  • 1. Data: 2003-05-21 06:59:35
    Temat: Trybunał konstytucyjny
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    Kto może postawić osobe publiczną przed Trybunałem Konstytucyjnym? czy może
    taki wniosek złożyć grupa obywateli? czy Trybunał Konstytucyjny jest
    właściwą instytucją do rozpatrywania sprawo dzialanie osoby publicznej na
    szkode państwa? Proszę o wskazówki w tej kwestii

    Jakub

  • 2. Data: 2003-05-21 07:32:14
    Temat: Re: Trybunał konstytucyjny
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Kto może postawić osobe publiczną przed Trybunałem Konstytucyjnym? czy
    może

    Trybunal Konstytucyjny jak sama nazwa wskazuje, zajmuje sie tylko
    stwierdzaniem zgodnosci/niezgodnosci ustaw/uchwal z konstytucja.

  • 3. Data: 2003-05-21 07:37:26
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Trybunal Konstytucyjny jak sama nazwa wskazuje, zajmuje sie tylko
    > stwierdzaniem zgodnosci/niezgodnosci ustaw/uchwal z konstytucja.

    W takim razie kto rozstrzyga sprawy o działanie na szkodę państwa?

  • 4. Data: 2003-05-21 08:28:37
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > W takim razie kto rozstrzyga sprawy o działanie na szkodę państwa?

    Sad przeciez ... nie ma do tego specjalnych instytucji. Popatrz chocby
    na sprawe FOZZ ... w ostatecznosci Sejm moze powolac komisje sledcza
    ;-))))))

  • 5. Data: 2003-05-21 09:36:50
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > W takim razie kto rozstrzyga sprawy o działanie na szkodę państwa?

    Kogo dzialanie? Jezeli obywatela "zwyklego" to sad powszechny.

    Jezeli chodzi Ci o "politykow" - ministrow, poslow, prezydenta itp
    to wlasciwy jest Trybunal Stanu i pewnie z tym organem pomylil Ci sie TK.

    Konrad