  • 1. Data: 2004-04-01 22:08:24
    Temat: Udzialowiec w Sp z o o
    Od: "prodrive" <c...@p...fm>

    Witam

    Czy udzialowiec spolki z oo posiadajacy 100% udzialow bedac osoba nigdzie
    nie zatrudniona z racji tych udzialow musi placic ZUS? Wydaje mi sie ze
    jedynym obciazeniem bedize podatek na koniec roku od wyplaconej dywidendy?

    Pozdro
    Leszek

  • 2. Data: 2004-04-02 07:14:38
    Temat: Re: Udzialowiec w Sp z o o
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

> [...]
    > jedynym obciazeniem bedize podatek na koniec roku od wyplaconej dywidendy?

    Dokladnie zryczaltowany 19% podatek dochodowy od osob fizycznych. ZUSu nie
    bedzie.
    JG

  • 3. Data: 2004-04-02 13:09:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Jan Galazka" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Dokladnie zryczaltowany 19% podatek dochodowy od osob fizycznych. ZUSu
    nie
    > bedzie.
    > JG

    Jak to się ma do art 8.6 pkt 4)
    ustawy o ubezpieczeniach społecznych?

  • 4. Data: 2004-04-02 18:09:52
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

    > nie
    >
    > Jak to się ma do art 8.6 pkt 4)
    > ustawy o ubezpieczeniach społecznych?

    Czyli:
    6. Za osobę prowadzącą pozarolniczą działalność uważa się:
    4) wspólnika jednoosobowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz
    wspólników spółki jawnej, komandytowej lub partnerskiej.

    Hmmmm, to jest dobre pytanie. Zastanowie sie nad nim przez weekend i troche
    poszperam. Upieram sie jednak przy swojej pierwszej mysli, chociaz
    oczywiscie moge zmienic zdanie. Zobaczymy.
    JG

  • 5. Data: 2004-04-02 19:35:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    troche
    > poszperam. Upieram sie jednak przy swojej pierwszej mysli, chociaz
    > oczywiscie moge zmienic zdanie. Zobaczymy.

    Pewnie zmienisz.
    Ten zapis jest od niedawna.
    Nie pamiętam od której nowelizacji,
    ale chyba nie dłużej niż rok.