eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Starannie nakierowana" kampania frekwencyjna nie narusza ciszy wyborczej AFAIK :-) › Re: Sens/skuteczność ciszy wyborczej [Was: "Starannie nakierowana" kampania frekwencyjna nie narusza ciszy wyborczej AFAIK :-)]
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sens/skuteczność ciszy wyborczej [Was: "Starannie nakierowana"
    kampania frekwencyjna nie narusza ciszy wyborczej AFAIK :-)]
    Date: Sat, 14 Oct 2023 13:45:40 +0200

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> pisze:

    > Ciekawostka, wydawało mi się, że nie obowiązuje
    > w necie, bo rozsądni ludzie wiedzieli, że to nie do wyegzekwowania,
    > a tu piszą, że teraz w necie też.
    > Ciekawe czy dadzą pół miliona mandatu
    > zagranicznej gazecie czy telewizji za publikację dziś sondażu...

    W przełożeniu na polityczną praktykę to "znaczące+ ograniczenie" bo jak
    sama piszesz jakoś obejść się da i ludzie obchodzą. Tyle że jakoś nie
    widzę (bardzo) masowego pędu do obchodzenia "wprost". Dla mnie cisza
    wyborcza bardzo dużego sensu nie ma, jej główny sens to karanie za
    "wrzuty" przed którym druga strona nie ma już czasu się wybronić do
    wyborów. Zresztą zawsze warto porównywać do innych krajów [A][B].

    [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Cisza_wyborcza
    > W prawodawstwie wielu krajów cisza wyborcza nie występuje (m.in. w
    > Niemczech, ponadto w Stanach Zjednoczonych od roku 1992, w którym to
    > Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych orzekł, że cisza wyborcza jest
    > niezgodna z konstytucją, a zakazane może być tylko wieszanie plakatów,
    > czy inna forma agitacji, lecz tylko w obrębie komisji wyborczych).

    [B] https://en.wikipedia.org/wiki/Election_silence#Usage
    _and_practice

    --
    A. Filip