  • 1. Data: 2011-05-18 18:52:18
    Temat: Sprzedalem auto - kupujacy po czasie chce przepisac umowe - czy to legalne?
    Od: Mario <m...@g...pl>

    Witam

    Sprzedalem samochod prawie 2 tygodnie temu. Zglosilem to do
    ubezpieczalni i do wydzialu komunikacji. Dzis wydzwania do mnie rodzina
    wlasciciela (mlody chlopak) z prosba o "przepisanie" umowy na nich,
    poniewaz wlasciciel stracil prawko za jazde na podwojnym gazie...

    Generalnie malo mnie to obchodzi ale nie widze powodu zeby ludziom zycie
    utrudniac... ALE... wydzial komunikacji ma ksero umowy, ubezpieczyciel
    tez... nie wyobrazam sobie przedarcia sterej i napisania nowej z tego
    powodu... Rodzina wlasciciela prosi o aneks...

    I TU PYTANIE: czy aneks do umowy ktory zmienia dane kupujacego jest
    zgodny z prawem?

    proponowalem im zeby miedzy soba sporzadzili umowe darowizny albo
    kupna-sprzedazy ale zal im placic podatki.... eh...

    pozdrawiam!

  • 2. Data: 2011-05-18 18:53:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-18, Mario <m...@g...pl> wrote:

    [...]

    > proponowalem im zeby miedzy soba sporzadzili umowe darowizny albo
    > kupna-sprzedazy ale zal im placic podatki.... eh...

    Przecież od prawidłowo wykonanej darowizny w grupie I-szej nie ma podatku...

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2011-05-18 18:57:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (mlody chlopak) z prosba o "przepisanie" umowy na nich, poniewaz
    > wlasciciel stracil prawko za jazde na podwojnym gazie...

    A co to ma do rzeczy?
    Przeciez to formalnie i pozornie wolny kraj i mozna miec nawet cala flote
    TIRow nie widzac nigdy prawa jazdy na oczy.
    No chyba, ze na skladki OC ma to wplyw jakis...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-05-18 19:37:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-18, SDD <s...@t...pl> wrote:

    [...]

    > No chyba, ze na skladki OC ma to wplyw jakis...

    wg różnych kalkulatorów, i owszem - ma.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2011-05-18 20:09:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > On 2011-05-18, SDD <s...@t...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > wg różnych kalkulatorów, i owszem - ma.

    A jak właściciel nie ma w ogóle prawa jazdy?

  • 6. Data: 2011-05-18 20:10:23
    Od: Mario <m...@g...pl>

    > A co to ma do rzeczy?
    > Przeciez to formalnie i pozornie wolny kraj i mozna miec nawet cala flote
    > TIRow nie widzac nigdy prawa jazdy na oczy.
    > No chyba, ze na skladki OC ma to wplyw jakis...

    nie wiem jaki to ma wplyw, moze nie chca pozwolic mu prowadzic mimo
    zakazu... kto tam wie... napisalem to dlatego, ze tez uwazam, ze
    sytuacja jest przekombinowana...

    ale wracajac do pytania: czy aneks zmieniajacy tak istotny fragment tej
    umowy jest dopuszczalny?

    pzdr

  • 7. Data: 2011-05-18 20:10:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > proponowalem im zeby miedzy soba sporzadzili umowe darowizny albo
    > kupna-sprzedazy ale zal im placic podatki.... eh...

    Odradzam, jeśli już nadałeś bieg prawny dokumentom.

  • 8. Data: 2011-05-18 20:13:08
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Mario

> [...]
    >
    > proponowalem im zeby miedzy soba sporzadzili umowe darowizny albo
    > kupna-sprzedazy ale zal im placic podatki.... eh...

    Może auto było prezentem, ale im się odwidziało i chcą mu je zabrać, a
    ten się nie zgadza? ;)

  • 9. Data: 2011-05-18 20:48:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/18/2011 1:52 PM, Mario wrote:
> [...]
    >
    > proponowalem im zeby miedzy soba sporzadzili umowe darowizny albo
    > kupna-sprzedazy ale zal im placic podatki.... eh...

    nie pchałbym się.
    Skad wiesz co się z tym samochodem przez ten czas działo?
    Za chwilę się okaże, że obie umowy gdzieś wypłynął a ty będziesz siedział.
    Samochód sprzedałeś nie jest już twój, wiec nie za bardzo jest do czego
    aneks sporządzać.
    Ankes to sobie można zrobić to umowy, która ma jakiś czas trwania, a nie
    do czegoś co nie ma czasu trwania, a po prostu zmienia stan posiadania.

  • 10. Data: 2011-05-18 20:55:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > ale wracajac do pytania: czy aneks zmieniajacy tak istotny fragment tej
    > umowy jest dopuszczalny?

    Trudno to nazwac aneksem, bo zmienilaby sie strona umowy,

    Pozdrawiam
    SDD