  • 11. Data: 2023-06-30 21:42:03
    Temat: Re: Tydzień w reżimie odcinek 120
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Kviat napisał(a):

    > No to się wyjaśniło... to dlatego twój ukochany pis robi wszystko, żeby
    > RU znowu nas polubiło?
    > Trzeba być lotnym jak alojzy, aby nie widzieć, że pislamiści (i
    > konfederaści) robią wszystko, żeby znowu RU nas pokochało, lub szukać
    > głupszych od siebie. Co w tym kraju nie jest zbyt trudne patrząc po tym,
    > ilu zwolenników ma nadal pis (i konfederosja).

    Ale jak robią? Ciągle wysyłając UA broń?
    Toż wojenka jest głównie w interesie twoich fumfli, dostaną więcej siły roboczej.

    > Bardzo cię boli, że RU nas nie kocha?
    > Bo widzisz, mi raczej nie zależy żeby być (znowu) z nimi w związku
    > miłosnym. A wręcz przeciwnie.

    W interesie PL są raczej dobre relacje ze wszystkimi, zaś w interesie
    twoich fumli jest polaryzacja, wtedy twoi fumfle robią za pośredników
    przy okazji sporo się nachapią.

    aina-polska-umowa-w-sprawie-wzajemnej-wspolpracy-w-d
    ziedzinie-18806214
    > Choćbym nie wiem jak się starał, to w temacie ładowania w chu nigdy nie
    > dorównam zwolennikom pisu (i konfederosji).
    > Konkurowanie z profesjonalistami jest bardzo trudne.
    > No i?
    > Niezobowiązująca umowa? Mydlenie oczu takim jak ty.
    > https://demagog.org.pl/fake_news/polska-bezplatnie-p
    rzekazuje-ukrainie-wszystkie-zasoby-falsz/

    Przecież masz txt. ustawy. W ustawie nie ma "wszystkie zasoby".
    Więc zaprzeczanie przez jakiś śmieciowy portal jest bez sensu.

    I USA i UK i UE: https://academic.oup.com/jla/article/2/2/417/910589

  • 12. Data: 2023-06-30 21:45:04
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 30.06.2023 o 17:27, J.F pisze:

    > W sobote rano nie slucham,

    > Hm, jest tam i rozmowa z HGW, i Kierwinski o komisji weryfikacyjnej,
    > wiec tak powiedziałbym - obiektywnie i obustronnie.

    Jasne... skoro w tvpis można zobaczyć kogoś z opozycji, nawet z lewicy,
    to oczywiście też powiedziałbyś, że jest obiektywnie i obustronnie?

    Ręce opadają.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 13. Data: 2023-07-01 00:34:38
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 30.06.2023 o 21:42, alojzy nieborak pisze:

    > W interesie PL są raczej dobre relacje ze wszystkimi,

    No jasne. Bo przecież mamy skąd brać dobre przykłady jak się robi dobre
    relacje ze wszystkimi.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pius_XII
    https://ciekawostkihistoryczne.pl/2022/05/07/jak-wat
    ykan-pomagal-nazistom/
    https://www.newsweek.pl/historia/jak-watykan-pomagal
    -zbrodniarzom-iii-rzeszy-w-ucieczkach/vyhwb7j
    https://www.wprost.pl/wojna-na-ukrainie/11131708/kur
    iozalne-slowa-papieza-o-wojnie-putin-wie-ze-jestem-d
    o-dyspozycji-to-wyksztalcony-czlowiek.html

    Spuentuję to w ten sposób:
    https://dzieje.pl/aktualnosci/75-rocznica-slynnego-w
    ystapienia-w-churchilla-w-izbie-gmin

    "Gdy w 1938 r. premier Neville Chamberlain złożył podpis na porozumieniu
    z Monachium, oddającym III Rzeszy czeskie Sudety, Churchill orzekł:
    ,,Nasz rząd miał do wyboru hańbę lub wojnę. Wybrał hańbę, ale wojny nie
    uniknie"."

    Historia pokazuje, że nie ze wszystkimi warto utrzymywać dobre relacje,
    bo smród po takich relacjach będzie się ciągnął za takim państwem przez
    lata.
    I w interesie PL jest z niektórymi nie mieć żadnych relacji.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 14. Data: 2023-07-01 09:06:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 1 Jul 2023 00:34:38 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    > lata.
    > I w interesie PL jest z niektórymi nie mieć żadnych relacji.

    No i "dobre relacje" w 1939 musialyby polegac na oddaniu Hitlerowi co
    niemiecke, a Stalinowi co rosyjskie.
    A wojny pewnie i tak bysmy nie unikneli, bo zaraz by zażądali wiecej

    J.

  • 15. Data: 2023-07-02 15:23:07
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    https://youtu.be/HSGl7_TCqsw?t=1128

  • 16. Data: 2023-07-02 15:30:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.07.2023 o 09:06, J.F pisze:

    > No i "dobre relacje" w 1939 musialyby polegac na oddaniu Hitlerowi co
    > niemiecke, a Stalinowi co rosyjskie.
    > A wojny pewnie i tak bysmy nie unikneli, bo zaraz by zażądali wiecej
    Wydaje mi się, że tę lekcję wszyscy odrobili i dzięki temu Ukraina walczy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 17. Data: 2023-07-02 16:20:03
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > No i "dobre relacje" w 1939 musialyby polegac na oddaniu Hitlerowi co
    > niemiecke, a Stalinowi co rosyjskie.
    > A wojny pewnie i tak bysmy nie unikneli, bo zaraz by zażądali wiecej

    Popatrz na mapę z 1000 r i porównaj do roku powiedzmy 1650.
    Przez xxx lat niemcy spychali PL na wschód i PL spychała ruska na wschód.

    W jakim kierunku przesuwały się granice PL? Na wschód czy na zachód?
    Kto przejmował czyje ziemie? Ślepy jesteś?

  • 18. Data: 2023-07-03 12:37:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 2 Jul 2023 15:30:13 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Wydaje mi się, że tę lekcję wszyscy odrobili i dzięki temu Ukraina walczy.

    Tak jakoś się wydaje, ale był rok 2014 ...
    poza tym wyborca może nie znac historii, albo ją ignorować.

    J.

  • 19. Data: 2023-07-03 13:45:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 2 Jul 2023 07:20:03 -0700 (PDT), alojzy nieborak wrote:

    > Popatrz na mapę z 1000 r i porównaj do roku powiedzmy 1650.
    > Przez xxx lat niemcy spychali PL na wschód i PL spychała ruska na wschód.

    Rozszerzalismy sie na wschód niewątpliwie.
    Czy "spychalismy ruska" ... tam w pewnym okresie Mongołowie rządzili.

    Czy Niemcy nas spychali ... do rozbiorów tak sobie.
    Zreszta historia Europy jest historią wojen, wszyscy sie spychali.

    My jakos nie dalismy rady zepchnąc kawałka Pomorza, ani Prus :-)

    > W jakim kierunku przesuwały się granice PL? Na wschód czy na zachód?
    > Kto przejmował czyje ziemie? Ślepy jesteś?

    no ale nastąpił rok 1918, 1919, 1920 - widac zajęlismy za dużo,
    i potem nas spychali. Mozna by rzecz - z powrotem, bo czemu mapa z
    1650 - wez mape z 1850 :-)

    Gdzies w międzyczasie gospodarka radziecka sie okazał lepsza od
    sanacyjnej ...

    J.

  • 20. Data: 2023-07-03 14:28:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Jun 2023 12:42:03 -0700 (PDT), alojzy nieborak wrote:

    > Ale jak robią? Ciągle wysyłając UA broń?
    > Toż wojenka jest głównie w interesie twoich fumfli, dostaną więcej siły roboczej.

    Kazda ta bron zadaje Rosjanom straty.
    Wiec to dla nas bardzo dobrze wydane pieniądze.

    A przy okazji umacnia się/spada ryzyko w Gruzji, Kazachstanie, itp -
    kolejne zalety.

    > W interesie PL są raczej dobre relacje ze wszystkimi, zaś w interesie
    > twoich fumli jest polaryzacja, wtedy twoi fumfle robią za pośredników
    > przy okazji sporo się nachapią.

    No i widzisz - Tusk był raczej w dobrych stosunkach, co nawet
    chwaliłem, ale jak sie skonczyło?

    Przez swoją nienawisc do Rosjan PiS akurat dobrze trafił w czas.
    Kolejny raz mu wyszło ... przypadek, czy po prostu prorok?

    Ale trzeba tez przyznac, ze miał sporo racji, mowiąc, że nie nalezy
    krytycznych gałęzi gospodarki prywatyzować.

    Co prawda widać, jak nas obywateli potem Obajtek doi :-(

    Telewizja to krytyczna? Sprywatyzować, zmniejszyc, rozbudować?

    J.