  • 1. Data: 2007-01-24 14:27:38
    Temat: znaleziony przedmiot
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    W ramach "filozofowania" zastanawiam czy można przywłaszczyć sobie
    znaleziony na ulicy przedmiot?
    No np. agrafkę? Mogę sobie wziąć czy mam szukać właściciela?
    A bryloczek do kluczy, spinkę do włosów?
    Albo coś większego typu portfel (bez dokumentów)?
    A parasol? hulajnogę? rower? samochód?

    Gdzie jest granica?

    --
    jimmij

  • 2. Data: 2007-01-24 15:59:10
    Temat: Re: znaleziony przedmiot
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Gdzie jest granica?

    nigdzie. gdy na morzu znajdziesz statek - jest twój

  • 3. Data: 2007-01-24 16:03:50
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

> [...]
    > A bryloczek do kluczy, spinkę do włosów?
    > Albo coś większego typu portfel (bez dokumentów)?

    hmm w mozliwosciach odnalezienia wlasiciela?

    leon

  • 4. Data: 2007-01-24 16:56:58
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 24-01-2007 o 16:59:10 Jackare <j...@i...pl> napisał(a):

    > nigdzie. gdy na morzu znajdziesz statek - jest twój

    Podobnie jak telewizor znaleziony u kogos w mieszkaniu ;)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 5. Data: 2007-01-24 17:23:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > nigdzie. gdy na morzu znajdziesz statek - jest twój

    Ale to już na wodach międzynarodowych. :P

  • 6. Data: 2007-01-24 18:45:25
    Od: "Mattrick" <m...@S...pl>

    >W ramach "filozofowania" zastanawiam czy można przywłaszczyć sobie
    > znaleziony na ulicy przedmiot?

    Znalezienie - znalazca zobowiązany jest zgłosić znalezienie do organów
    państwowych; znalazcy przysługuje znaleźne równe 10% wartości znalezionej
    rzeczy; jeżeli znalezione nie jest wartościowe, to po roku (dwóch w przypadku
    niemożności poinformowania osoby która zgubiła) przechodzą na własność tego, kto
    znalazł; zgubione zwierzęta domowe obowiązują te same przepisy; w budynkach
    publicznych i środkach transportu, rzeczy znalezione należy przekazać zarządcy
    danego miejsca

    --
    Pozdrawiam!
    Mattrick