
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 07.01.2023 o 14:05, cef pisze:

    > Czy oprócz jakiegoś meldowania w Inspekcji czy innym urzędzie
    > ochrony/kontroli
    > są jakieś skuteczne metody wymuszenia zgodnych cen na kasie z ofertą?

    Nie da się. Trzeba pilnować podczas zakupów.
    Ładnych parę lat temu, w jakimś markecie, z powodu pewnej niezgodności
    cen kupiłem pralkę. Co prawda, ceny różniły się nie między półka i kasą,
    tylko między półką a zdrowym rozsądkiem, popartym wiedzą. Na półce (i
    przy kasie!) cena była bowiem taka sama, tyle że sporo niższa, niż
    normalnie. Pralka kosztowała kilkaset, zamiast około 1,5 tys. złotych.
    Po moim zakupie cenę natychmiast poprawili. :)

    --
    -
    Akarm

  • 3. Data: 2023-01-07 16:06:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.01.2023 o 14:05, cef pisze:
    > Czy oprócz jakiegoś meldowania w Inspekcji czy innym urzędzie
    > ochrony/kontroli
    > są jakieś skuteczne metody wymuszenia zgodnych cen na kasie z ofertą?

    Zagadnienie pozostaje w gestii Inspekcji Handlowej. teoretycznie można
    wezwać patrol Policji, który też może na kierowniczkę nałożyć mandat.
    Gdybyś zrobił tak duże zakupy, ze kwota różnicy przekroczy 100 zł, to
    wówczas już jest to przestępstwo, ale ponieważ z reguły są to groszowe
    różnice, więc nie spotkałem się w sklepie detalicznym z takim
    zdarzeniem. Natomiast zdarzało się to przy skupie zwierząt (oszustwo na
    wadze, albo kategorii z cennika) albo przy sprzedaży węgla lub
    materiałów budowlanych w postaci przykładowo piasku, żwiru czy kruszywa,
    gdzie samochód tego kosztuje kilka tysięcy złotych i oszustwo przy wadze
    może być ponad 100 zł.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2023-01-07 17:15:33
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Zagadnienie pozostaje w gestii Inspekcji Handlowej. teoretycznie można
    > wezwać patrol Policji

    Myślałem po prostu, że jest może rozwiązanie
    typu "trzy rogi karny" :-)

  • 5. Data: 2023-01-07 19:09:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 7 stycznia 2023 o 17:15:36 UTC+1 cef napisał(a):

    > Myślałem po prostu, że jest może rozwiązanie
    > typu "trzy rogi karny" :-)

    Mój tata proponował grę w komunikacji miejskiej:
    - masz bilet, nie ma kanara - cóż poradzić
    - masz bilet, jest kanar - nic
    - nie masz biletu, jest kanar - płacisz kanarowi,
    - masz dwa bilety, jest kansr - kanar ci płaci ;>

    Z cenami jest dziwnie, dwa biedronki może 300m od siebie, ten sam sok pomarańczowy 2l
    - w jednym 6,99 (na półce i w kasie) i niby "promocja", w drugim 5,69 - bez promocji.

  • 6. Data: 2023-01-07 19:21:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.01.2023 14:05, cef wrote:
    > wołać za każdym razem kierownika i odbierać te parę groszy,
    > ale nie sądzę, żeby to dało jakiś długofalowy efekt.

    W Kauflandzie w moim miasteczku jeszcze kilka lat temu były plakaty, że
    jak się stoi dłużej niż 5 minut w kolejce to dostanie się 5 zł. To
    zacząłem skrupulatnie liczyć czas za każdym razem gdy ludu mnóstwo a
    kasa jedna. Jak telefon pokazał ponad 5:20 zanim moje zakupy zaczęto
    "kasować" to informowałem kasjerkę i po odejściu od kasy szedłem do POK.
    W ciągu jakieś 1,5 roku dostałem w ten sposób 80zł. Potem plakaty zniknęły.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2023-01-07 19:59:52
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > W ciągu jakieś 1,5 roku dostałem w ten sposób 80zł. Potem plakaty zniknęły.

    Lubię takie boje sklepowe - zwłaszcza, że mam pewne "natręctwa"
    dotyczące liczb, sum itd i jak wrzucam do koszyka produkty,
    to sumuję końcówki groszy i wiem, że płacę parzyste grosze,
    to jak mi na kasie wybiją nieparzystą, to już wiem, że coś się nie zgadza
    i można by zacząć sprawdzać.
    Ale ostatnio "poprawiałem" tak tak pracę sklepów, które oszukiwały klientów
    w Niemczech jakieś 30 lat temu :-) może czas wrócić do tych metod.

  • 8. Data: 2023-01-07 20:05:54
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    2l - w jednym 6,99 (na półce i w kasie) i niby "promocja", w drugim 5,69 - bez

    W dzisiejszej e-prasie był artykuł o implementacji jakiejś unijnej praktyki
    (dyrektywa Omnibus czy jakoś tak)
    że teraz trzeba zamieszczać najniższą ostatnią cenę tego produktu w tym
    sklepie
    w ciągu ostatnich 30 dni. Z zamieszczonych screenów widać, że niektórzy
    zamieszczaliby bezczelnie sok za 7zł w promocji a obok info, że w ciągu
    ostatniego
    miesiąca kosztował 4zł a inni i tak oleją, bo kara 40tys ale kara dopiero
    jak złapią za rekę i udowodnią.

  • 9. Data: 2023-01-07 20:43:52
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > materiałów budowlanych w postaci przykładowo piasku, żwiru czy kruszywa,
    > gdzie samochód tego kosztuje kilka tysięcy złotych i oszustwo przy wadze

    Oszczędziłem kiedyś w ten sposób bodajże 200 zł, bo sklep zakończył
    promocję, ale zapomniał zdjąć tabliczki z niższą ceną z półki.

    Ale żeby to zaraz przestępstwo było?

    MJ

  • 10. Data: 2023-01-07 21:43:59
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > W ciągu jakieś 1,5 roku dostałem w ten sposób 80zł. Potem plakaty zniknęły.

    Tylko Ty chodziłeś po te pieniadze, czy inni kolejkowicze też?

    --
    animka