    From: Wiesiaczek <c...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Date: Tue, 10 Jan 2023 08:30:26 +0100

    Złożyłem skargę dotyczącą uszkodzenia mienia na policję.
    Po wstępnych wyjaśnieniach sprawa trafiła do prokuratury, która skargę
    odrzuciła "z uwagi iż czyn nie zawiera znamion czynu zabronionego", co
    pewnie jest standardową procedurą:)

    Na zażalenie dostałem 7 dni, co nie pozwoliło mi na zapoznanie się z
    aktami i złożyłem je "w ciemno" bez podania konkretnych zarzutów.

    To jednak wystarczyło, żeby akta trafiły z powrotem na policję, potem do
    działu prewencji a w końcu z powrotem do prokuratury, nie pozwalając mi
    na zapoznanie się z nimi.

    W końcu, po ok. trzech tygodniach udało mi się zapoznać z aktami, z
    których wynika, że sprawca przyznał się do tego uszkodzenia jednak
    drastycznie minimalizując swój udział.

    Chciałbym teraz złożyć wyjaśnienia odnosząc się do jego zeznań.

    I stąd pytanie: Czy mogę złożyć takie wyjaśnienia, dołączyć je do akt i
    w jakiej formie?

    Czy to ma być uzupełnienie złożonego zażalenia, wniosek dowodowy, czy
    też jakaś inna forma pozwalająca na dołączenie do akt i wzięcie pod
    uwagę przy rozpatrywaniu sprawy?