  • 11. Data: 2023-10-15 07:20:50
    Temat: Re: "Starannie nakierowana" kampania frekwencyjna nie narusza ciszy wyborczej AFAIK :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No właśnie m.in. na zagranicznych serwerach nie obowiązuje :) Natomiast
    > jak to jest z usenet'em to sam jestem ciekaw, bo przecież nie muszę mieć
    > wiedzy jak wiadomości się propagują, a jeszcze nie mam na to żadnego
    > wpływu.

    Chmurka stoi za granicą:P Dodatkowo trzeba się logować, więc chyba nie
    jest nawet "forum" publicznym.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-10-15 07:41:21
    Temat: Re: Sens/skuteczność ciszy wyborczej
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-15, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To za kim konkretnie agituję wedle filipka?

    Pojęcia nie mam, ale już tak dawno nie wspomniał nic o Polańskim, że
    duma z tego faktu przyćmiewa mi wszystkie drobne, ewentualne
    niedociągnięcia.

    Tak mi się skojarzyło:
    https://pbs.twimg.com/media/F7rIuYEXcAETnjx?format=j
    pg

    Nie wiem jednakże czy aby nie agituję.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2023-10-15 08:02:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Przy okazji - oglądał ktoś te wiadomości - rzeczywiście udało im się ani
    razu nie powiedzieć o tusku i opozycji?

    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-10-15 08:55:00
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

> [...]
    > jak to jest z usenet'em to sam jestem ciekaw, bo przecież nie muszę mieć
    > wiedzy jak wiadomości się propagują, a jeszcze nie mam na to żadnego

    Obecnie kwestia najczęściej sprowadza się do: Czy nadawca/serwer nadawcy
    są pod (bezpośrednią) jurysdykcją RP3 albo takie interesy w Polsce że
    raczej+ (kiedyś) się pod nią znajdą?

    Wiec jak "ty" chcesz łamać ciszę wyborczą na usenecie to się maskuj.
    Nie jest bardzo trudne ale wypadałoby pedantycznie dbać o "detale".

    Jaki bat taka jurysdykcja.

    --
    A. Filip

  • 15. Data: 2023-10-15 09:08:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.10.2023 o 08:55, A. Filip pisze:

    > Wiec jak "ty" chcesz łamać ciszę wyborczą na usenecie to się maskuj.
    > Nie jest bardzo trudne ale wypadałoby pedantycznie dbać o "detale".

    Przecież on nie agituje a i w sumie to akurat jemu to mogą naskoczyć.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2023-10-15 10:00:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 15 października 2023 o 01:31:23 UTC+2 Marcin Debowski napisał(a):

    > Możesz namawiać, nie możesz agitować :)

    Możesz namawiać (lub zniechęcać) do głosowania w wyborach
    parlamentarnych.
    Nie wolno namawiać (lub zniechęcać) do głosowania
    na konkretnego kandydata czy komitet.
    Oraz publikować wyników sondaży.
    Oraz namawiać lub zniechęcać do udziału w referendum.
    To z wczorajszej panoramy.
    Ale było też o tym, że zabronione są zgromadzenia,
    a przynajmniej ich zwoływanie.
    Prawda li to?

  • 17. Data: 2023-10-15 10:03:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 15 października 2023 o 08:02:12 UTC+2 Shrek napisał(a):

    > Przy okazji - oglądał ktoś te wiadomości - rzeczywiście udało im się ani
    > razu nie powiedzieć o tusku i opozycji?
    > Shrek

    Ja wczoraj przypadkowo widziałem "panoramę",
    ale nie całą, więc pewności nie mam, że nie było.
    Na "wiadomości" się jednak nie odważyłem ;>

  • 18. Data: 2023-10-15 10:07:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > na konkretnego kandydata czy komitet.
    > Oraz publikować wyników sondaży.
    > Oraz namawiać lub zniechęcać do udziału w referendum.

    Tego ostatniego nie wiedziałem...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2023-10-15 10:24:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-15, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Wiec jak "ty" chcesz łamać ciszę wyborczą na usenecie to się maskuj.
    > Nie jest bardzo trudne ale wypadałoby pedantycznie dbać o "detale".

    Myślę, że przede wszystkim przesadzasz w ocenie co jest tu czynem
    zabronionym a co nie. Agitacja to namawianie kogoś, działanie w takim
    celu, aby ktoś zagłosował na określone ugrupowanie. Zwykła rozmowa, czy
    samo przytaczanie pewnych faktów nie jest normalnie agitacją.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2023-10-15 10:28:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-15, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Tego ostatniego nie wiedziałem...

    Z referendu jest ponoć odrobinę inaczej..
    https://www.rp.pl/prawo-dla-ciebie/art39254101-klopo
    tliwa-cisza-wyborcza-takze-w-kampanii-referendalnej

    "Jak przypomina Państwowa Komisja Wyborcza, zachęcanie lub zniechęcanie
    do udziału w wyborach nie stanowi agitacji wyborczej, a takie działania
    mogą być prowadzone po zakończeniu kampanii przez podmioty
    nieuczestniczące w wyborach (nie mogą tego robić komitety i partie).
    Oczywiście pod warunkiem, że taka aktywność nie będzie nosiła znamion
    agitacji.

    W przypadku referendum jest inaczej. PKW podaje, że zachęcanie lub
    zniechęcanie do udziału w nim stanowiłoby już element kampanii
    referendalnej. Frekwencja w tym przypadku ma bowiem decydujące znaczenie
    dla jego wyniku."

    --
    Marcin