  • 91. Data: 2023-01-19 19:07:48
    Temat: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Aleś "błysnął" :-)

    Jak na razie to ty błysnąłeś po raz kolejny - tym razem wiadomością, że
    ukraincy w polsce wolą towarzystwo kacapów przed którymi uciekli od
    polaków. I źródło tej wiedzy zatrzymasz dla siebie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 92. Data: 2023-01-19 20:43:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.01.2023 o 19:07, Shrek pisze:
    > Jak na razie to ty błysnąłeś po raz kolejny - tym razem wiadomością, że
    > ukraincy w polsce wolą towarzystwo kacapów przed którymi uciekli od
    > polaków. I źródło tej wiedzy zatrzymasz dla siebie:P

    Wielu Ukraińców przebywa w Polsce od wielu lat i przed nikim nie
    uciekali. Poza tym wielu przebywających w Polsce Rosjan nie popiera
    pomysłu ataku na Ukrainę, choćby z tego powodu, że mają tylko przez to
    kłopoty. Jedni i drudzy nie wierzą naszej propagandzie i z ich opowieści
    jawi się trochę inny obraz tego konfliktu na pograniczu. Tak, czy siak
    tu w Polsce z uwagi na wspólny język - wielu Ukraińców nie używa języka
    ukraińskiego, tylko rosyjskiego - oraz fakt, że Rosjanie jaki i Ukraińcy
    są tu obcy, to się trzymają razem. Wielu z nich nie ma tu rodzin, a z
    Polakami trudno im znaleźć "wspólny język", bo my mamy tu rodziny i po
    robocie wracamy do domów, a nie na kwatery.

    --
    Robert Tomasik

  • 93. Data: 2023-01-19 21:49:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wielu Ukraińców przebywa w Polsce od wielu lat i przed nikim nie
    > uciekali.

    Ok - niech będzie. Tłumaczyłeś że wiedzę tą posiadłeś "na ulicy". Ilu
    tych ukrainców i rosjan było przed wojną na ulicach nowego sącza i jak
    często podchodzili do ciebie się zwierzać, że od polaków to oni wolą
    kacapów?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 94. Data: 2023-01-20 01:03:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.01.2023 o 21:49, Shrek pisze:

> [...]
    > tych ukrainców i rosjan było przed wojną na ulicach nowego sącza i jak
    > często podchodzili do ciebie się zwierzać, że od polaków to oni wolą
    Z całą pewnością więcej, niż do Ciebie - a to już w zupełności wystarczy
    dla ogólnego kontekstu.
    --
    Robert Tomasik

  • 95. Data: 2023-01-20 02:00:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > kłopoty. Jedni i drudzy nie wierzą naszej propagandzie i z ich opowieści
    > jawi się trochę inny obraz tego konfliktu na pograniczu. Tak, czy siak

    Z ciekawości, jaki i na jakim pograniczu?

    > tu w Polsce z uwagi na wspólny język - wielu Ukraińców nie używa języka
    > ukraińskiego, tylko rosyjskiego - oraz fakt, że Rosjanie jaki i Ukraińcy
    > są tu obcy, to się trzymają razem. Wielu z nich nie ma tu rodzin, a z

    Narodowości rosyjskiej to tam jest/było ca 20% (uśredniając na całą
    Ukrainę). Nie wiem, czy to się tak prosto da rozgraniczyć i coś
    wywnioskować kto z kim rozmawia.

    > Polakami trudno im znaleźć "wspólny język", bo my mamy tu rodziny i po
    > robocie wracamy do domów, a nie na kwatery.

    Sam jestem zaprawiony emigrant i kto się z kim trzyma (długofalowo) to
    głównie kwestia kultury (podobne zwyczaje, kuchnia, kultura pracy, nie
    aż tak bardzo narodowy język), a nie ile kto ma dzieci i czy oboje
    rodziców. To o czym piszesz wynika z tworzenia mimowolnych gett i
    również mimowolnej izolacji społecznej, niekoniecznie zaś z większych
    czy mniejszych sympatii do Polaków vs Rosjan. Polacy nie są przecież
    jakoś istotnie kulturowo różni od Ukraińców. Bariera językowa jakaś tu
    istotna występuje?

    Owszem, bycie obcym też jest czynnikiem, ale ten dominuje pewnie w
    ciągu pierwszych tygodni-miesięcy po imigracji.

    --
    Marcin

  • 96. Data: 2023-01-20 06:06:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Z całą pewnością więcej, niż do Ciebie - a to już w zupełności wystarczy
    > dla ogólnego kontekstu.

    Prawdę mówiąc nie sądzę, żeby w nowym sączu było ich więcej niż DC. No
    ale w Warszawie rzeczywiście nie zaczepiają ludzi na ulicy i nie
    zwierzają się że lubią kacapów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 97. Data: 2023-01-20 06:44:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > czy mniejszych sympatii do Polaków vs Rosjan. Polacy nie są przecież
    > jakoś istotnie kulturowo różni od Ukraińców. Bariera językowa jakaś tu

    Jeśli chodzi o język bariery nie ma praktycznie żadnej - po pół roku
    ukrainiec mówi po prostu w stopniu komunikatywnym. Jednego co jest od
    1,5 roku na pierwszy "słuch" to byś nie odróżnił czy polak "z kresów"
    czy ukrainiec. Co do trzymania się razem - jest ich tyle (wedle spisu z
    jeszcze przedwojennego 10 krotnie więcej niż rosjan - teraz to zapewne
    na jednego rosjanina przypada 100 ukrainnców), że jeśli chcą się trzymać
    ze "swoimi" to mają ich wystarczająco wiele i nie muszą dobierać z
    kacapów. Jak zwykle robert zmyśla a potem dorabia "fakty" pod swoją
    "teorię".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 98. Data: 2023-01-20 08:46:29
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > uciekali. Poza tym wielu przebywających w Polsce Rosjan nie popiera
    > pomysłu ataku na Ukrainę, choćby z tego powodu, że mają tylko przez to

    Czyli nie popierają, bo mogą mieć kłopoty (czyli popierają, ale się z
    tym kryją?), a nie dlatego, że trzeba być debilem żeby ten atak popierać?
    Bardzo cię to martwi, że ci którzy popierają, mają przez to kłopoty?
    Nie powinni ich mieć?

    > Jedni i drudzy nie wierzą naszej propagandzie i z ich opowieści
    > jawi się trochę inny obraz tego konfliktu na pograniczu.

    Że co?
    Jakiej propagandzie?
    Konflikt na pograniczu? Serio? Jeżeli to część tej propagandy o której
    piszesz, to faktycznie, trzeba być debilem żeby tę wojnę nazywać
    konfliktem na pograniczu. Albo płatnym fiutinowskim trollem.

    Jaki "inny obraz" "tego konfliktu na pograniczu" jawi się z ich opowieści?

    https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103086,29367202,nie-dos
    c-ze-go-zabili-to-jeszcze-wycieli-mu-serce-polscy.ht
    ml
    To też "nasza propaganda"?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 99. Data: 2023-01-20 11:44:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 19 Jan 2023 17:18:53 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Aleś "błysnął" :-)

    Zadaję sobie sprawę, że z Tobą nie mam żadnych szans.

    Przy okazji gratuluję określenia "konflikt na pograniczu" i nawet nie pytam
    z iloma Rosjanami o nim rozmawiałeś, bo jest ich w Polsce wprost
    zatrzęsienie, więc trudno takich doświadczeń uniknąć każdego dnia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 100. Data: 2023-01-20 17:39:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Z ciekawości, jaki i na jakim pograniczu?

    Rosyjsko-ukraiński. O ty myślałem.

    > Narodowości rosyjskiej to tam jest/było ca 20% (uśredniając na całą
    > Ukrainę). Nie wiem, czy to się tak prosto da rozgraniczyć i coś
    > wywnioskować kto z kim rozmawia.

    A i to pewnie by zależało, od tego, jak to liczyć. Rzuć okiem na WIKI.
    Przy wschodniej granicy 69% stanowią Rosjanie, a 58% Ukraińcy :-) A tam
    jeszcze tacy Polacy mieszkają.

> [...]
    > Owszem, bycie obcym też jest czynnikiem, ale ten dominuje pewnie w
    > ciągu pierwszych tygodni-miesięcy po imigracji.

    Ja się tam w teorię nei zagłębiam. Patrzę przykładowo na sytuacje, gdzie
    Rosjanie i Ukraińcy wynajmują razem budynek, w którym mieszkają.
    --
    Robert Tomasik