eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › URZĄD SKARBOWY ściągnął grzywny nałożone przez Sejmową komisję z prywatnego konta bankowego prezydent Warszawy Gronkiewicz-Waltz (PO)

  • 11. Data: 2017-09-21 17:24:08
    Temat: Re: URZĄD SKARBOWY ściągnął grzywny nałożone przez Sejmową komisję z prywatnego konta bankowego prezydent Warszawy Gronkiewicz-Waltz (PO)
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A w KRK figuruje wezwanie świadka na przesłuchanie organu, czy osoby?

    -----

  • 12. Data: 2017-09-21 17:34:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-21 o 17:22, Shrek pisze:

    > No powinni, ale nie po to odzyskiwali sądy, żeby im ktoś mówił co mają
    > robić.

    Wzywali obywatelkę HGW a nie urząd prezydenta miasta więc karę
    przywalili obywatelce HGW a nie urzędowi.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2017-09-21 17:40:50
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Wzywali obywatelkę HGW a nie urząd prezydenta miasta więc karę
    > przywalili obywatelce HGW a nie urzędowi.
    >
    > Pozdrawiam

    Czy HGW/komisja opublikowała _dokładną_ treść (czterech) wezwań?

    --
    A. Filip

  • 14. Data: 2017-09-21 17:45:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-09-17 o 08:34, A. Filip pisze:

    > Długo to ściągnięcie będzie się tułać po sądach?
    > [ Zakładam że HGW to zaskarży _na koszt urzędu miasta_ (podatników) ]

    Skoro ściągnął, to było prawomocne. Zatem po żadnych sądach nie będzie
    się tułać.

  • 15. Data: 2017-09-21 17:46:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.09.2017 o 17:34, RadoslawF pisze:

    > Wzywali obywatelkę HGW a nie urząd prezydenta miasta więc karę
    > przywalili obywatelce HGW a nie urzędowi.

    No właśnie ponoć nie (i jestem w stanie w to uwierzyć, że oni tak cztery
    razy zrobili). Odnosiłem się do tego, co zacytowałem. Wezwania nie
    widzialem, więc nie wiem co tam było napisane.

    Shrek

  • 16. Data: 2017-09-21 17:57:51
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Skoro ściągnął, to było prawomocne. Zatem po żadnych sądach nie będzie
    > się tułać.

    "Obywatelka prezydent Warsiawy" się z tobą nie zgadza [1].
    Nie sądzę by HGW _za nie swoje pieniądze_ poprzestała na tym że
    prokuratura odrzuci jej wniosek. Zaskarży decyzję prokuratury do sądu o
    potem ja obstawiam sprawę karną nie z powództwa prokuratury.

    Wniosek do prokuratury będzie prawie na pewno bo to co najmniej tania
    polityczna szopka. Kolejne dwa kroki ja _obstawiam_ że będą.

    [1] http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,gronkiew
    icz-waltz-o-zajeciu-pieniedzy-br-to-akcja-polityczna
    -i-bezprawie,241600.html

    --
    A. Filip

  • 17. Data: 2017-09-21 18:18:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >Skoro ściągnął, to było prawomocne. Zatem po żadnych sądach nie
    >będzie
    >się tułać.

    Tzn US uwazal za prawomocne.
    Bo sadzac po czasie, to nie bylo orzeczenie sadu, tylko decyzja
    administracyjna komisji ... i sie otwiera cala masa niepewnosci :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-09-21 20:58:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-09-17 o 17:57, A. Filip pisze:

    > "Obywatelka prezydent Warsiawy" się z tobą nie zgadza [1].

    Ponieważ nie ma ustawowego obowiązku zgadzania sie ze mną, to dopuszczam
    taką możliwość.

    > Nie sądzę by HGW _za nie swoje pieniądze_ poprzestała na tym że
    > prokuratura odrzuci jej wniosek. Zaskarży decyzję prokuratury do sądu o
    > potem ja obstawiam sprawę karną nie z powództwa prokuratury.

    Obywatelka, jak się z nałożeniem grzywny nie zgadzała, to mogła się
    odwoływać, zanim się uprawomocnił tytuł. Teraz, to musiałaby zacząć od
    wyakzania, ze w odpowiednim czasie uczynić tego nie ze swojej winy nie
    mogła. Tyle, że w owym czasie udawała, że komicja nie istnieje.

    Nie chce mi się śledzić przepisów, ale nie podejrzewam, by organem
    drugiej instancji dla komisji reprywatyzacyjnej był Prokurator, wobec
    czego wysyłanie do niego "petycji" w tej sprawie ma porównywalną moc
    sprawczą do wygłoszenia tego w Dzienniku Telewizyjnym.

    Nie prokuratorowi oceniać, czy nałożenie grzywny było zasadne. Równie
    dobrze mogłaby to tu do nas wysłać i mogli byśmy zespołowo to badać. Tym
    ie mniej bez względu na nasze stanowisko, to nic nie zmieni, bonie
    jesteśmy organem władnym to zmienić.

    > Wniosek do prokuratury będzie prawie na pewno bo to co najmniej tania
    > polityczna szopka. Kolejne dwa kroki ja _obstawiam_ że będą.

    Wniosek złożyć może, bo każdemu wolno. Ciekawe co w nim napisze.

    Ma prawo do takiego zdania, natomiast moim zdaniem wnoszenie
    zawiadomienia jest błędną drogą. Nawet błędna decyzja, gdy się
    uprawomocni jest problemem.

  • 19. Data: 2017-09-21 21:01:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-09-17 o 18:18, J.F. pisze:

    > Tzn US uwazal za prawomocne.
    > Bo sadzac po czasie, to nie bylo orzeczenie sadu, tylko decyzja
    > administracyjna komisji ... i sie otwiera cala masa niepewnosci :-)

    Nie neguję, że były tam po trasie nieprawidłowości, bo nie chce mi się
    tego badać. Ale w takim wypadku należało się odwoływać, a nie udawać, że
    komisji nie ma. Bo to,że Pani Prezydent uważa, ze ona działa
    nielegalnie, to już jej prywatne stanowisko.

  • 20. Data: 2017-09-21 21:05:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-09-17 o 17:22, Shrek pisze:

    > No powinni, ale nie po to odzyskiwali sądy, żeby im ktoś mówił co mają
    > robić.

    Panowie! Pomyślcie. Można na świadka wezwać Urząd? Oni wzywali osobę
    fizyczną. Osoba ta powinna się stawić, albo usprawiedliwić
    niestawiennictwo. Jeśli uważała to za bezprawne, to odwołać się od
    decyzji nakładającej grzywnę. Udawanie, że nie ma komisji skończyło się
    egzekucją. I postrzegam to nie jako karę za niestawiennictwo, tylko butę
    i brak szacunku dla prawa.