  • 21. Data: 2023-10-15 10:45:00
    Temat: Re: Sens/skuteczność ciszy wyborczej
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W przypadku referendum jest inaczej. PKW podaje, że zachęcanie lub
    > zniechęcanie do udziału w nim stanowiłoby już element kampanii
    > referendalnej. Frekwencja w tym przypadku ma bowiem decydujące znaczenie
    > dla jego wyniku."

    No ale informacja o tym że jak nie chcesz być liczony do frekwencji to
    żeby to zgłaszać od razu już nie:P Więc przypominam.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2023-10-15 16:03:05
    Temat: Re: "Starannie nakierowana" kampania frekwencyjna nie narusza ciszy wyborczej AFAIK :-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Myślę, że przede wszystkim przesadzasz w ocenie co jest tu czynem
    > zabronionym a co nie. Agitacja to namawianie kogoś, działanie w takim
    > celu, aby ktoś zagłosował na określone ugrupowanie. Zwykła rozmowa, czy
    > samo przytaczanie pewnych faktów nie jest normalnie agitacją.

    Prawdopodobnie możesz mieć rację w kwestii wyroku skazującego przy
    przyzwoicie profesjonalnej obronie. Prawdopodobnie ja mam rację w
    kwestii unikania upierdliwego "ciągania po sądach" co bywa karą samą
    w sobie.

    Przez ile lat Doda się woziła aż do Sztrasburga? Jej się chciało.

    --
    A. Filip

  • 23. Data: 2023-10-15 19:17:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 15 października 2023 o 10:28:18 UTC+2 Marcin Debowski napisał(a):

    > Z referendu jest ponoć odrobinę inaczej..
    > https://www.rp.pl/prawo-dla-ciebie/art39254101-klopo
    tliwa-cisza-wyborcza-takze-w-kampanii-referendalnej

    > "Jak przypomina Państwowa Komisja Wyborcza, zachęcanie lub zniechęcanie
    > do udziału w wyborach nie stanowi agitacji wyborczej, a takie działania
    > mogą być prowadzone po zakończeniu kampanii przez podmioty
    > nieuczestniczące w wyborach (nie mogą tego robić komitety i partie).
    > Oczywiście pod warunkiem, że taka aktywność nie będzie nosiła znamion
    > agitacji.
    >
    > W przypadku referendum jest inaczej. PKW podaje, że zachęcanie lub
    > zniechęcanie do udziału w nim stanowiłoby już element kampanii
    > referendalnej. Frekwencja w tym przypadku ma bowiem decydujące znaczenie
> [...]

    Ciekawe jest też to, że na referendum jest
    osobna kampania - z zapewne osobną kasą.
    Na niektórych plakatach (dla wyjaśnienia - z mordami
    i nazwiskami) widziałem napis circa about
    "sfinansowane z funduszu kampanii referendalnej".
    Ale na niewielu, widać na referendum o wiele mniejsza kasa.
    A jutro wielkie sprzątanie trytytek.