  • 1. Data: 2007-01-24 17:35:58
    Temat: Używane oprogramowanie
    Od: "adam .........................." <a...@g...pl>

    Witam,
    chciałbym zapytać, czy odkupienie od kogoś dosć starego programu graficznego
    jest legalne? Czy muszę mieć jakąś umowę kupna/sprzedaży czy też wystarczy,
    jak dostanę orginały płyt, książki i orinalną kartę rejestracyjną ? Program
    nie był rejestrowany na stronie producenta, a program sam w sobie nie jest
    już dostepny na rynku - są nowsze wersje.

    Z góry dziękuję za sugestie

  • 2. Data: 2007-01-24 18:17:43
    Temat: Re: Używane oprogramowanie
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "adam .........................." <a...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:ep85du$md1$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > nie był rejestrowany na stronie producenta, a program sam w sobie nie jest
    > już dostepny na rynku - są nowsze wersje.

    A co jest napisane w licencji?

  • 3. Data: 2007-01-24 18:21:39
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > A co jest napisane w licencji?

    Obojętnie co jest napisane, to nie może być zakazu zbycia rzeczonego
    softu/licencji na niego. A nawet jak jest napisane, to warte jest to co
    najwyżej tyle ile wart jest papier na którym to wydrukowano.

    +inż.leva+

  • 4. Data: 2007-01-24 19:48:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości

    > Obojętnie co jest napisane, to nie może być zakazu zbycia rzeczonego
    > softu/licencji na niego. A nawet jak jest napisane, to warte jest to co
    > najwyżej tyle ile wart jest papier na którym to wydrukowano.

    To wg. twojego rozumowania, można sprzedać OEM Windowsa bez komputera.

  • 5. Data: 2007-01-24 20:04:29
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > To wg. twojego rozumowania, można sprzedać OEM Windowsa bez komputera.

    A nie mozna?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 6. Data: 2007-01-24 23:47:05
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > To wg. twojego rozumowania, można sprzedać OEM Windowsa bez komputera.

    Oczywicie ze mozna. Wiele razy tak kupowałem (w powaznych sklepach,
    w 100% legalnie). Nie wierzysz to dzwon do ustawodawcy (M$) i tam Ci
    wytłumaczą.

    latet

  • 7. Data: 2007-01-25 00:21:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    adam .......................... wrote:
    > Witam,
    > chciałbym zapytać, czy odkupienie od kogoś dosć starego programu graficznego
    > jest legalne?

    Oczywiście.

    > Czy muszę mieć jakąś umowę kupna/sprzedaży czy też wystarczy,
    > jak dostanę orginały płyt, książki i orinalną kartę rejestracyjną ?

    Wystarczą, ale umowa na piśmie nie zaszkodzi :)

  • 8. Data: 2007-01-25 00:23:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    qwerty wrote:

    > To wg. twojego rozumowania, można sprzedać OEM Windowsa bez komputera.

    Przypominam, że prawo w Polsce Microsoft Corporation nie stanowi
    (jeszcze ;) ) władzy ustawodawczej.

  • 9. Data: 2007-01-25 06:21:15
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "latet" <s...@x...pl> napisał w wiadomości
    > Oczywicie ze mozna. Wiele razy tak kupowałem (w powaznych sklepach,
    > w 100% legalnie). Nie wierzysz to dzwon do ustawodawcy (M$) i tam Ci
    > wytłumaczą.

    Przecież OEM przypisany jest do konkretnego komputera.

  • 10. Data: 2007-01-25 06:43:31
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Przecież OEM przypisany jest do konkretnego komputera.

    Zgadza sie. I tak tez sie dzieje. Kupujesz Windowsa OEM,
    przychodzisz do domy, instalujesz, aktywujesz. I od tego
    momentu jest on przypisany do tego komputera,
    a ew. jego aktywacja na innym kompie - skonczy sie na 99% niepowodzeniem.

    latet