  • 221. Data: 2023-01-30 20:52:09
    Temat: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.01.2023 o 18:50, J.F pisze:

    > Nie wiem, ale to moze do odgrzebania.

    Pewnie tak - taka nasza miejska legenda, że duża część warszawiaków po
    powstaniu już nie wróciła i woleli zacząć od nowa gdzie indziej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 222. Data: 2023-01-30 21:10:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.01.2023 o 20:52, Shrek pisze:
    > Pewnie tak - taka nasza miejska legenda, że duża część warszawiaków po
    > powstaniu już nie wróciła i woleli zacząć od nowa gdzie indziej.
    Czasem nie mieli do czego wrócić. Warszawa była zrujnowana, a miast na
    ziemiach "odzyskanych" oferowały niezłe warunki.
    --
    Robert Tomasik

  • 223. Data: 2023-01-31 06:26:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czasem nie mieli do czego wrócić. Warszawa była zrujnowana, a miast na
    > ziemiach "odzyskanych" oferowały niezłe warunki.

    Nie było do czego a często i wspomnienia nie były ciekawe...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 224. Data: 2023-02-01 03:29:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-30, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy aby sugeruje?
    >
    > Czy wlasnie - "na przeciwko siedzi przeciwnik.
    > Niemcy/Rosjanie/faszysci/Japonczycy/Amerykanie/terro
    rysci/niepotrzebne
    > skreslic.
    > Oni sa zli i trzeba ich zabijac".
    >
    > Bez wnikania, kto to jest personalnie.

    No jak siedzi kilku gości to co to jest? Porównaj np. do określenia
    "orki". Orki to taka masa, zła, różna nam kulturowo i etycznie, obca, a
    Robert wydaje się tu sugerować, że obie strony gniją w okopach, zabijają
    się choć nie chcą i mamy wręcz jakąś wieź z tej całej niedoli.
    Znaleźliśmy się w tym miejscu dyskusji po wcześniejszym temacie lubienia
    Rosjan bardziej niż Polaków.

    > No ale to sie sprawdza, jak walczysz "o swoj kraj" czy "w slusznej
    > sprawie", a nie gdy sie zastanawiasz "kto mnie tu wyslal i po co".
    > A jednak Amerykanie na europejskich frontach walczyli, i to w dwoch
    > wojnach. W pierwszej chyba ochotniczo, w drugiej z poboru.

    Ale co chcesz właściwie powiedzieć i jak się to ma do ruskie vs Ukraińcy
    w okopach?

    --
    Marcin

  • 225. Data: 2023-02-01 03:40:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-30, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Nie od dziś mam wrażenie, że Robert Policmajster to coś w rodzaju psa
    > wojny, który do domu wpada tylko zmienić bieliznę, co można poznać po jego
    > grupowej publicystyce.
    >
    > Wprawdzie kiedyś pisał o "jednostce taktycznej", ale pomińmy tę drobną
    > wpadkę, bo on w sztabie pewnie nie siedzi, tylko w tych okopach właśnie.

    No wypowiada się jakby w okopach i pod ostrzałem spędził trochę czasu,
    więc jestem ciekaw. Podobne postrzeganie nie jest też udziałem Czterech
    Pancernych i Psa, co dokłada się dodatkowo do mojej konfuzji.

    --
    Marcin

  • 226. Data: 2023-02-01 06:24:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No wypowiada się jakby w okopach i pod ostrzałem spędził trochę czasu,

    Pijąc wódkę z rosjanami i ukraincami, którzy jednak woleli swoje
    towarzystwo niż polaków:)

    Normalnie człowiek-anaegdota - gdzie się nie ruszy przytrafia mu się
    anegdotyczny dowód;)
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!