  • 1. Data: 2023-10-14 01:41:25
    Temat: "Starannie nakierowana" kampania frekwencyjna nie narusza ciszy wyborczej AFAIK :-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kiedyś kampanie frekwencyjne były nakierowanie na młodych, w tych
    wyborach wygląda że szlagierem będą kobiety :-)

    P.S. Szczególnie na grupie prawo _wypada_ chwilowo "starannie dobierać
    słowa" bo w sobotę trwa już cisza wyborcza.

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2023-10-14 09:53:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 14 października 2023 o 01:42:06 UTC+2 A. Filip napisał(a):

    > P.S. Szczególnie na grupie prawo _wypada_ chwilowo "starannie dobierać
    > słowa" bo w sobotę trwa już cisza wyborcza.

    Ciekawostka, wydawało mi się, że nie obowiązuje
    w necie, bo rozsądni ludzie wiedzieli, że to nie do wyegzekwowania,
    a tu piszą, że teraz w necie też.
    Ciekawe czy dadzą pół miliona mandatu
    zagranicznej gazecie czy telewizji za publikację dziś sondażu...

  • 3. Data: 2023-10-14 10:13:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > publikację dziś sondażu...

    A są już kryptonimy partii?

    Robert

  • 4. Data: 2023-10-14 13:45:40
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> pisze:

> [...]
    > a tu piszą, że teraz w necie też.
    > Ciekawe czy dadzą pół miliona mandatu
    > zagranicznej gazecie czy telewizji za publikację dziś sondażu...

    W przełożeniu na polityczną praktykę to "znaczące+ ograniczenie" bo jak
    sama piszesz jakoś obejść się da i ludzie obchodzą. Tyle że jakoś nie
    widzę (bardzo) masowego pędu do obchodzenia "wprost". Dla mnie cisza
    wyborcza bardzo dużego sensu nie ma, jej główny sens to karanie za
    "wrzuty" przed którym druga strona nie ma już czasu się wybronić do
    wyborów. Zresztą zawsze warto porównywać do innych krajów [A][B].

    [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Cisza_wyborcza
    > W prawodawstwie wielu krajów cisza wyborcza nie występuje (m.in. w
    > Niemczech, ponadto w Stanach Zjednoczonych od roku 1992, w którym to
    > Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych orzekł, że cisza wyborcza jest
    > niezgodna z konstytucją, a zakazane może być tylko wieszanie plakatów,
    > czy inna forma agitacji, lecz tylko w obrębie komisji wyborczych).

    [B] https://en.wikipedia.org/wiki/Election_silence#Usage
    _and_practice

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2023-10-14 14:31:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.10.2023 o 13:45, A. Filip pisze:

    > W przełożeniu na polityczną praktykę to "znaczące+ ograniczenie" bo jak
    > sama piszesz jakoś obejść się da i ludzie obchodzą. Tyle że jakoś nie
    > widzę (bardzo) masowego pędu do obchodzenia "wprost".
    Sądzisz że dziś nie będzie winy tuska w telewizji rezimowej?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2023-10-14 15:52:42
    Temat: Re: Sens/skuteczność ciszy wyborczej
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Sądzisz że dziś nie będzie winy tuska w telewizji rezimowej?

    Czy lecisz wariantem klasyki gatunku "Czy twój ojciec wie że jesteś
    homoseksualistą?", Czy ty prowadzisz kampanie wyborczą? Albo napisz
    czym "mogli złamać" ciszę wyborczą albo lepiej udawaj że przestrzegasz
    ciszy wyborczej *na grupie PRAWO*.

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2023-10-14 19:27:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.10.2023 o 15:52, A. Filip pisze:

    > Czy lecisz wariantem klasyki gatunku "Czy twój ojciec wie że jesteś
    > homoseksualistą?", Czy ty prowadzisz kampanie wyborczą?

    A czemu to że tvpis ma pierdolca na punkcie tuska miałoby oznaczać że to
    ja prowadzę kampanię wyborczą?

    > Albo napisz
    > czym "mogli złamać" ciszę wyborczą

    Za pięć minut możesz sprawdzić - uprzedzając ja nie zamierzam.

    > albo lepiej udawaj że przestrzegasz
    > ciszy wyborczej *na grupie PRAWO*.

    LOL. A niby do głosowania konkretnie na kogo namawiam?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2023-10-15 01:28:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-14, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

> [...]
    > a tu piszą, że teraz w necie też.
    > Ciekawe czy dadzą pół miliona mandatu
    > zagranicznej gazecie czy telewizji za publikację dziś sondażu...

    No właśnie m.in. na zagranicznych serwerach nie obowiązuje :) Natomiast
    jak to jest z usenet'em to sam jestem ciekaw, bo przecież nie muszę mieć
    wiedzy jak wiadomości się propagują, a jeszcze nie mam na to żadnego
    wpływu.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2023-10-15 01:31:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-14, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Za pięć minut możesz sprawdzić - uprzedzając ja nie zamierzam.

    > LOL. A niby do głosowania konkretnie na kogo namawiam?

    Możesz namawiać, nie możesz agitować :)

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2023-10-15 07:18:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Możesz namawiać, nie możesz agitować :)

    To za kim konkretnie agituję wedle filipka?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!