  • 1. Data: 2011-05-18 12:21:37
    Temat: CYFRA+ szantaż?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Właśnie dzwoniłem do Cyfry chciałem odłączyć usługę HBO - owszem mam
    nieuregulowany ostatni rachunek i oczywiście go zapłacę.

    Jednak od miłej Pani usłyszałem, że nie odłączą mi usługi do puki nie
    ureguluję zaległej należności.

    Czy zgodne z prawem jest stosowanie takiego szantażu?
    Czy przypadkiem Cyfra+ nie łamie prawa?

    Co do mojej osoby - wiem, że zobowiązałem się do płacenia w terminie z
    różnych powodów (nieistotne) nie zapłaciłem - ale jakie to ma znaczenie
    wg. powyższego.

    Ariusz

  • 2. Data: 2011-05-18 12:27:22
    Temat: Re: CYFRA+ szantaż?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > powodów (nieistotne) nie zapłaciłem - ale jakie to ma znaczenie wg.

    Co masz napisane w umowie / regulaminie?

  • 3. Data: 2011-05-18 12:39:20
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-18 14:21, Ariusz pisze:
    > Właśnie dzwoniłem do Cyfry chciałem odłączyć usługę HBO - owszem mam
    > nieuregulowany ostatni rachunek i oczywiście go zapłacę.

    Sprawdź co masz w regulaminie. Co do HBO to nie od dziś wiadomo, że
    łatwiej włączyć (regularnie dzwonią naciągając na siłę na tę opcję) a z
    wyłączeniem już jest problem.

    --
    MZ

  • 4. Data: 2011-05-18 12:43:55
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-18 14:27, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości grup

    > Co masz napisane w umowie / regulaminie?

    W umowie nic nie ma - chyba - bo już dano ją czytałem.
    Zapytałem (kilka razy głośno i wyraźnie) miłą panią czy taki zapis jest
    w regulaminie usłyszałem tylko, że: zobowiązałem się płacić w terminie.
    Więc przypuszczam,że takiego zapisu w regulaminie nie ma - ale nawet
    gdyby był czy jest to zgodne z prawem?

    Ariusz

  • 5. Data: 2011-05-18 12:50:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ariusz napisa?(a):

    [...]

    > Więc przypuszczam,że takiego zapisu w regulaminie nie ma - ale nawet
    > gdyby był czy jest to zgodne z prawem?

    A gdyby był to jakiej byłby treści? ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 6. Data: 2011-05-18 13:02:17
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-18 14:43, Ariusz pisze:

    > W umowie nic nie ma - chyba - bo już dano ją czytałem.

    Przeczytaj jeszcze raz. Artykuł 9 paragraf 5.

    § 5. Abonent może dokonać zmiany w zakresie Opcji (rezygnacja z Opcji,
    wybór dodatkowej Opcji) wyłącznie pod warunkiem, iż nie posiada
    wymagalnego zadłużenia wynikającego z Umowy. Abonent składa wniosek o
    zmianę w zakresie Opcji telefonicznie pod aktualnym numerem telefonu
    Centrum Telefonicznego AbonentówOperatora CYFRY+ lub w drodze
    elektronicznej lub pisemnej. Abonent może dokonać zmiany w zakresie
    danej Opcji jeden raz w miesiącu kalendarzowym itd.

    Czyli panienka niedoinformowana, ale niestety ma racje, tzn podpisałeś i
    zgodziłeś się na takie warunki. Płacz i płać bo licznik bije.
    --
    MZ

  • 7. Data: 2011-05-18 13:04:42
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-18 14:50, januszek pisze:
    > Ariusz napisa?(a):
    >
    > [...]
    >
    > A gdyby był to jakiej byłby treści? ;)
    >
    > j.

    Rozumiem,że takie praktyki są jak najbardziej zgodne z prawem -tylko
    kwestia zapisu?

    Cyfra+ z pewnością ma "drogich" prawników więc o z pewnością jeżeli jest
    to zgodne z prawem to jest tak sformułowane by się żaden sąd nie czepił.

    Ariusz

  • 8. Data: 2011-05-18 13:26:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ariusz napisa?(a):

    [...]

    > Rozumiem,że takie praktyki są jak najbardziej zgodne z prawem -tylko
    > kwestia zapisu?

    Nie wiem bo nie określiłeś o jakie konkretnie praktyki Ci chodzi. Za to
    w świetle posta obok najwyraźniej nie przeczytałeś dokładnie
    regulaminu... ;)

    j.

  • 9. Data: 2011-05-18 13:39:03
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-18 15:26, januszek pisze:
> [...]
    >
    > Nie wiem bo nie określiłeś o jakie konkretnie praktyki Ci chodzi. Za to
    > w świetle posta obok najwyraźniej nie przeczytałeś dokładnie

    Pytanie było proste, a może ni do końca- w takim układzie jeszcze raz:
    Skoro mając regularnie płacone rachunki można bez problemu odłączyć
    opcję HBO to czy zaległości w opłacie mogą uniemożliwić wyłączenie tej
    opcji?

    Płacę regularnie nie mam zaległości odłączą mi HBO bez problemu.
    NIE MAM ZAPŁACONEJ NALEŻNOŚCI nie odłączą opcji HBO do puki tej
    należności nie zapłacę.

    Dla mnie jest to szantaż - ty zapłacisz to ci odłączymy, a jak nie to
    będziemy naliczać dalej..

    Jeżeli nawet taki zapis w regulaminie jest - choć wątpię - to czy takie
    praktyki są zgodne z prawem?

    Ariusz

  • 10. Data: 2011-05-18 13:43:00
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-18 15:02, MZ pisze:

> [...]
    >

    > Czyli panienka niedoinformowana, ale niestety ma racje, tzn podpisałeś i
    > zgodziłeś się na takie warunki. Płacz i płać bo licznik bije.

    OKI czyli już wiem, że taki zapis w regulaminie jest!
    I pewnie jest on zgodny z prawem.
    Niestety nie zmienia to mojego poirytowania. Jakoś mam wrażenie,że jest
    to szantaż.

    Ariusz