  • 1. Data: 2011-05-18 12:26:39
    Temat: Komis a rekojmia
    Od: K_D_K <n...@i...com>

    zakupilem rowerek dla dziecka w komisie. Okazalo sie ze rowerek ma
    uszkodzone lozyszko. Czy moge zwrocic to do komisu i czy ten ma
    obowiazek oddac mi kase?

  • 2. Data: 2011-05-18 14:17:44
    Temat: Re: Komis a rekojmia
    Od: <s...@a...pl>

    > zakupilem rowerek dla dziecka w komisie. Okazalo sie ze rowerek ma
    > uszkodzone lozyszko. Czy moge zwrocic to do komisu

    Tak. Ale sprzedawca nie ma obowiązku go przyjąć.

    > i czy ten ma obowiazek oddac mi kase?

    Nie. Ale może.

    Sądząc po tytule, chcesz skrzystać z rekojmi. Prowadzisz wypożyczanię
    rowerów dla dzieci? Pytam z ciekawości, jak zarabiasz na tych rowerach. Jak
    kupiłeś dla swojego dziecka do zabawy to jakośpodstaw do skorzystania z
    rękojmi nie widzę. Jesteś wówczas konsumentem, a wówczas porstawąreklamacji
    może byćinna ustawa i niezgodność towaru z umową (jeśli o łożysku nic nie
    wiedziałeś i nie mogłeś się dowiedzieć (sparwdzić) w chwili zakupu).

  • 3. Data: 2011-05-18 17:32:51
    Od: K_D_K <n...@i...com>

    W dniu 2011-05-18 16:17, s...@a...pl pisze:

> [...]
    > może byćinna ustawa i niezgodność towaru z umową (jeśli o łożysku nic nie
    > wiedziałeś i nie mogłeś się dowiedzieć (sparwdzić) w chwili zakupu).

    rekojmia czy nie, chodzi o to czy jak zakupie cos w komisie z art dla
    dzieci (w tym wypadku rowerek) to jak sie zepsuje cos, albo np okaze sie
    ze cos jest nie tak to czy komisant ma obowiazek zwrocic mi pieniadze?

  • 4. Data: 2011-05-18 19:54:34
    Od: <s...@a...pl>

    > rekojmia czy nie, chodzi o to czy jak zakupie cos w komisie z art dla
    > dzieci (w tym wypadku rowerek) to jak sie zepsuje cos, albo np okaze sie
    > ze cos jest nie tak to czy komisant ma obowiazek zwrocic mi pieniadze?

    Nie.

  • 5. Data: 2011-05-20 09:08:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 May 2011, s...@a...pl wrote:

    > Nie.

    A co z art.770[1] KC?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-05-20 09:35:43
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 20 May 2011 11:08:20 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A co z art.770[1] KC?

    I zamknąłeś dziób sympatycznej poczcie :)))

  • 7. Data: 2011-05-20 17:41:34
    Od: <s...@a...pl>

    > A co z art.770[1] KC?

    Nic. Nie ma zwiazku z pytaniem. Nic w tym artylkule nie ma o tym, ze
    komisant ma *obowiazek* zwrócic pieniadze. W innych - o ile mi wiadomo - tez
    nie. Oczywiscie na pewnym etapie taka moziwosc moze byc jedynym rozwiazaniem
    problemu, ale póki co obowiazku nie ma.

    Poza tym czlowiek podaje w tytule rekojmie. Zakladam wiec, ze nie jest
    konsumentem.

  • 8. Data: 2011-05-20 17:42:03
    Od: <s...@a...pl>

    > I zamknąłeś dziób sympatycznej poczcie :)))

    Nie zakmnął, nie było mnie :)

  • 9. Data: 2011-05-20 22:55:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 May 2011, s...@a...pl wrote:

> [...]
    > nie. Oczywiscie na pewnym etapie taka moziwosc moze byc jedynym rozwiazaniem

    A, tu zgoda.
    Już widzę, jak komisant wyciąga zza pazuchy "my tu mamy taki sam rowerek";)

    BTW: nie wiesz gdzie można kupić koronki (luzem!) z zakresu 16-18 zębów
    dla 8-rzędowej kasety? Małe (jeszcze) są, duże (jeszcze) są, środka brak.
    Pytanie zmierza w stronę pomysłów z naprawianiem czegokolwiek ;)

    > Poza tym czlowiek podaje w tytule rekojmie. Zakladam wiec, ze nie jest
    > konsumentem.

    A tu też zgoda.
    "Grupowicz dostaje komentarz do tego co napisał" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-05-21 09:47:17
    Od: K_D_K <n...@i...com>

    http://www.monitorprawniczy.pl/index.php?mod=m_artyk